2023-03-29, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Hon hävdar, och och hon hävdar, Grundtesen är att hon hjälper i första skedet ut mot granskogen, men sen inte orkar mer (hjälper lite med lyse från mobil). Sen tar Johanna över helt.

Sen ska hon somna i passagersäte, se "ett ljus" och vakna till och förstå att det är en eld! Den berättelsen är svår att förstå...

Kanske var hon så påverkad som hon säger, eller bara hittepå?
Och? Har du svarat på rätt inlägg? Vet du vad mitt inlägg var svar på?
Citera
2023-03-29, 18:21
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PR400
Och? Har du svarat på rätt inlägg? Vet du vad mitt inlägg var svar på?

Man kan ju omöjligt bli så arg som du är just nu, om jag har svarat på fel inlägg!?

Då måste det va nåt fel på hen som besvarade inlägget...
Citera
2023-03-29, 18:23
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiare
De spelade upp röstklippet där Johanna pratar utan förvrängd röst vid 17 tiden också

Lite från TV4

18-åringen om Toves död: ”Inrullad i ett lakan - jag blir helt chockad, fryser till”, 1 min 4 sek

https://www.tv4play.se/program/nyheterna/18-%C3%A5ringen-om-toves-d%C3%B6d-inrullad-i-ett-lakan-jag-blir-helt-chockad-fryser-till/20490757?playlist=4c96d6b0-d85e-11e9-afaa-3d4cf5dc5820&offset=3

Hittade inte JJs röst...

EDIT:
Hittade nu

20-åringen om mötet på nattklubben: ”Tove hoppar på mig”, 1 min 26 sek

https://www.tv4play.se/program/nyheterna/20-%C3%A5ringen-om-m%C3%B6tet-p%C3%A5-nattklubben-tove-hoppar-p%C3%A5-mig/20490633?first=20490757&playlist=4c96d6b0-d85e-11e9-afaa-3d4cf5dc5820&offset=3
Citera
2023-03-29, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jesss1234
Tror inte vi sk stirra blint på den första domen, känns som avsett vilket håll det går åt så kommer den andre parten överklaga. Är rädd att MH kommer frias från mord just för orden ställt bakom rimligt tvivel.

Citat:
Ursprungligen postat av MendelMu
Vilket svammel.

En sanning med modifikation. TR består av en ordförande med knapp juridiskt kunnande, samt ett antal nämde-hen som är vanliga samhällsmedborgare helt utan juridiska studier…
HR är inte bättre det, man kan söka resning dit. Och OM man får det (nya bevis av grad krävs) , så möts man av en ny ordförande (denna gång jurist) , samt nya nämde-hen i form av politiker. Samma bevisning som i TR spelas upp, men nya bevis får läggas fram om dessa är av vikt. En överklagan behöver således inte tas upp alls av HR, inte i det här fallet, där allt redan visats…
Senast redigerad av OppVaskeKluten 2023-03-29 kl. 18:43.
Citera
2023-03-29, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Man kan ju omöjligt bli så arg som du är just nu, om jag har svarat på fel inlägg!?

Då måste det va nåt fel på hen som besvarade inlägget...
😅 jag är inte arg och inte på dig heller, man måste ha möjlighet att ha olika åsikter.
Ber om ursäkt om du uppfattade min ton kort 🤗
Citera
2023-03-29, 18:29
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OppVaskeKluten
En sanning med modifikation. TR består av en ordförande med knapp juridiskt kunnande, samt ett antal nämde-hen som är vanliga samhällsmedborgare helt utan juridiska studier…
HR är inte bättre det, man kan söka resning dit. Och OM man får det (nya bevis av grad krävs) , så möts man av en ny ordförande (denna gång jurist) , samt nya nämde-hen i form av politiker. Samma bevisning som i TR spelas upp, men nya bevis får läggas fram om dessa är av vikt. En överklagan behöver således inte tas upp alls av HR, inte i det här fallet, där allt redan visats…
Snack...
3 b § Tingsrätten ska vid huvudförhandling i brottmål bestå av en lagfaren domare och tre nämndemän.
Citera
2023-03-29, 18:31
Medlem
JJ erkände idag sina webbsökningar. Kom det fram något mer nytt?
Citera
2023-03-29, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OppVaskeKluten

Vilket svammel.
Citera
2023-03-29, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Konstigt man har ”rundvisning” och ska visa sitt kala badrum, och då går MH först in på toaletten? Var hon så intresserad av visningen och att se Toves reaktion på det ”vackra” badrummet så hon rusade in först och stod därinne? Nej, det där är bullshit. Mycket mer troligt att MH som levde på få timmars sömn, efter tuff festdagar i Gbg och sedan ut och supa igen på Nöjet, låg och halvslumrade på soffan.

Tycker också det är konstigt, det är ju inte MHs lägenhet..
hon hade sett det tomma badrummet förut och jag tror hon sket i vad tt hade att säga.

Men fortfarande svårt att placera henne
Citera
2023-03-29, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Ja precis, badrummet var ju tömt på saker pga av renovering, och JJ bodde ju hos sin mamma under tiden. Alla badrumssakerna var ställda vid fotändan av sängen enligt foton i FUP, vid väggen i sovalkoven. Badrummet var så rent och tomt, så att man undrar om JJ tänkte att det kunde bli en bra plats att mörda Tove på. Lätt att rengöra efteråt.

Jaaa..
och sängen var inte bäddad pga samma anledning (ville bara belysa det eftersom många verkar tro att lakanet kom från sängen)
Citera
2023-03-29, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
Hittepå!!
Hon sover igenom alltihopa förutom nedforslingen till bilen, jajamen! Hon ljuger har ni väl förstått. Jj ljuger också. Undanflykter, efterkonstruktioner från båda. Båda försöker släta över i hopp om låga straff givetvis. Mord och inget annat än mord.

Gemensamt och I samförstånd.
Citera
2023-03-29, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminallen
JJ erkände idag sina webbsökningar. Kom det fram något mer nytt?

https://www.expressen.se/nyheter/20-aringen-om-googlingen-ville-losa-deckargata/

Jag säger som camilla, bullshit!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in