Citat:
Ursprungligen postat av
Heretic77
Påminner även om Cezary som sa att han la sig en sista gång bredvid sin döda fru och kramade henne. När han i själva verket hade strypt henne och nästan skurit av huvudet.
Skademinimering i sin absolut värsta form. Ett hån mot anhöriga!
Men här har vi troligen två korkade psykopater som inte ens begriper att alla förutom hennes egen advokat skakar på huvudet åt eländet.
Det där med Läckberg var ju nytt iaf….fint av Clea att ställa just den frågan.
Det är ytterligare en grej som jag "retat" mig på under kvällen.
Clea går enormt känslomässigt hårt ut, även det väldigt osvenskt enligt min gissning. Om dikter, och vad JJ velat som barn... sång, rim och bli författare.
Förutom friskt vågat, hälften vunnet (?):
SR:
"
Advokat Sangborn tar upp att polisen sagt till 18-åringen inför förhör, att hon har rätt till strafflindring om hon berättar vad som hänt. Sangborn undrar om hon uppfattar att 18-åringen tjatade på henne. "Jag uppfattar det som att de gjorde sitt jobb", säger hon."
//
"
Polisen frågade om du var rädd för någon, minns du vad du svarade? "Nej."
Rättens ordförande bryter in och säger att tingsrätten inte vill höra fler uppgifter ur förundersökningen.
"Det var bara en mening till", säger Clea Sangborn.
"Ja, men det var en mening för mycket", säger rättens ordförande."
Ja, då fick hon det sagt (ostraffat) ändå. Bara att köra på. Och rätten får med sig det ändå, fast de inte borde det.
Så vill jag lägga till att jag ber alla om ursäkt som jag inte svarat. Jag har läst alla, men inte hunnit med att läsa i tråden ens. Jag har läst många kloka inlägg de senste dygnet, som jag velat svar på men tiden räcker helt enkelt inte till.