2023-03-29, 14:53
Medlem
JJ ströp länge med stor kraft Hon blåljuger
Hon ströp som en psykopat
Citera
Medlem
Contragulationss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
”Iskall”?? Hur lång tid efter mordet flyttade de kroppen? Tvivlar starkt på att kroppen kallnat särskilt mycket på den tiden.

Har bara hängt med lite sporadiskt idag, men var det inte J hon menade var iskall som satte på musik och diggade till det i bilen påväg tillbaka från skogen?
Citera
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FMR
Hon drog upp det idag. Det var då jag tyckte det bara var pinsamt för MH:s del! Hon var på toan medans JJ köper hamburgare. Förklaringen är att jj gömt kroppen. I Walk in closet eller utanför lägenheten i förråd. Hoppas dom testat DNA spår där för att bevisa motsatsen.

DNA genom ett lakan? Glöm det.
Citera
Medlem
Helt övertygad om att MH var delaktig och att JJ s uppgift att hon höll i Toves händer stämmer. Det är JJ som är drivande och MH gör som hon blir tillsagd. Svammel om att hon inte minns osv är bara dumhet, hela situationen är så extrem att oavsett hur packad man är så lär just detta göra vem som helst spik nykter.
Citera
2023-03-29, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Det är i USA det i Sverige låter vi unga kriminella ta död på varandra och om sen någon oskyldig 12 åring eller gymmande farbror eller läkarstudent kommer emellan är det sånt som händer i utrensningen.
Vi har inte råd med fängelse och tre mål mat om dagen för alla.

Ja så sjukt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rekylkrut
JJ ströp länge med stor kraft Hon blåljuger
Hon ströp som en psykopat

Japp och höll en kudde över ansiktet samtidigt…
Citera
Medlem
ziracorns avatar
Nu har jag ju inte läst all direktrapportering, då jag har ett jobb där det är förbjudet att använda mobiltelefon. Det finns såna jobb kvar...

Vad jag förundras över är hur snabbt förhöret med Johanna gick, när jag läser sammanfattningar på diverse sidor!? Varför ingen press, varför inga fler följdfrågor från fr.allt MH:s advokat? Är det här allt vi någonsin kommer att få höra från Johanna Jansson? Ever?
Citera
2023-03-29, 14:55
Medlem
cidertiders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Först är M så rädd för J att hon inte vågar berätta för sina föräldrar. Sedan så har hon plötsligt haft minnesförlust ända fram till i december, och att det är därför hon inte har kunnat berätta ...

(SR, min fetning)

Kommer bli standard på alla rättegångar......hjärnan blir blockerad. Herregud så otroligt dumt !
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Iaf om detta fallet. Redan från början har han varit ute och cyklat. Detta fall går inte att applicera hans statistiska kunskaper på. Eftersom det tar emot så mycket för honom att ändra sig så vill jag tro att han läst FUP med fel infallsvinkel.

Han uttalanden förstör för det verkar inte som han vet vad en psykopat är
Citera
Medlem
Jag har funderat på en sak som Maja påstår som en eventuell ”vallning” hade kunnat ta hål på. Om det nu var sån snårskog som det påstås och att de släpade kroppen minst 8 meter in. Finns det verkligen en möjlighet för Maja att från bilen se att det brinner där inne? Har ju svårt att föreställa mig att det var nån större eldsvåda där direkt utan snarare bara lite småflammor.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ryskafanan87
Japp och höll en kudde över ansiktet samtidigt…

Ja hon var galen av ilska
Citera
2023-03-29, 14:56
Medlem
Marchionesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Bullshit! Hon låtsas låta ledsen för att komma lindrigare undan. Den fittan är lika delaktig i mordet som den andra. Största mytomanen dessutom som ljuger exakt när hon behöver.

Ja MH kan berätta tydligt och detaljrikt om både skeenden och känslor när det gynnar henne. Men sedan blir hon vag och stammar när hon ska redogöra för vad som hänt i bostaden. Skyller på att hon blir blockerad, har dåligt minne et cetera.

Anledningen till att någon plötsligt blir vag i en klar och tydlig redogörelse är för att det finns osanning i den specifika delen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in