2023-03-30, 00:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Väldigt snurrigt och jävlar vad hon måste då ha svettats dessa några få minuter hon hade på sig innan hon sprang ut och träffade på grannen.

Varför kan inte bara MH berätta som det är? Kan JJ ha gjort något ännu vidrigare än det som framkommit som MH har tvingats bevittna eller vara delaktig i som hon har svårt att prata om?

Varför var JJ så nervös när MH förhördes idag?

Troligvis är jj nervös för att hon har tappat kontrolen över mh nu. Då kan ju mh säga vad som helts, till och med sanningen. El
Citera
2023-03-30, 00:44
Medlem
Alonens avatar
JJ sover säkert gott inatt, övertygad om att Clea ”snackar loss” henne imorgon…
Senast redigerad av Alonen 2023-03-30 kl. 00:47.
Citera
2023-03-30, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Japp. Det är inte ovanligt att tjejer faller för män som mördar och våltar.

Dom vet givetvis inget om deras mörka personlighet i början, och när det väl visar sig, då har com redan blivit hjärntvättade. Då är det försent.
Då kan kvinnorna typ kidnappa sexslavar åt sina män och tortera och mörda tilsammans med dom. Helt sjukt. Men jag tror att JJ är psykopat, och att hon har haft M som sin ägodel.
När man lyssnar på hur JJ lät i rätten, lät som hon bara repeterar ett inövat tal, jämfört med MH som lät riktigt traumatiserad av vad de gjorde och hur de bar på Tove, så håller jag med.
Innan har jag varit mer övertygad om båda var delaktiga i mordet men efter idag, speciellt när man fick lyssna på deras röster och tonläge osv, har jag ändrat mig. En del håller inte med, en del tycker MH fejkar osv men jag tycker hon genuint lät riktigt förstörd och faktiskt fortfarande i chock.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Det var väl grannen unders balkon?
Nej det var hennes med stora vita skåp och nån badrumsmatta
Citera
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HysteriskRonneby
På vilket sätt har M försämrat sin chanser, menar du?

Genom att komma med urlöjliga förklaringar kring vad hon gjorde under och efter mordet. Säga att hon sov fastän vi vet att det omöjligt kan stämma, och att Tove var borta andra gången hon vaknade. Och säga att hon inte berättade för polisen för att hon hade minnesförlust. Det väcker frågan vad det är hon döljer. Och den enda rimliga förklaringen är att hon var delaktig på något sätt.
Citera
2023-03-30, 00:46
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HysteriskRonneby
På vilket sätt har M försämrat sin chanser, menar du?

Hon låter inte trovärdig. Hon var vaken när mordet begicks, det finns inga andra bevis mot MH än att hon inte sov.
Citera
2023-03-30, 00:48
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Jag ser inte att hon blir tillräckligt ifrågasatt

Mmmm, jag hade önskat ett mer amerikanskt förhållningssätt. Där går åklagarna på lite mer. De hade käkat upp M snabbare än hon glufsade i sig sin cheesburgare på mordnatten.
Citera
2023-03-30, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Justice.Hackerz
Dem är ganska laid back i rättssalen
Kanske på inrådan av advokaten
Det gynnar dem oavsett
Det är ett mycket allvarligt brott
Är det så här det går till i våra rättsalar så blir man mörkrädd
De borde pressas mycket mer och fler borde få ställa frågor till dem
Citera
2023-03-30, 00:49
Medlem
Citat:
Hon låter inte trovärdig. Hon var vaken när mordet begicks, det finns inga andra bevis mot MH än att hon inte sov.
M har ju en hel del diagnoser och psykisk ohälsa, undrar om det tas hänsyn till det??
Citera
2023-03-30, 00:51
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Glöm inte att hon var insvept i lakan. Som antingen måste ha hämtads från smutstvätten (står vid sovalkoven, där fanns resten av sängkläderna) eller från en låda under sängen. Där JJ förvarade sina lakan.

Hon släpade alltså kroppen förbi sängen, in i garderoben,
köpte en burgare, kom hem väckte MH som åt en burgare och somnade direkt och då släpades T ännu en gång förbi MH, JJ rotade lite i allt som fanns att rota i runt omkring sängen, gjorde en snabb liksvepning i hallen, som man gör ibland, väckte MH som fick en chock men höll sig vaken för att frakta ut kroppen.

Vad är det som händer? Blir de förhörda igen undrar jag!?
Fetad stil; låter i mina ögon osannolikt i och med att det är en lång väg att släpa och dessutom i närheten av sovalkoven.

Däremot tror jag starkt på hypotesen att J svept in T i badrummet, dragit ut henne i hallen och vidare ut i trapphuset, strax utanför dörren. Grannen nedanför vittnar om att dörren hörs öppnas och stängas 2-3 gånger. Vilket skulle betyda att J har fått undan T när M stiger upp och går mot badrummet. M säger att hon möter J i hallen. Kl är då dryga 02:40. Efter att ha pratat med M som mår illa går J ner och möter grannen. Uppe igen efter ett par minuter. Lämnar bostaden med bådas mobiler 02:46.
Citera
2023-03-30, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Det är ett mycket allvarligt brott
Är det så här det går till i våra rättsalar så blir man mörkrädd
De borde pressas mycket mer och fler borde få ställa frågor till dem

Håller med!
Citera
2023-03-30, 00:53
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
det finns inga andra bevis mot MH än att hon inte sov.

Jodå, finns gott om omständigheter. T ex:
- M ringde inte 112
- M dumpade kroppen
- M hjälpte till att hitta Tove på Nöjet
- M har varit delaktig i tidigare mordbränder med J
- M ljög för polisen och omvärlden i flera månader

Det här är ageranden som stämmer väl överens med en mördare och illa med någon som är oskyldig, tycker du inte?
Senast redigerad av Fiffiniffi 2023-03-30 kl. 01:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in