2023-03-29, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Börjar man en intervju på slikt vis när man vunnit med 5-0? Det är provokativt och amatörmässigt. Hade Bojan börjat med att gratulera, ställa några "normala" frågor i stället för att provocera med påståenden och sedan ifrågasatt Jesper Karlssons ringa speltid, så hade detta aldrig hänt, hur befriande och kul det än månde ha varit att se på...

Vad är det för dagisnivå.
Klart att man får börja en intervju med en frågeställning som man undrar över. Den var inte speciellt kritisk ens.
Citera
2023-03-29, 23:03
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Gått bärsärk, eller blivit passiv aggressiv med gråten i halsen och tappa kontrollen? Det första kan man göra med viss pondus, det andra inte.

Nu går dock en person med självsäkerhet, integritet och pondus inte bärsärk för en ynka fråga. En person som är trygg och självsäker i sin yrkesroll är heller inte skakis efter att ha uträttat ett simpelt rutinarbete som att städa av en urusel blåbärsnation som går på halvfart.

Janne jublade vid 4-0 som om det var spiken i kistan i en Österrikematch. Han var lättad, dvs var långt ifrån säker innan och under match på att Sverige skulle vinna. T.om ändra fram till 4-0(med fem minuter kvar). Med andra ord har han tappat tron på att han ska förmå spelarna att prestera.

Haha, tala om att läsa in idiotier i det hela - tror du verkligen Janne var rädd för att Sverige skulle tappa 3-0 i 80:e minuten - är du helt debil?

En svensk som går till "motangrepp" är en rasist - en blatte som gör detsamma är någon som står upp för sig jälv - tala om dubbelmoral!
Senast redigerad av AutDisceAutDiscede 2023-03-29 kl. 23:14.
Citera
2023-03-29, 23:06
Medlem
Bojan lät som en skjutjärnsjournalist-wannabe.
Han misslyckas dock totalt eftersom han saknar stil och klass.
Det krävs mer än ett ohyfsat uppträdande.
Citera
2023-03-29, 23:09
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Klart att man får börja en intervju med en frågeställning som man undrar över. Den var inte speciellt kritisk ens.

Nej, jag vet att ni blattevurmare inte tycker så! Bojan orkade inte ens vänta, två sekunder, innan han började med sin svada - det är såklart en gammal schism eller tanke som ligger bakom detta. Bojan är en rasistisk idiot. Det är alla blattar och niggers!
Citera
2023-03-29, 23:10
Bannlyst
Jag tycker att Elmander borde avgå från posten som expertkommentar. För att han krävde att lagledaren skulle be om ursäkt. Först bör han be Janne men framförallt lyssnarna om ursäkt och sedan avgå.
Citera
2023-03-29, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valium-man
Bojan kommer nog att få lämna rutan i viaplay snett ut åt vänster. Man kallar inte folk rasist på det viset. Många svenska män kommer att höra av sig till viaplay om detta beteende. Jag har gjort det.

Svenskar måste sluta vara så jävla rädda för att bli kallade rasister. I någon bemärkelse är 95% av alla människor på denna jord rasister och/eller främlingsfientliga. De återstående 5% är ordentligt efterblivna. Detta är vi (rasister alltså) på goda grunder. Det är fullkomligt naturligt och nödvändigt även om det kanske inte är det mest charmerande mänskliga draget. Dessutom är just svenskar ett av de folkslag som verkligen, verkligen belyst problemet med rasism och t.o.m. vänt och vridit ut och in på sig själva för att minska rasismen. Svenskarna borde både få Nobels fredspris och en god skopa ovett för att vi håller på att förstöra vårt eget land för att vi så gärna inte vill vara ”rasister”.

Invandrare, svenskar och svenskar med utländsk påbrå som drar rasistkortet mot en vanlig sund svenne banan skulle ha kompanistryk. Att anklaga svenskar för att vara rasister borde vara det som genererar hetsiga löpsedlar.

Alla folkslag har rätt att tycka att man är bättre än andra folkslag. Det är naturligt. Jag föredrar tex svenskar framför danskar alla dagar i veckan. Jag föredrar danskar före syrier och jag föredrar syrier framför kongoleser. I generella termer är det bara så och jag tror inte jag är varken konstig eller ensam om det. Jag förväntar mig inte att kongolesen ska välja svenskar framför sina landsmän heller.
Citera
2023-03-29, 23:13
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne

Den här tråden illustrerar vilka snöflingor svenskar är generellt. Pinsamt. Och förödande för svensk fotboll.

Sen är det klart att en stor del i det hela är att NPC brigaden vaknar vid ett sånt här tillfälle för att få kasta skit på en blatte - för dem spelar det ingen roll att Janne ballar ur och uppvisar klara tecken på psykisk ohälsa. Molnet säger att de ska ta svenskens sida och då gör de det. Tänka själva och analysera situationen kan de inte.
Citera
2023-03-29, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DipsMedSlips
Håller med. Karln klarar inte av pressen (både den bokstavliga och bildliga) och ska inte befatta sig längre med detta jobb. Aldrig sett vad folk tycker är tjusningen med denna grötgubbe som dessutom tar in en överårig halvtidssjukskriven Zlatan stup i kvarten. Erik Hamrén fick 7 år och det talades lika illa om honom i slutet av förbundskaptensposten. Janne är på sitt sjunde år. Bara att inse att vi inte ska tillsätta förbundskaptener i mer än fyra år. Sverige är alldeles för dåligt rustat visavi stornationer som Tyskland och Frankrike att ha en välfungerande fotbollsorganisation, mycket beroende på vårt klimat. Det blir liksom inga högkvalitativa trupper när man tränar i konstant kyla, ej heller orkar de allra mest lämpade att bli förbundskaptener bo i Sverige året om när de har råd att chilla pp varmare breddgrader.

Har aldrig heller förstått den här lojaliteten mot sopor som bara förlorar och inte kan bete sig.
Citera
2023-03-29, 23:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Den här tråden illustrerar vilka snöflingor svenskar är generellt. Pinsamt. Och förödande för svensk fotboll.

Sen är det klart att en stor del i det hela är att NPC brigaden vaknar vid ett sånt här tillfälle för att få kasta skit på en blatte - för dem spelar det ingen roll att Janne ballar ur och uppvisar klara tecken på psykisk ohälsa. Molnet säger att de ska ta svenskens sida och då gör de det. Tänka själva och analysera situationen kan de inte.
Är det så enkelt? Jag hörde nyheterna under gårdagen om Jannes absolut oacceptabla uppträdande i nyhetssändning efter nyhetssändning på Sveriges Radio. Slutligen fick jag se spektaklet via Fria Tiders hemsida och det var verkligen inget att orda om.
Citera
2023-03-29, 23:41
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Väntad utgång. Så fort Bojan drog rasistkortet var Jannes chanser nere på 0.

Från Expressen om ämnet.

Det är alltså betraktaren som har tolkningsföreträde. Personen som faktiskt uttalat sig och vet vad denne menade har inget att säga till om.

Lösningen är då enkel. Som Svensk bör man helt undvika konversationer med invandrare då denne på eget behag fritt kan tolka vad man säger som rasistiskt. Och detta kan sedan föras vidare till alla möjliga lättkränkta folkgrupper så kan vi skapa oss ett nytt apartheid.
Läste det där också. Suck.
Att vi har problem visste vi innan och nu ska vi helst inte öppna munnen heller för man har ofta inte en aning om vad den man tilltalar har för erfarenheter öht, gäller även invandrare då det inte syns utanpå alltid.

Antingen får man knipa käft för gott (säkert många som vill) eller så kör man på, behandlar alla lika och tar den eventuella skiten som kommer.

Vem farao har inte fått närgångna, förutfattade och väldigt sårande frågor/påståenden? Gissar på varenda en.

Nej, det här blir diktaturaktigt. Tredje statsmakten kan dra åt skogen. De är inte på den vanlige överutnyttjade svenskens sida i alla fall.
Citera
2023-03-29, 23:44
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valium-man
Bojan kommer nog att få lämna rutan i viaplay snett ut åt vänster. Man kallar inte folk rasist på det viset. Många svenska män kommer att höra av sig till viaplay om detta beteende. Jag har gjort det.
Nä. Jag spår att innan detta årets slut har JA fått sparken och Djorgjic är kvar där han är.
Citera
2023-03-29, 23:58
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oels
Är det så enkelt? Jag hörde nyheterna under gårdagen om Jannes absolut oacceptabla uppträdande i nyhetssändning efter nyhetssändning på Sveriges Radio. Slutligen fick jag se spektaklet via Fria Tiders hemsida och det var verkligen inget att orda om.
Tittade på eländet också. JA svarar först sansat och bra men sedan händer något, han jagar upp sig själv och ballar ur fullkomligt. Inte stabilt. Sedan hjälper inte Bojans uppträdande till heller när det spårar ur.

Janne tappade det och gjorde bort sig.

Med det sagt så har jag starka sympatier för Janne ändå. För trött, för mycket press. Tror att han snart får avgå, trots försoning och allt. Hans ev. pondus är borta och han kommer inte att få någon hjälp av media i alla fall. Antagligen inte ens av SvFF.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in