2023-03-29, 17:13
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderbolt11
MH berättade idag att JJ ska ha sagt något i stil med: "Jag vet inte om du vill höra detta men Toves ansikte och hår var..." osv.

Åh fy fan... Var hittar jag resten av den dialogen

Såg inte detta på SVT och Aftonbladet sida ballade ju ur.
Citera
2023-03-29, 17:14
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Hur f_n kan T nå att ta stryptag på J när J, som är 20 cm längre, sitter på henne och har alla möjligheter att luta sig bakåt!?! Och hur orkar man prata när någon sitter på en!?!

Johanna ljuger om händelseförloppet.
Sen tveksam om ledamöterna kommer beakta "hatlåten" samt annat hat som Johanna har beskyllts för.

De 2 bränderna togs väl upp, men enbart sekundärt vad jag förstått. Kan ha fel där...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Det där är extremt enkelt att förklara. MH har till följd av berusning, sömnbrist och att hon var sömndrucken blandat ihop när och i vilken ordning vissa saker skedde.

Om det hon säger hade varit en uppdiktad och planerad lögn görs knappast en sådan trivial sammanblandning.

Jag måste säga att jag tycker att det passar rätt bra ihop också med att JJ åker till donken när MH ligger och sover. Hade MH inte sovit, hade hon helt säkert åkt med. Jag tror inte en sekund att JJ skulle lämnat MH ensam i lägenheten vaken med en död Tove. Tove låg död och MH låg och sov. Jag tar en sväng till donken med grannen, tänkte JJ och trodde att det skulle bli någon form av alibi.

M svarar på ett sms från MD av J
M var vaken när J var på MD
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Nej, givetvis inte.
Men jag förutsätter att JJ flyttar nog inte runt möbler och prylar så ofta.
Det verkar för mig som att hon dessutom är ganska pedantisk.
Jag tror heller inte att hon gjorde det för att förbereda ett kommande mord heller.
Det man ser hon har flyttat är toaborsten och toarullarna samt en liten soptunna (alla tre saker som jag antar låg inne på toaletten men när hon skulle storstäda och tvätta och skrubba golvet åkte allt ut)
Citera
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
Aha, okej.
Då förstår jag vad du menar.

Sorry.

Det är lugnt...

Nu kör vi på
Citera
2023-03-29, 17:15
Medlem
JJ är en tvättäkta psykopat. Fyfan vad tragiskt detta..
Citera
2023-03-29, 17:15
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Hur f_n kan T nå att ta stryptag på J när J, som är 20 cm längre, sitter på henne och har alla möjligheter att luta sig bakåt!?! Och hur orkar man prata när någon sitter på en!?!
"Kaninkokerskan" säger att Tove försöker ta stryptag.
Citera
2023-03-29, 17:16
Medlem
Tänkte på det att jj sagt att tt tog stryptag på jj. Då ”försökte” MH ta bort händerna och hålla fast dom.
Samtidigt läste jag att jj lutade sig bakåt så tt inte skulle få grepp om JJs hals.

Så hur var det nu, tog tt stryptag på jj eller inte?!

En annan grej jag funderat på är om jj visar runt i lägenheten tt och MH går in på toan och jj står typ vid dörren, står MH kvar längst inne på dass medan tt går utåt och ”knuffar till” jj då?
För jag Tänker att MH hänger på tt ganska snabbt ut från toan och om jj fäller tt och MH är strax bakom så borde ju faktiskt även MH falla i golvet, för så stor är inte toan.
Liksom att tt borde dragit med sig MH i fallet om det var otydligt på något sätt.
Citera
2023-03-29, 17:17
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
"Kaninkokerskan" säger att Tove försöker ta stryptag.
Menar du hon autistiskt hugger sig i benet för att skapa bevis på "problemet" ?
Citera
2023-03-29, 17:19
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Det man ser hon har flyttat är toaborsten och toarullarna samt en liten soptunna (alla tre saker som jag antar låg inne på toaletten men när hon skulle storstäda och tvätta och skrubba golvet åkte allt ut)

Inte så konstigt. Dasset var väl fyllt med kiss (t.o.m kanske luktade bajs) och spya.

En död person släpper oftast ut allt som finns i kroppsöppningarna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BayouX
Det fetade:
Här misstänker jag att journalisten har missuppfattat eller alternativt hört fel.
Live-rapporteringarna på andra medier uppger att hon säger att hon satte sig på knä vid Tove.

Tack för rättelsen, har inte noterat det i andra rapporteringar (då följde jag ändå fyra stycken haha).
Citera
Medlem
Det var ett bra inlägg i TV4 nyligen med en ny "juridisk expert" 17.05 just i början
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in