2023-03-29, 18:01
Medlem
BayouXs avatar
Lägenheten är liten och tiden är knapp!
Lite kort sammanfattat så tror jag inte att Maja skulle ha kunnat missa ett mord.
Det där med att falla i sömn titt som tätt är inte möjligt om hon nu inte lider av narkolepsi.
Någon kriminalprofessor, försvarsadvokat, journalist och kolumnist har däremot svalt allt skitsnack med hull och hår. (Även några tråddeltagare)
Citera
2023-03-29, 18:01
Medlem
Tv4 spelade precis upp klipp från rättegången där MH pratar utan att rösten förvrängts. Måste vara första mediet som gör det?
Citera
2023-03-29, 18:04
Medlem
Tror inte vi sk stirra blint på den första domen, känns som avsett vilket håll det går åt så kommer den andre parten överklaga. Är rädd att MH kommer frias från mord just för orden ställt bakom rimligt tvivel.
Citera
2023-03-29, 18:05
Medlem
Tiares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popupcoffee
Tv4 spelade precis upp klipp från rättegången där MH pratar utan att rösten förvrängts. Måste vara första mediet som gör det?

De spelade upp röstklippet där Johanna pratar utan förvrängd röst vid 17 tiden också
Citera
2023-03-29, 18:05
Medlem
Hur kan MH sova så hårt att hon inte hör dunsarna, stänger Maja av hjärnan då. Och låtsas inte om det då, förtränger.?

JJ var tydlig när hon förklarade men när det kom till MH händer, då visste hon inte..
Citera
2023-03-29, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogsnosse
Jag tror det är flyttat pga renoveringen.
Mattan lades ju in samma vecka och de skulle komma tillbaka på måndagen och fixa mera.
De vill inte ha grejer i vägen tänker jag.

Ja precis, badrummet var ju tömt på saker pga av renovering, och JJ bodde ju hos sin mamma under tiden. Alla badrumssakerna var ställda vid fotändan av sängen enligt foton i FUP, vid väggen i sovalkoven. Badrummet var så rent och tomt, så att man undrar om JJ tänkte att det kunde bli en bra plats att mörda Tove på. Lätt att rengöra efteråt.
Citera
2023-03-29, 18:06
Medlem
Marchionesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
FyFan

Detta låter för mig som om att JJ ville verkligen förstöra Tove till sådan grad att hon inte skulle ens skulle kunna kännas igen. Hat, hot hämnd...

Glad musik efteråt och kändes sig glad. Vilket jevla psycho det handlar om.

MH lyssnade inte på musik och spelade spel som vanligt efter mordet? Naturligtvis gjorde hon det men det gynnar henne inte att nämna det. Eller glömde hon bort det också på grund av berusning och diagnoser? Den damen har ett väldigt selektivt minne.

MH har erkänt idag att hon fick intrycket av polisen att hon får strafflindring om hon vittnar mot JJ. Det framkom idag att även MH själv har bråkat med Tove också. "Jag var väldigt arg då" var hennes svar till varför hon gjorde det. Så JJ var tydligen inte alls den enda som hade konflikter med TT.

MH kan uppenbarligen bli väldigt arg hon också. Som MH själv sa senast idag - hon och JJ blev jättebra vänner just för att de är väldigt lika. MH är dock mer smart i den bemärkelsen att hon lyckats dölja sitt rätta jag. Lika barn leka bäst.
Citera
2023-03-29, 18:07
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jesss1234
Tror inte vi sk stirra blint på den första domen, känns som avsett vilket håll det går åt så kommer den andre parten överklaga. Är rädd att MH kommer frias från mord just för orden ställt bakom rimligt tvivel.

Enig.

Sen ska ju rättsåklagaren säga sitt, samt grannen. Kan ju ha viss påverkan.
Citera
2023-03-29, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hostan20
MH kan mket väl välja att gå o lägga sig, som 18 åring, onykter, trött osv och tyckte säkert att bråket mellan dem var obehagligt, då skönare gå och lägga sig. Och dessa toabesök, kan hon blanda ihop när hon gick dit. För Tove måste ju ha funnits där. Går man på toaletten två ggr under 30-45 min....

Ja är man kissnödig så, jag kan gå per 10 min om så krävs
Citera
2023-03-29, 18:14
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cherryblossom1701
Kan du länka FUP snälla?
Denna funkade inte för mig igår men det gör den nu.

Prova:
https://gofile.io/d/K9yipj
Citera
2023-03-29, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OppVaskeKluten
Ja är man kissnödig så, jag kan gå per 10 min om så krävs

Ja men när man är full, då slocknar man och inte springer på toa tänker jag mer..
Citera
2023-03-29, 18:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
FyFan

Detta låter för mig som om att JJ ville verkligen förstöra Tove till sådan grad att hon inte skulle ens skulle kunna kännas igen. Hat, hot hämnd...

Glad musik efteråt och kändes sig glad. Vilket jevla psycho det handlar om.

Lukar nästan som Jeffrey Dahmer...

https://sv.wikipedia.org/wiki/Jeffrey_Dahmer

Håller med. Det här fallet kommer nog sätta sverige på världskartan. JJ påminner om de värsta mördarna.

Det blir en netflix av detta, synd om Toves familj, men så blir det nog.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in