2023-03-29, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emtho
Tänker om MH inte varit delaktig vid mordet. Hennes historia är ju att hon sovit, vilket känns osannolikt. Troligare att hon varit frånvarande men ändå hört och förstått vad som pågått men inte vågat ingripa. Att hon sovit och inte märkt något är ju mer legitimt att påstå än att hon inte ingripit vid ett mord.

Fruktansvärt frustrerande att man troligtvis aldrig får veta exakt vad som hände och vem som gjorde vad.

En halvtimme innan hon däckade på J s säng som hon inte ens får sova på, sprang hon in och ut på Nöjet för att leta efter T. Lite konstigt med tanke på att det inte var hennes bråk och inte ens tillräckligt intresserad för att ens fråga vad det handlade om. Man kan ju fråga sig varför M försvarade J på nöjet.
Citera
Medlem
Malacodas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cidertider
Vad menar du ? Att du har sovit dig igenom ett mord ?

Jag har sovit hundratals om inte tusentals gånger på fyllan. Kan garantera att jag klarat sova mig genom lika många mord. Däremot att vakna 2 ggr på 45 min efter jag somnat på fyllan har jag aldrig någonsin klarat av.
Citera
Medlem
Tiares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cidertider
Vad menar du ? Att du har sovit dig igenom ett mord ?

Vem vet Nej men menar bara att detta mordet inte var såpass högljutt så jag tror definitivt man hade kunnat sova igenom det. Tove har ju inte kunnat göra sig hörd på något annat sätt än sparkar, hade ju varit lite annat om hon typ skrek eller liknande. Har en vän som sov igenom ett brandlarm när hen var berusad till exempel.
Men men, hennes sömn är ju typ den enda bortförklaringen hon kan använda i detta tillfället om hon nu ljuger, så hon får väl fortsätta köra på det.
Citera
2023-03-29, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Hm.. JJ nämner hur Tove försökte åla sig ur greppet. Hade hon precis knäppt upp byxorna och haft dem ned mot knäna när JJ rusar in och fäller ned henne samt sätter sig på hennes bröstkorg, kan det ju förklara varför hon inte bara satte båda fötter i golvet och försökte skjuta av sig JJ eller kämpade mer med benen. Rätt så svårt om de är ”låsta” av byxorna. Har ju funderat mycket på varför hon inte använt benen mer aktivt och tycker det du skrev verkar vara en rimlig förklaring.

Jo det funderade jag på med för JJ verkade ju ha klarat sig lindrigt från det, inga slag eller blåmärken som tyder på att Tove lyckats försvara sig med benen då. Jag tror det är överhuvudtaget svårt att ta sig ur ett låst grepp från golvet, av en stor tjej (jämfört med Tove) som sätter sig på ens bröst och låser sig fast med syfte att mörda och att det möjligtvis inte ens fanns någon chans för Tove att försvara sig med sina armar och händer. Men såklart är det ju massa saknade detaljer och jag tror JJ har övertaget genom att tvista på händelsen. Annars skulle MH redan förklarat hur det gick till.
Citera
2023-03-29, 19:41
Medlem
Vill minnas att jag läst i denna tråd (utan att kunna referera till det) från någon som läst FUP: att J hade bild på Tove i sitt skåp på jobbet samt att hatlåten hittats på jobb-datorn
Ok om hon gillade att skriva och musicera, men inte till den grad väl att hon utövade det på arbetstid och på jobbdator ?
Och vad gjorde Toves bild i hennes skåp ?
Inspiration till musik ?
Konstnärlig frihet ?

Kommer de/hon undan med lätt straff så kan ju vem som helst göra vad som helst utan straff framöver, såvida det inte finns övervakningskameror el någon som står o tittar på när brott begås , känns det spontant som……
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av putte322
Rättsmedicinska rapporten talar för att de var två(Blir intressant o höra rättsläkaren ord)...M's Historia låter som Fablernas Värld.

Att J ensam ska ha fått full kontroll på T ensam utan skador från T(rivsår,borttaget hår) köper jag inte. T blev ju inte medvetslös enlig J...Hon frågade vad fan De!!!höll på med o tog stryptag runt J's hals(hur det nu skulle vara möjligt)

M's historia är ett skämt. Kommer till lght kl 02 typ....J o T sätter sig i köket o M somnar för att sedan vakna, M går o ser T o J i köket...går o lägger sig igen. Vaknar igen o går på toaletten o ser ingen T...Allt inom loppet av ca 45 min.

Så trött o full så borde ju M sovit som en gris efter första tuppluren men icke tydligen.

Vet du bilagan på rapporten ifrån RMV?
Citera
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
149
Citera
2023-03-29, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminallen
T ska även ha tappats i trappen. Min teori är att JJ och MH vet att T har huvudskador och därför poängterar det i förhören.

Det märkliga är att inget blod från T hittades lägenheten.
Citera
2023-03-29, 19:42
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tillyttermeravisso
Ointressant vad den undermåliga författarinnan Camilla Läckberg har att säga om det här fallet. Hon skiter ur sig tillräckligt med dynga, likt kanadagåsen i våra vackra skärgårdar, så hon ska va tyst.
Skarpsynt!
Då jag Är artikelförfattaren...

Lapidius och Leif GW borde få mer utrymme i press och tv.
Citera
2023-03-29, 19:43
Medlem
Tiares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemmatant
Vill minnas att jag läst i denna tråd (utan att kunna referera till det) från någon som läst FUP: att J hade bild på Tove i sitt skåp på jobbet samt att hatlåten hittats på jobb-datorn
Ok om hon gillade att skriva och musicera, men inte till den grad väl att hon utövade det på arbetstid och på jobbdator ?
Och vad gjorde Toves bild i hennes skåp ?
Inspiration till musik ?
Konstnärlig frihet ?

Kommer de/hon undan med lätt straff så kan ju vem som helst göra vad som helst utan straff framöver, såvida det inte finns övervakningskameror el någon som står o tittar på när brott begås , känns det spontant som……

Tror den bilden du syftar på är teckningen föreställande Johanna, vad jag tror iallafall. Stod ”Jojo” på den nämligen och var en bild på en avmålad tjej med brunt hår. Axellångt om jag minns rätt. Så förmodligen någon på Johannas jobb som ritat av henne.
Citera
2023-03-29, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
Vem är 20-åringens mamma? Snälla någon som vet? 🤔
Citera
2023-03-29, 19:45
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Jag får inte till hur det ska ha gått till med tanke på skadorna på armbågarna som såg ut att ha pressats ned i golvet? Som någon skrev, om MH höll armarna över Toves huvud så står armbågarna ut till sidorna av kroppen (inte ned mot golvet). Däremot om armarna ligger ”vanligt” rakt ned längs med kroppen och med handflatorna uppåt, då trycks armbågarna ned mot golvet.

Har MH suttit med sin röv i ansiktet på Tove för att hålla armarna nedtryckt längs med kroppen medan JJ också är där rakt över bröstkorgen och stryper? Det finns liksom inget utrymme för hur MH och JJ sitter i en sådan situation. Däremot kan skadorna stämma med att JJ satt på bröstkorgen och tryckte ned hennes armar med sina knä, längs med kroppen (handflatorna uppåt). Dunsar är Tove som kämpar för att ta sig loss ur greppet.
Se fetad stil; exakt så gick det sannolikt till. Först borde T ha försökt häva sig upp med hjälp av armbågarna, innan J placerar vart och ett av sina ben på vardera sidan över axlar och armbågar i ett fasthållande grepp med hjälp av lårens inåtförare, muskler som är starka och välutvecklade hos hästtjejer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in