2023-03-29, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Snack...
3 b § Tingsrätten ska vid huvudförhandling i brottmål bestå av en lagfaren domare och tre nämndemän.

Tycker du är lite gammaldags i att nämnde-hen måste vara män.
Sen vill jag inte strata konflikt utan bara uppmärksamma om jämförelsen att Googla på lagfaren domare till skillnad mot hur det ser ut i verklighetens tingsrätter, i Sverige skall tilläggas :P
Citera
2023-03-29, 18:39
Medlem
Sveppss avatar
Jag läste i expressen live:en (så bra den var idag!) att Johanna var märkbart stressad (gjorde något med benet) när Maja pratade.

Något måste ha hänt badrummet (som de båda två var delaktiga i) som ingen har berättat om än. Kan det vara så att Tove satt på toa när hon överfölls eller att det kvävde och ströp samtidigt?

Något är det och jag har känslan att Johanna är den som är rädd nu. Rädd att det ska komma ut hur brutala de varit.

Jag tror fortfarande att Maja ljuger. Hon var med och Tove blev inte släpad till någon skrubb eller förråd och jag tror inte Maja var inne på toan när hon gjorde tummen upp när Johanna handlade.

Så vidrigt när Johanna berättar om ”kremeringen” och också det där om att nu när hon är borta från ”småstadsbubblan” inser hon hur barnsliga de varit. Va? Är hon världsvan nu när hon suttit eller?
Citera
2023-03-29, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Lite från TV4

18-åringen om Toves död: ”Inrullad i ett lakan - jag blir helt chockad, fryser till”, 1 min 4 sek

https://www.tv4play.se/program/nyheterna/18-%C3%A5ringen-om-toves-d%C3%B6d-inrullad-i-ett-lakan-jag-blir-helt-chockad-fryser-till/20490757?playlist=4c96d6b0-d85e-11e9-afaa-3d4cf5dc5820&offset=3

Hittade inte JJs röst...

EDIT:
Hittade nu

20-åringen om mötet på nattklubben: ”Tove hoppar på mig”, 1 min 26 sek

https://www.tv4play.se/program/nyheterna/20-%C3%A5ringen-om-m%C3%B6tet-p%C3%A5-nattklubben-tove-hoppar-p%C3%A5-mig/20490633?first=20490757&playlist=4c96d6b0-d85e-11e9-afaa-3d4cf5dc5820&offset=3
Tycker det är extremt tydlig vem som reagerar adekvat som en människa bör (traumatiserad, förstörd) efter ett mord på en ex-vän, jämfört med vem som låter som hon håller i ett skolprojekt och rabblar upp med god och hög ton.
Citera
2023-03-29, 18:42
Medlem
Rompers avatar
Nu har Läckberg gett sig in i debatten också:
"20-åringen om googlingen – ville lösa deckargåta

20-åringen som misstänks för mordet på Tove i Vetlanda googlade på frasen ”bränna inne” före mordet.
Orsaken var att hon sökte svaret på mordgåtan i en deckare av Camilla Läckberg, hävdar hon i rätten.
– Jag tror att det är bullshit, säger Camilla Läckberg."

https://www.expressen.se/nyheter/20-aringen-om-googlingen-ville-losa-deckargata/
Citera
2023-03-29, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
Varför i hela friden skulle någon sitta och hitta på uppgifter om att de åtalade ska in på nya polisförhör under morgondagen bara för att ”trolla”? Jo, jag vet att det finns folk som trollar och hittar på att dom fått en galge fastnad i röven och undrar hur dom sk få ut den, men här handlar det om enkel liten information att tjejerna båda ska in på nya polisförhör under morgondagen. Det är enkel och simpel information som kanske kan vara för intresse för alla som följer fallet. Ett allmänintresse helt enkelt.
Du lär känna dig ganska snopen när ”trollet” hade rätt.
Strunt samma. Tiden utvisar helt enkelt

Hur gick det på dina polisförhör? Vad jag vet så har de misstänkta haft fullt upp i rätten hela dagen och knappast haft tid för förhör på en polisstation i Jönköping som du påstod.

Polisen har dessutom inte något med detta fallet att göra längre.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Det har tjatats om denna fasthållning men kan inte folk bara lägga sig på golvet och sträck armarna bakom sig och kolla. Mina armbågar pekar ju åt sidorna inte ner mot golvet.

Om armarna däremot ligger längs kroppen har iallafall jag armbågarna rakt ned i golvet.

Det är sant . Då kan väl inte MH ha hållit i TTs armar . Låter jättebökigt , JJ satt ju på TT . I såfall måste MH ha suttit bakom JJ för att lyckas hålla ned hennes armar . Eller tänker jag fel ?
JJ har starka ridmuskler så det hade väl varit nästan lättare för henne att bara knipa ihop TTs armar med benen .

Och vilket underläge TT har varit i . JJ säger att TT tagit stryptag på henne och att MH då hjälper JJ .
Hon har uppfattat det så . Jag tycker att man borde veta om man har fått hjälp i en sådan situation . Och det verkar inte som om hon hade behövt hjälp . Känns så jäkla iskallt . Sitter på hennes bröst tung , stor och ” säker i sadeln och orubblig ” och vad fan håller du på med då ” och stryper TT tills det börjar komma gurgliga ljud . Och MH ska då alltså ha hållit TTs armar medan hon ser och hör hur hennes kompis stryper TT så länge tills hon inte andas mer .
Det är ju nästan ändå vidrigare att sitta kvar där och hålla fast armarna på någon som ändå är försvarslös och hjälpa någon som hade klarat det själv .
De måste ju ha märkt att hon inte fick luft , på hennes kropp , på hela henne innan att det var dags att släppa taget .
Hon måste bokstavligt känt TTs liv gått förlorat i sina händer .
Har MH haft grep om armarna måste hon ha känt det med .
Så jäkla vidrigt och kränkande och iskallt . .
Citera
Medlem
snooper123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spontanitet1
https://www.expressen.se/nyheter/20-aringen-om-googlingen-ville-losa-deckargata/

Jag säger som camilla, bullshit!!
Ja det kan väll inte vara en enda person som går på det?
Citera
2023-03-29, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Jag läste i expressen live:en (så bra den var idag!) att Johanna var märkbart stressad (gjorde något med benet) när Maja pratade.

Något måste ha hänt badrummet (som de båda två var delaktiga i) som ingen har berättat om än. Kan det vara så att Tove satt på toa när hon överfölls eller att det kvävde och ströp samtidigt?

Något är det och jag har känslan att Johanna är den som är rädd nu. Rädd att det ska komma ut hur brutala de varit.

Jag tror fortfarande att Maja ljuger. Hon var med och Tove blev inte släpad till någon skrubb eller förråd och jag tror inte Maja var inne på toan när hon gjorde tummen upp när Johanna handlade.

Så vidrigt när Johanna berättar om ”kremeringen” och också det där om att nu när hon är borta från ”småstadsbubblan” inser hon hur barnsliga de varit. Va? Är hon världsvan nu när hon suttit eller?
Jag håller fullständigt med dig, bra skrivet
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps

Att tänka på sig själv som "barnslig"...efter ett brutalt mord, det visar hut otroligt sjuk jj är. Tvättäkta psykopat.
Grotesk och brutal har hon varit.
"Barnslig" är ju inte första beskrivningen direkt.
Citera
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsnosse
Jaaa..
och sängen var inte bäddad pga samma anledning (ville bara belysa det eftersom många verkar tro att lakanet kom från sängen)

Jag tycker att det är lite lurigt varför hon köpte ett nytt lakan på Dollarstore.
Nytt till Tove i skogen? eller var lådan tom på nya lakan.

Dessutom tre små flaskor med kemisk bensin.
Det kan man inte kremera en kropp ute i skogen.
Då borde hon köpt 50 lite bensin, minst...

Hon ville nog bara ta bort ansiktet på Tove.

Bort med ansiktet som man gjorde i Egypten för några tusen år sedan.
I alla fall näsan, där livets luft kom in.
Där knäckte man av näsan eller krossade statyn.

Den där JJ är ju absurd.
Citera
2023-03-29, 18:49
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marchioness
Nej eftersom MH blandar bara ihop sådant som sker i bostaden. Inte vad som hänt på Nöjet, promenaden, dumpning av kroppen et cetera.

Men plötsligt blir MH förvirrad av berusning och/eller diagnoser när hon ska redogöra för vad hon har gjort i lägenheten? Omöjligt.

Antingen är man förvirrad angående hela perioden efter den påstådda berusningen eller så minns man allt tydligt och klart. Man kan inte blanda och välja att komma ihåg de bitar som gynnar sig själv.

Inte den första mördaren som skyller på diagnoser, Lydia Barth gjorde detsamma ”jag minns inte för jag fick en panikattack”.
Citera
2023-03-29, 18:50
Medlem
Man måste ju vara bra störd om man ljuger att man har sovit när mordet skedde. Det är snudd på psykopatiskt att blåneka delaktighet i mördandet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in