2023-03-29, 20:35
Medlem
Har det kommit fram nånstans vad det blöta på badrumsgolvet var?
Citera
2023-03-29, 20:36
Medlem
Det här har jag missat (påstående från expressens live-chat idag):

"Jag har sett någon uppgift om att 18-åringen haft någon form av pulsklocka på sig. Finns resultatet av analysen av denna klocka med i rättegången? Den borde ju visa förhöjd puls vid något tillfälle under natten…"

Christer El-Mochantaf
"Ja, det har polisen konfronterat henne med under förhören."

Någon som vet vart i FUP:en jag hittar något om Ms pulsklocka?
Citera
2023-03-29, 20:38
Medlem
TheReefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fruhuggorm
Tänk om M.H går helt friad ur detta? Finns inte så mycket teknisk bevisning som kan binda henne till att hon faktiskt var med i rummet när Tove dräpes. Det är ju bara vittnesmålet från JJ som stärker det.
Går inte, hon är som minst medskyldig, hon hjälpte ju till att flytta kroppen
Citera
2023-03-29, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Har det kommit fram nånstans vad det blöta på badrumsgolvet var?

Tror ej det men Jj trodde i efterhand det var urin vilket låter väldigt troligt då det oftast kommer både urin och avföring efter döden.
Citera
2023-03-29, 20:39
Medlem
JJ säger att hon inte kunde tänka alls när allt hände, och därför larmades aldrig ambulans. Men hon kunde tänka på ALLT annat. Såsom att röja undan bevis efter bevis. Exempelvis kom hon att tänka på Toves cykel. Att den skulle flyttas för att det skulle se ut som att Tove hade lämnat lägenheten självmant. Det talar ju bara ännu mer för att mordet var planerat redan när Tove parkerade sin cykel o de tillsammans gick upp till lägenheten. Annars skulle hon ju aldrig ens tänka på cykeln om det nu var en ”olyckshändelse”. Och att mobilen följde med på resan till Mc var ju att hon tänkte göra sig av med den samtidigt som hon skulle flytta på cykeln.
Citera
2023-03-29, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jesss1234
Tror ej det men Jj trodde i efterhand det var urin vilket låter väldigt troligt då det oftast kommer både urin och avföring efter döden.

Såklart JJ vet det. Hon som har läst så mycket deckare
Citera
2023-03-29, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jesss1234
Jo precis. Men borde inte detta då ha upptäckts på trosor och byxor? Eller hade det gått för lång tid i naturen?
Citera
2023-03-29, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Nu har jag forskat lite. Så nu kan jag svara på lite äldre frågor.

1: Är Tove och My tvillingar, är de enäggs.
Kolla själv.

2: Skohyllan i vardagsrummet
Läs mitt tidigare svar.

3: Finns det bilder på klädkammaren?
Ja det finns en bild.

Plus litet mojs.

Ha till godo...

Nu måste jag ta en TimeOut en stund.

Mixat från Vetlanda
https://imgur.com/a/SnEKwQu

Snyggt mixat!

På bild 15 ser man att det är snedtak strax till vänster om fönstret. Det betyder att du har samma lutande i badrummet. Tyvärr talar inte situationsplanen om ifall där förutom wc även finns badkar? Dusch? Tvättmaskin? Hursom ser jag ingen yta för tre att göra ormgrop.

Dessutom är det på tok uteslutet att ensam släpa en kropp från badrum, runda vardagsrum, förbi sovalkov, för att baxxa in i klädkammaren.

Men som någon nämnt tidigare kan JJ lämnat TT i badrummet och låst detta utifrån under McD resan för att försäkra sig om att inte MH skulle hitta TT.

Där finns en bild på My+Johanna+Tove, är det denna JJ??? Fy f-n isåfall

R.I.P Tove ❤️
Citera
2023-03-29, 20:42
Medlem
En tanke. De borde ställa frågor om Camilla Läckbergs böcker. För att se om hon verkligen har läst dem
Citera
2023-03-29, 20:42
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontegeniberg
Det här har jag missat (påstående från expressens live-chat idag):

"Jag har sett någon uppgift om att 18-åringen haft någon form av pulsklocka på sig. Finns resultatet av analysen av denna klocka med i rättegången? Den borde ju visa förhöjd puls vid något tillfälle under natten…"

Christer El-Mochantaf
"Ja, det har polisen konfronterat henne med under förhören."

Någon som vet vart i FUP:en jag hittar något om Ms pulsklocka?
Inte läst om, hälsoapp, men ingen klocka
Citera
2023-03-29, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thehonestswede
Nu läste jag den här från Oisin, han skriver ju då tvärtom, att han tror att endast 20-åringen fälls https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/Q7ab8W/cantwell-tove-ar-dod-och-de-atalade-grater

Var har du läst något annat?

Du hittar den på ”Hur dog Tove?” i Aftonbladets Daily från idag 29e mars. Där säger Oisin omkring minut 12 att Maja kan dömmas för gravfridsbrott och får frågan om vilken fängelsetid som står på spel för kvinnorna. Han gör en spekulation om att båda kan få livstid så det är ju ett väldigt vagt påstående kanske.
Citera
2023-03-29, 20:45
Medlem
Thunderbolt11s avatar
Från att ha varit rätt övertygad om att bägge var med i badrummet så tycker jag det börjar luta åt att JJ själv har utfört mordet. Tror faktiskt inte MH hade klarat av att hålla inne med sanningen om hon var delaktig i själva mördandet. Tycker verkligen man borde ha genomfört en vallning med JJ där hon fått visa hur det gått till enligt henne. Badrummet är ju väldigt litet, bara 210 x 255 cm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in