2023-03-29, 12:52
Medlem
Jag får inte ihop tidslinjen..

På sidan 1023 säger JJ att det ”gått typ en timme” när hon inser att Tove är död. varför förtydligas inte vad som hänt under den tiden? Menar JJ att Tove varit död i en timme och dom bara sitter där brevid henne och sen i vardagsrummet? När under timmen åker hon till McDonalds? Eller påstår hon att Tove varit död i en timme när hon åker? Det låter ju inte rimligt med tanke på grannens vittnesmål.

Hur tolkar ni det?
Citera
2023-03-29, 12:52
Medlem
Bara att vi här inne sitter och spekulerar ang MHs delaktighet så mycket, säger det mesta! Det finns rimliga tvivel! Hur mkt som helst skulle jag vilja säga.
Citera
2023-03-29, 12:53
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
JH är JJ, Johanna (Jag skrev fel)

Det är Johanna som är åtalad för skadegörelse (Brand vid/på Toves pappas hus)
Punkt tre i stämnings ansökan.

JJ och MH är åtalade för mord och gravfridsbrott.

Oj, du skrev fel.
Vad är det för brand som inte finns med i detta åtal?
Citera
2023-03-29, 12:53
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av immenhusen
Med tanke på att polisen hittade blod från en hantverkare (med vattentätt alibi) i badrummet, var det nog inte så välstädat som man kan förledas till att tro.

/AI

Vet inte var hans blod hittades men det kan ju vara uppe på väggen och själva golvet vara välstädat ?
Citera
2023-03-29, 12:54
Bannlyst
Har inte hängt med idag, har 18-åringen ändrat sig om att hon låg och sov när Tove dog?
Citera
Medlem
Röstklipp från JJ, där hon erkänner sig ensam lastat ur Tove i skogen, samt ensam skändat kroppen (död alt. medvetslös)

https://sverigesradio.se/artikel/20-aringens-egna-ord-darfor-forsokte-jag-branna-toves-kropp
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
Det finns inte något som helst belägg för att det var några polisförhör av MGMs igår.
Enbart en annan skribent som förmodligen försökt att få uppmärksamhet och skapa något som inte stämmer.

"Står inget om skadegörelse i åtalet.

Från FUP:
Citat:
Brott:
Grovt gravfridsbrott, Mord"

Jag skrev detta till dig igår:

3 SKADEGÖRELSE (Johanna Leshem Jansson)
5000-K20132-22
Stämningsansökan
Sida 1(5) Handling 464

Eksjö tingsrätt B 1877-22

Johanna Leshem Jansson har mellan den 4 januari 2022 och den 5 januari 2022 antänt fasaden på Peter Gustafssons bostadshus på Vintergatan 16 A, Vetlanda kommun. I bostaden bodde vi tidpunkten även My Tönnies och Tove Tönnies.
Genom Johanna Leshems Janssons agerande orsakades skador, till ett inte ringa värde, på husets dörrfoder och fasad.

Lagrum: 12 kap 1 § brottsbalken
Målsägande
Peter Gustafsson
Åklagaren för ej talan
Företräds av advokat Uno Karlsson.
My Tönnies
Åklagaren för ej talan
Företräds av advokat Uno Karlsson.

Ärende AM-141732-22
Handläggare 205A-26

Om du gjort ett försök hade vem som helst (förutom du)
kunnat utläsa att det handlar om mål B 1877-22 som punkt Tre i stämnings ansökan...

Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Nä, då måste de ha kommit fram ny bevisning för att kunna ändra rubricering. Nu har han låst fast sig vid mord för båda. Och de kommer aldrig hända och de va klantigt gjort. Blir troligtvis bara 6 månader för Maja

Maja har när domen faller suttit häktad i sex månader, det betyder väll att hon kan steppa ut och känna doften av nybryggt kaffe i mamsens famn.
Fy fan
Citera
2023-03-29, 12:55
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tezz-l
Vad är hon ledsen för egentligen ?

Vad är det som har blivit ? Att J ville ha livet ur T och att M inte håller sig till den story J har sagt till henne . Och lägger mer skuld på J ? Men J skulle väl ändå anses skyldig oavsett vad M säger ?
Låter som hon bölar och säger så bara för att manipulera och hota M .
” M ska höra att J älskar henne , hon är den bästa J vet . Och hon som knappt haft en nära vän får nu höra hur tuffa J gråter för Ms skull ”
Samtidigt är det nog en underton , tråkigt att det ska bli såhär ” passa dig jävligt noga för att säga mer . Annars sätter jag dit dig och sedan tar din jag din enda vän livet av sig och du får skulden ”
Hon gråter för sin egen skull, ja. Inte för att hon har berövat en kompis livet, ej heller för att anhöriga mist sin älskade T. Allt är teater, precis som när Johanna M*ller grät inför polisen när hon fick reda på att hennes pappa var mördad. För att efteråt fråga sin pojkvän om hon är en bra skådespelerska.

Eftersom M ska förhöras efteråt så passar hon på att manipulera M redan i sitt eget förhör genom att försäkra henne om att att hon är den bästa vännen någonsin.
Och M vet att om /när J släpps fri, då ligger både hon och andra i hennes närhet illa till. För J hämnas alltid.
Inte undra på att M är livrädd, därför borde hon kanske få förhöras under mer gynnsamma förutsättningar där hon vågar uttrycka sig.
Citera
2023-03-29, 12:56
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celestron
Ja. Det är sanslöst. Men Rullman har lagt upp det så att båda har dödat T uppsåtligt och i samförstånd.
Det var det här som GW Persson också var kritisk mot.
Skit i vad fyllbulten GW säger och tror. Han blev dessutom ombedd att hålla käften idag av domaren och sen satte han igång att hosta så högt så ingen hörde vad som sades. Den narcissisten borde portförbjudas istället för att vräka ur sig en massa skit.
Citera
Medlem
Det här med att Maja är hungrig och ber om mat och JJ köper EN cheeseburgare. Någonting som hade kunnat gjorts med enkelhet är att ta fram kvitton på vad Maja brukar äta på Mcdonalds (oftast äter man samma sak från menyn). Det jag menar är att om hon ofta beställer Big Mac & co med extra cheese när hon äter så borde det falla på en orimlighet att JJ bara beställer en cheese till henne.

Från expressen direktrapportering noterade jag detta:

Christer El-Mochantaf
I dag 09.24
När Tove ligger på marken med 20-åringen över sig så säger hon "vad fan håller ni på med?". 20-åringen berättar att Tove försöker ta strypgrepp på henne, och då gör hon detsamma på Tove. Hon trycker till. Tove hostar till, och 20-åringen trycker till med sitt knä. Sedan sätter sig 20-åringen intill 18-åringen på golvet i badrummet. Tove väser på ett märkligt sätt säger hon. "Det är så obehagligt", säger hon samtidigt som hon börjar gråta.

Erica - Läsarkommentar
I dag 10.48
Bra rapportering! Dock undrar jag en sak som du skrev att 20-åringen satte sitt knä på halsen fast man läst i FUP att hon tagit händerna. Sa 20-åringen nu att hon satt sitt knä för halsen?

Christer El-Mochantaf
I dag 10.48
Förlåt, då var jag otydlig. Hon sa att hon satte knäet "på Tove", men ej specificerat på halsen. Där har hon sagt att hon höll händerna mot halsen och tryckte till med tummarna.

Detta med knät måste ju vara helt nytt. Kan inte förstå att hon inte fick en följdfråga på vart hon satte sitt knä?
Citera
Medlem
Granbarren i JJ säng, som hamnat där efter dumpning av kroppen då MH lade sig i sängen med fuskpäls en på sig...

Återfanns barren under det nya lakan som JJ inhandlat dagen efter?
Kanske bäddade hon aldrig om och om hon gjorde det så bör barren återfunnits under det nya lakanet.

Om barren inte återfanns ovanpå ett lakan faller det på sin egen orimlighet att MH sov när Tove mördades.

Lakanet låg ju, enligt MH idag, Tove invirad i då hon vaknade och upptäckte att Tove var död.
Hon säger också idag att hon sov i JJ säng under tiden som mordet begicks av JJ.

Hur lyckades JJ att avlägsna lakanet MH låg och sov på utan att väcka MH?
Citera
2023-03-29, 12:57
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Oj, du skrev fel.
Vad är det för brand som inte finns med i detta åtal?
Ja jag skrev fel på en bokstav, till skillnad ifrån dig så kan jag erkänna.

Det är Åtals Punkt TRE, som FINNS MED i detta åtal!!

Hajjar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in