2023-03-29, 22:46
Medlem
IB03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Är det säkert att kortet är taget på Prebendegatan 14? Eller menar du att Prebendegatan 14 skulle vara "EM-huset" på "berget"?

Ja, det var därför jag lade fram detta inlägg. Jag är nyfiken på detta. Detta vet din fullvärdiga kombattant. ...hehe. Jag skriver ju så för nu behöver ni ju ändå försöka att komma någorlunda till fred, om vi skall kunna dra nytta av varann här.
Citera
2023-03-29, 22:50
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IB03
Ja, det var därför jag lade fram detta inlägg. Jag är nyfiken på detta. Detta vet din fullvärdiga kombattant. ...hehe. Jag skriver ju så för nu behöver ni ju ändå försöka att komma någorlunda till fred, om vi skall kunna dra nytta av varann här.

Då får Pudelfrillan förklara om han vet om kortet är taget på Prebendegatan 14. Eller menar Pudelfrillan att Prebendegatan 14 skulle vara "EM-huset" på "berget"? Det här ska bli spännande!
Citera
2023-03-29, 23:05
Medlem
Citat:
Min fetning: Nej, Helena pratade INTE om att ta taxi hem - det gjorde Ulrika!

Och hur menar du att BW ljuger om att Helena skulle gå hem när Helena hade frågat folk på Stadt om någon skulle åt hennes håll? Det visste väl inte BW?! De här personerna ger ju BW rätt när han sa att Helena skulle gå hem! De här personerna blir ju BW:s vittnen!
Så du vet vad BW och Helena pratade om, var du med? Det finns mig veterligen inga uttalade vittnen som sett BW och Helena pratat än mindre vad de ev pratade om. Att olika personer påstår sig hört liknande saker med kanske 5-10 minuters mellanrum gör inte den ena vittne till den andra eller vice versa.
Är du 100 på att Helena sagt gå, eller är det en tolkning i efterhand av de personerna, den som förhört dem, hur många led har det gått innan det nått dig, hon kan lika gärna sagt "nån som ska åt mitt håll" som sedan ett "gå" tolkats in i i någon del i ledet. Eller var du med redan där?
Senast redigerad av DisappointedTuna 2023-03-29 kl. 23:08.
Citera
2023-03-29, 23:39
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DisappointedTuna
Så du vet vad BW och Helena pratade om, var du med? Det finns mig veterligen inga uttalade vittnen som sett BW och Helena pratat än mindre vad de ev pratade om. Att olika personer påstår sig hört liknande saker med kanske 5-10 minuters mellanrum gör inte den ena vittne till den andra eller vice versa.
Är du 100 på att Helena sagt gå, eller är det en tolkning i efterhand av de personerna, den som förhört dem, hur många led har det gått innan det nått dig, hon kan lika gärna sagt "nån som ska åt mitt håll" som sedan ett "gå" tolkats in i i någon del i ledet. Eller var du med redan där?

Men snälla vän ... BW har ju själv sagt i tidningen att Helena sa att hon skulle gå hem!

I radiodokumentärens första avsnitt (https://sverigesradio.se/fallethelena) säger man tydligt (!) att Helena hade frågat om det var någon som skulle "" åt hennes håll. Herregud människa, läser du inte alla inläggen innan du svarar? Lyssna åtminstone på länken!
Citera
2023-03-30, 00:13
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Du försökte få tråden att tro att jag ville plantera en trådsanning om iakttagelsen på Österlånggatan. Då bevisade jag att du hade fel genom att bifoga en länk från radiodokumentären 2017. I den länken sägs det att det finns en iakttagelse av en kvinna och en man som rör bort från torget och som skulle ha kunnat vara Helena och en man. Frågor på det?

Jag har redan berättat varför jag sa att just du hänvisade till det vittnet.
Men du fortsätter ändå ditt ältande in absurdum, du blir aldrig nöjd!
Att du tror att jag ville få tråden att tro att du ville plantera en trådsanning är inget annat än ren och skär paranoia från din sida. Krångla inte till allt hela tiden.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2023-03-30 kl. 00:27.
Citera
2023-03-30, 00:22
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Är det säkert att kortet är taget på Prebendegatan 14? Eller menar du att Prebendegatan 14 skulle vara "EM-huset" på "berget"?

Jag kan inte ha exakt allt jag har skrivit i huvudet, inlägget kan vara från 2018 i sådant fall är det 5 år gammalt. Om jag fick infon i ett PM eller om någon annan hade nämnt i ett inlägg vart kortet var taget minns jag inte på rak arm.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2023-03-30 kl. 00:29.
Citera
2023-03-30, 00:35
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Du försökte få tråden att tro att jag ville plantera en trådsanning om iakttagelsen på Österlånggatan. Då bevisade jag att du hade fel genom att bifoga en länk från radiodokumentären 2017. I den länken sägs det att det finns en iakttagelse av en kvinna och en man som rör bort från torget och som skulle ha kunnat vara Helena och en man. Frågor på det?

Igen då: Jag påtalade att du t.o.m. är så nitisk att du lyckades hitta ett faktafel i Svagg's inlägg som inte fanns. När det inte fanns ett faktafel skapade du alltså själv ett

Här ovan är du helt fel på bollen som vanligt och svarar med att älta på om ett annat inlägg där diskussionen är avslutad! Noll koll alltså - det är som att prata med en vägg, hopplöst!
Senast redigerad av Pudelfrillan 2023-03-30 kl. 00:45.
Citera
2023-03-30, 05:18
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Igen då: Jag påtalade att du t.o.m. är så nitisk att du lyckades hitta ett faktafel i Svagg's inlägg som inte fanns. När det inte fanns ett faktafel skapade du alltså själv ett

Här ovan är du helt fel på bollen som vanligt och svarar med att älta på om ett annat inlägg där diskussionen är avslutad! Noll koll alltså - det är som att prata med en vägg, hopplöst!

Skvagg påstår att han har fått bekräftat ett av namnen i bilen av GW. Varje person i tråden med 100+ i IQ inser att GW aldrig skulle begå brott mot tystnadsplikten på det viset.

Dessutom finns det ingen i tråden som tror att Skvaggs "lösning" på GW:s gåta är korrekt, något som GW direkt skulle kunna förklara för Skvagg utan att bryta mot tystnadsplikten.

Skvagg ljuger med andra ord för att stödja sin hypotes. Jag tror inte att han är en mytoman, men det finns folk som är beredda att ljuga för att försöka övertyga andra när de själva redan är övertygade.

För mig räcker denna lögn för att placera Skvagg i samma fack som InkaInka och Ebeneezer.

Alla som tror att Skvagg är bundis med GW och löst GW:s gåta räcker upp en hand! De som inte tror det måste dra slutsatsen att Skvagg är en lögnare.
Citera
2023-03-30, 05:58
Medlem
Ugglan du vill inte förstå. Tro inte för ett ögonblick att jag ger mig som andra har gjort.

Bj*örn Wa*llberg är gärningsmannen. Och han är även en av GWs gubbar.

Vi tar det igen, inte för dig men för alla andra. Helena Andersson är på Stadt utan Ulrika men med några vänner och bekanta. Hon börjar oroa sig för hur hon ska ta sig hem. För ingen av de hon brukar åka hem med, bland dem BW, är på Stadt. GWs gm är inte heller på Stadt…. Helena ringer hem och pratar med Ulrika. Hon har då enligt egen utsago sagt att Helena ska ta taxi hem. Något de aldrig annars gjorde. Konstigt kanske? Ja vid första anblick definitivt. Men vänta kanske inte, för de kunde nästan alltid gå hem tillsammans (u+a), eller med vänner eller få skjuts. Men nu är det alltså ingen sådan möjlighet INNAN kl 2.00. Därför frågar Helena även i baren: är det ingen som ska åt mitt håll? Vad tror du sedan händer när en av hennes bästa vänner dyker upp utanför Stadt? Hon skipper självklart att gå hem och tar emot den erbjudna skjutsen. Just det med den bilen som sedan är med i hela skeendet.
Citat:
Min fetning: Nej, Helena pratade INTE om att ta taxi hem - det gjorde Ulrika!

Och hur menar du att BW ljuger om att Helena skulle gå hem när Helena hade frågat folk på Stadt om någon skulle åt hennes håll? Det visste väl inte BW?! De här personerna ger ju BW rätt när han sa att Helena skulle gå hem! De här personerna blir ju BW:s vittnen!
Citera
2023-03-30, 06:02
Medlem
ThordOlavssons avatar
OK IB03, det var ju en bra insats att lista vad du har mot MiKj.

Låt oss börja med vad ett indicium är. Ett indicium är något som pekar ut någon, i detta fall som inblandad i ett brott. Att personer flyttar används ibland som ett indicium i denna tråd och du gör det också. Men det är inget indicium. Mina föräldrar och deras syskon har alla flyttat från respektive kommun där de föddes. Det gör inte dem till massmördare. Skvagg uppger att han flyttat från Holland. Det gör inte honom till mördare. Det är för att du tror att MiKj och BW är inblandade som du tycker att deras flytt är anmärkningsvärd. Alla andras flyttar skiter du fullkomligt i för i grund och botten vet du att en flytt inte är ett indicium. Du är alltså vittne mot dig själv i detta fall.

Att personer "passar in på GW:s gubbar" är inte heller ett indicium. Ett indicium är något som pekar på att någon kan vara inblandad i ett brott. GW känner givetvis till många som kört bil denna natt. De flesta har kört i riktning där de bor. Flera har kört på större vägar. De uppgifter som gör att några i tråden "passar in på GW:s gubbar" är alltså inte ett äkta indicium. Möjligtvis skulle man kunna säga att det är härlett. Men det är inte bara extremt svagt, det är också ett cirkelbevis. Om du t.ex. säger att bröderna Olsson mördat Helena (i Kohagen) så måste de också köra cykelvägen ut och sedan söderut. Dvs det är bara om du köper Skvaggs idiotiska tolkning av GW:s ledtrådar (att den stora vägen är Ekuddenvägen mm) som BW och MiKj passar in och i så fall passar det in på alla möjliga personer man pekar ut. Dessutom skall man beakta att GW säger att man åker ut på den stora vägen och sedan kommer man till en småbåtshamn. Du och Skvagg måste tvärtemot GW hävda att de först åker till hamnen och sedan ut på vägen. Var och en med ett IQ +100 inser att er tolkning inte strider mot GW:s text.

Var och en med ett IQ på +100 inser att dina argument 4-6 är cirkelbevis och inga äkta indicier, så de åker i soptunnan.

Att MiKj och BW var sambos och hade tät kontakt är inte heller ett indicium. Många män hade nära kontakt denna sommar. Att några är sambos betyder inte att de är mördare. Att några inte är sambos betyder inte att de kan mörda tillsammans. Var och en med ett IQ på +100 inser att detta inte är ett indicium. Snarare handlar det om att de "passar in på GW:s gubbar", dvs är ett cirkelbevis.

Så vad åstadkom IB03 med sitt inlägg? Jo, han lyckades visa att det han har mot MiKj och BW ytterst handlar om att de passar in på GW:s gubbar, men bara om man köper Skvaggs skruvade tolkning av GW:s text och i så fall blir det hur som helst ett cirkelbevis. IB03 kommer förr eller senare att inse att han har fel och ju längre det dröjer desto mer solkar det hans trovärdighet som analytiker. Att IB03 föll för InkaInkas myter om hur Helena åkte runt med PeVa på natten och att IB03 till och med hjälpte InkaInka genom att peka ut en kvinna som Helena skulle besökt på natten visar att IB03 är mycket ojämn i sin analytiska förmåga. Många hade sedan länge insett att InkaInka är mytoman, men IB03 insåg det inte. Nu bygger IB03 på Skvagg, som ljuger om att hans teori stöds av GW...

Det andra han åstadkom var att plocka bort ett indicium, att båda rest till Stadt. Det är något jag råkat läsa in i Bratis text så det var ett falskt indicum. Listan mot MiKj blir därför extremt tunn.

Listan just nu:
2. MiKj "gick ned sig" några år efter Helenas försvinnande. (Källa: Bratis #36440)
3. MiKj har drabbats av mental ohälsa. (Källa: Skvagg #52773)

Avfärdade indicier, som inte uppfyller kravet för ett indicim (=ej utpekande)
a) MiKj är en feg råtta som inte vågar stå för vad han gjort. (Källa: Skvagg #52773)
b) MiKj är underlägsen BW och därför en perfekt medhjälpare till BW. (Källa: Skvagg #52773)
c) Passar in på GW:s killar. (Källa: IB03 #52798) Avfärdat då det är ett cirkelbevis baserat på en skruvad tolkning av GW:s text.

Avfärdade indicier, felaktiga uppgifter
1. MiKj placerar sig själv vid Stadt aktuell kväll, dock vid lite oklar tidpunkt. (Källa: Bratis #36440) Påpekat felaktigt indicium av IB03 #52798)

Citat:
Ursprungligen postat av IB03
Då så Thord, visst har jag MK som Med-GM nummer ett. Jag har en stark känsla för honom som detta.
Vi går till listan då, som du påbörjat. Ser du vad Bratis skriver i sitt inlägg, där jag fetat. Det är alltså Bratis själv då som tänker sig detta att MK och BW kan ha kört fram till hotellet Stadt efter sin resa. Det kommer inte från MK själv. Vi ska inte fuska nu, jag vet att det inte var medvetet från din sida...

Men jag tror också som Bratis faktiskt, att de båda kunde ha kört fram till Stadt, helt klart frestande för dessa unga killar. Om de båda är där så ansluter de sent och är utanför givetvis med bil.

4. De passar in båda på GWs gubbar , båda gamla vänner som kände Helena och hennes syster, fanns i bekantskapskretsen som GW säger. Är i Helenas ålder BW(f. 1968) , MK(f. 1970).

5. Han som alltid kör och är nykter-MK. Han som nästan alltid bestämmer och sitter bredvid- BW. Jag kan ju misstänka att MKs bil används för brottet. Han som kör.

6. Man kör åt det håll man bor, MK på Prebendegatan 14 och BW hos sin far på Gärdesgatan 6, dessa adresser ligger ju rätt nära varandra.

7. Att han och BW skall ha varit "EM-sambos" den sommaren, antingen i något "EM-hus eller kanske i MKs lägenhet rent av. Av facebook-fotot av döma skall i alla fall BW och MK haft tät kontakt denna sommar.

8. Både BW och MK lämnar stan under 1995.

Jag skall försöka få fram mer om MK. Någon annan som kan komplettera med vad han kan ha haft för bil då, båt ?, yrke eller läste han ? m.m.

När han var uppe i Stockholm från 1995-2018 så kan ju ha studerat, han skall tror jag jobbat med data och it tidigt. WM-data uppe Stockholm bl a enligt hans Linkdin har jag för mig.
Senast redigerad av ThordOlavsson 2023-03-30 kl. 06:12.
Citera
2023-03-30, 06:15
Medlem
Nej Thord det är du och Ugglan som inte tror mig. Och råttan förstås men det tror jag du förstår mycket väl. De flesta andra användare är betydligt mer begåvade än så. Du behöver inte tänka för dem. Det kan de själva.

Du sprider falska rykten om mig. Jag har inte påstått att jag är bundis med GW. Jag har påstått att det har kommit en bekräftelse från honom till mig. Och ett till fel, du gör snart bara fel. Han har inte brytit mot någon tystnadsplikt. Han har bekräftat att ett eller båda namnen (BW och HMJ) är korrekt. Då har man inte pekat ut någon specifik för bw kan vara oskyldig och hmj kan vara oskyldig. Men inte bägge två. En av dem eller båda är hans gubbe/gubbar.

Men ring eller maila honom du så får du se att han i alla fall kan utesluta hela danska knarkargänget med flera. Så slipper du slösa din tid på i det här sammanhanget helt ointressanta och oskyldiga personer.
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Skvagg påstår att han har fått bekräftat ett av namnen i bilen av GW. Varje person i tråden med 100+ i IQ inser att GW aldrig skulle begå brott mot tystnadsplikten på det viset.

Dessutom finns det ingen i tråden som tror att Skvaggs "lösning" på GW:s gåta är korrekt, något som GW direkt skulle kunna förklara för Skvagg utan att bryta mot tystnadsplikten.

Skvagg ljuger med andra ord för att stödja sin hypotes. Jag tror inte att han är en mytoman, men det finns folk som är beredda att ljuga för att försöka övertyga andra när de själva redan är övertygade.

För mig räcker denna lögn för att placera Skvagg i samma fack som InkaInka och Ebeneezer.

Alla som tror att Skvagg är bundis med GW och löst GW:s gåta räcker upp en hand! De som inte tror det måste dra slutsatsen att Skvagg är en lögnare.
Citera
2023-03-30, 06:21
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skvagg
Nej Thord det är du och Ugglan som inte tror mig. Och råttan förstås men det tror jag du förstår mycket väl. De flesta andra användare är betydligt mer begåvade än så. Du behöver inte tänka för dem. Det kan de själva.

Du sprider falska rykten om mig. Jag har inte påstått att jag är bundis med GW. Jag har påstått att det har kommit en bekräftelse från honom till mig. Och ett till fel, du gör snart bara fel. Han har inte brytit mot någon tystnadsplikt. Han har bekräftat att ett eller båda namnen (BW och HMJ) är korrekt. Då har man inte pekat ut någon specifik för bw kan vara oskyldig och hmj kan vara oskyldig. Men inte bägge två. En av dem eller båda är hans gubbe/gubbar.

Men ring eller maila honom du så får du se att han i alla fall kan utesluta hela danska knarkargänget med flera. Så slipper du slösa din tid på i det här sammanhanget helt ointressanta och oskyldiga personer.

Alla med ett IQ +100 inser att GW inte skickar mail som pekar ut någon (BW) som mördare till någon han inte känner (Skvagg). Det vore ett brott mot tystnadsplikten.

Senast redigerad av ThordOlavsson 2023-03-30 kl. 06:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in