2023-03-29, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
MH har hanterat liket, det kommer hon aldrig undan. Griftefrid är nog absolut ett minimum.
Ja det är ju inget snack om saken att hon döms för gravfridsbrott. Men grovt?
Citera
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimperk
Jag gör det men gjorde JJ?
Hon köpte en nytt lakan dagen efter och efter det åkte hon ut och bålade.
Min uppfattning är att hon köpte en nytt lakan för att hon inte hade fler. Inte heller använde hon sig av det nyinköpta lakanet för att elda med.

Hon hade ju granbarr i sängen så hon ville väl bädda rent ?
Citera
Medlem
ingetbranicks avatar
Med tanke på vad som tidigare framkommit om JJ:s personlighet ser jag inget skäl att tvivla på sanningshalten i just detta.

Citat:
Åklagaren ställer frågor om vad som hände på söndagen. 18-åringen berättar att hennes vän, 20-åringen, plockar upp henne utanför huset där hon bor. "Hon var glad. Hon sa att liksom, jag har inte mått så här bra på länge och hon...hon verkade stolt."
(SR)
Citera
2023-03-29, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Det är orimligt, inget snack om den saken. Hon borde mena att det hade gått en timme ja, med tanke på att hon fäller T i badrummet under rundan i lägenheten, alltså tätt inpå hemkomsten. Efteråt sysslar hon med en massa saker innan hon/de beslutar sig för att vira in T i ett lakan.

Dunsarna hörs först vid 02:30. Att hennes historia inte håller är uppenbart då det finns vittnesmål och registrerade tider för mobiltelefoner.
Har de frågat J vad som hände när grannen hörde så höga dunsar ? Och så pass lång tid efter de kom in i lägenheten ?
Har de frågat M om hon inte hört höga dunsar eller när grannen ringde på ?
Citera
2023-03-29, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
""18-åringen fortsätter:

– Hon berättade att hon varit ute i skogen där vi lämnade Tove. Och hon sa liksom att... hon sa "du vill säkert inte veta det här, men...".

Här tar 18-åringen en paus.

– Ansiktet på Tove hade smält, och majoriteten av hennes hår var borta."

Att hon säger detta framför Toves anhöriga, har hon inte mer respekt för att bespara dom det?? på riktigt

Aftonbladet live har ändrat nu, nu står det Hon beskriver hur Tove såg ut i skogen när 20åringen återvände!

Jag blev lite förvånad att Ab skrev ut det första
Citera
2023-03-29, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vimperk
Tack.

Har för mig att det finns en bild på barren i sängen i fup men minns inte om de låg på lakan eller på bäddmadrassen.

Är det JJ som påstår att hon tog lakan ur en låda (helt missat det)?

Isåfall är det ju ännu konstigare att hon köpte ett nytt på förmiddagen efter.

Det stämmer att barren låg på bäddmadrassen enligt FUP
Citera
2023-03-29, 13:30
Medlem
Skönt att höra att Maja har repat sig efter att hon bröt ihop totalt innan lunchen. Men känns lite som hon kryddar nu och gör verkligen allt för att sätta dit Johanna. Johanna - "jag har inte mått så här bra på länge" de har hon inte nämnt i tidigare förhör och inte att Johanna har sagt att Johanna - "Toves ansikte hade smällt och grejer", visst de kan vara sant så sätt men känns lite som att nu kryddar vi på rejält
Citera
Avslutad
Då var det klart.

JJ säger:
Min uppfattning är att när Tove tar tag i min hals försöker MH hjälpa mig.

"Min uppfattning" innebär nog i det här läget att det är en ren lögn.

Antingen vet man eller så vet man inte.

JJ ljuger!
Citera
Medlem
Pirellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Hon gråter för sin egen skull, ja. Inte för att hon har berövat en kompis livet, ej heller för att anhöriga mist sin älskade T. Allt är teater, precis som när Johanna M*ller grät inför polisen när hon fick reda på att hennes pappa var mördad. För att efteråt fråga sin pojkvän om hon är en bra skådespelerska.

Eftersom M ska förhöras efteråt så passar hon på att manipulera M redan i sitt eget förhör genom att försäkra henne om att att hon är den bästa vännen någonsin.
Och M vet att om /när J släpps fri, då ligger både hon och andra i hennes närhet illa till. För J hämnas alltid.
Inte undra på att M är livrädd, därför borde hon kanske få förhöras under mer gynnsamma förutsättningar där hon vågar uttrycka sig.

Precis vad jag tänkte också. Men MH verkar inte ha låtit sig påverkas av det.
Citera
Medlem
Ken Drydens avatar
Lilla Svarta Maja är en riktig sömntuta: mellan klockan 2 och klockan 5 faller hon i sömn vid ett halvdussin tillfällen - ofta då det är något riktigt dramatiskt eller avgörande som sker.
Citera
2023-03-29, 13:31
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FMR
jo håller med. Men det underlättar för JJ att mörda när hon håller fast armarna. Så MH bidrar till hennes död. Och gör inget för att hjälpa precis som jj. Och är med på att locka dit henne när vet att JJ velat försöka mordbränna tt och hennes syster. Kanske hon dessutom var med och gjorde det. Man vet aldrig.

Det är sant. Det är ju tyvärr svårt att bevisa allt som man tycker och tror i den här tragedin.
Jag tror att Tingsrättens dom blir en besvikelse men jag tror på upprättelse i Hovrätten, faktiskt.
Jag hoppas det blir ett strängt straff så kanske de närstående kan få en smula upprättelse.
Citera
2023-03-29, 13:31
Medlem
Pirellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Då var det klart.

JJ säger:
Min uppfattning är att när Tove tar tag i min hals försöker MH hjälpa mig.

"Min uppfattning" innebär nog i det här läget att det är en ren lögn.

Antingen vet man eller så vet man inte.

JJ ljuger!

Precis! Liar, liar, pants on fire
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in