Citat:
Ursprungligen postat av
Svepps
Jag läste i expressen live:en (så bra den var idag!) att Johanna var märkbart stressad (gjorde något med benet) när Maja pratade.
Det verkade som hon var uppriktigt rädd. Varför då?
Citat:
Något måste ha hänt badrummet (som de båda två var delaktiga i) som ingen har berättat om än. Kan det vara så att Tove satt på toa när hon överfölls eller att det kvävde och ströp samtidigt?
Jag TROR inte att M befann sig I det lilla utrymmet när J först svingade ner T och sedan "bytte position". Jag kan inte se att där fanns plats till två kombatanter och en åskådare.
Citat:
Något är det och jag har känslan att Johanna är den som är rädd nu. Rädd att det ska komma ut hur brutala de varit.
Jag TROR att J är dödsförskräckt för att hon inte vet vad M vet, om M kanske hört något och tänker röja det.
Citat:
Jag tror fortfarande att Maja ljuger. Hon var med och Tove blev inte släpad till någon skrubb eller förråd och jag tror inte Maja var inne på toan när hon gjorde tummen upp när Johanna handlade.
Ja, det är svårt att tugga i sig att M skulle sovit så tungt att hon inte hört något.
Men hon
- var märkbart tagen när hon sa att hon fått en chock då hon fick syn på T invirad i lakan.
- ville inte ta i T och bära. Hon kände starkt obehag.
(Att hon upplevde T kall, kan visst ha varit att hon legat i vindsförrådet och M har inte sett T när hon varit på toa. Grannen har dessutom hört en dörr öppnas och stängas flera gånger.)
- ville inte åka med och dumpa T. Det var det värsta hon varit med om och hon mådde väldigt dåligt.
(Om hon sett T avlida, vore knappast en dumpningsresa det värsta hon upplevt.)
- reagerade kraftig på ljudet då J släpade T på skogsvägen.
- klarade inte av att lysa med tfn.
Allt detta berättar hon med gråten i halsen.
OM M varit delaktig i badrummet har hon lyckats förtränga det helt, för vad som försiggått där är ofantligt mer skrämmande än något av det hon upplevt som chockartat.
Citat:
Så vidrigt när Johanna berättar om ”kremeringen” och också det där om att nu när hon är borta från ”småstadsbubblan” inser hon hur barnsliga de varit. Va? Är hon världsvan nu när hon suttit eller?
Hon är många erfarenheter rikare i a f.