2023-03-29, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ytmamz
Hur många ”NATO-fiender” har ockuperat NATO-länder?

Nej jag vet. Jag håller med. Och jag är för ett NATO-medlemskap just för att jag tror att Ryssland aldrig kommer mucka på allvar med NATO.

Men ambassadörens uttalande om att vi blir måltavla i händelse av konflikt mellan Ryssland och NATO, stämmer ju i sak.
Senast redigerad av Shunruy 2023-03-29 kl. 13:14.
Citera
2023-03-29, 12:45
Medlem
Old-Crows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Var finns den svenska utrikesministern? Borde inte UD OMEDELBART kalla upp den ryske ambassadören för att överlämna en protest?

Man har ju framfört ett reellt hot mot Sverige.

Sverige måste agera!
Han är uppkallad till UD.
Citera
2023-03-29, 12:46
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
Vad sa han Viktor exakt?

Framgår här. Jag vill inte ens gå in på deras jävla komunistsajt:

https://www.expressen.se/nyheter/ambassadens-hot-mot--sverige-legitimt-mal/

Hela resonemanget är bara bisarrt. Det är Ryssland som genom sina hot och påtryckningar och genom att redan innan invasionen av Ukraina göra Sverige och Finland till en del av deras intressesfär har fått Sverige och Finland att söka medlemskap i NATO.

Även om ryssar är helt efterblivna, så måste de ju fatta att de själva är skyldiga till att vi har sökt medlemskap. Det hade inte behövt bli så här. Nu förbereder vi oss alla för krig mot Ryssland och vill ryssjävlarna ha krig så tycker jag att de ska få det. Det skulle bli Rysslands undergång! Det är just därför deras hot är lika patetiska som kriminella blattars hot.
Citera
2023-03-29, 12:46
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Ryssland själva verkar ju bestämma vad som är legitima mål(sjukhus, skolor och civila personer) men är vi med i Nato har vi polarna på vår sida...
Citera
2023-03-29, 12:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
De kan definitivt bli det. Därför vill vi "köpa en försäkring" redan nu.
Ja det resonemanget köper jag med.

Men om man nu vill få fler att förstå att dom kan bli ett reelt hot och att vi därför bör joina NATO, så vet jag inte om rätt "strategi" är att samtidigt förlöjliga dom som ser Ryssland som ett tänkbart hot... Som i alla fall vissa gör (inte alla)
Senast redigerad av sjelvefan 2023-03-29 kl. 12:50.
Citera
2023-03-29, 12:50
Medlem
Vore intressant och veta hur alla ryssar som är bosatta i Sverige ser på det här?

Helvete vad trött man är på Ryssland
Citera
2023-03-29, 12:53
Medlem
sista-vagen-uts avatar
Sverige bor inte i gräns med Ryssland, ha så kul att attackera ett högteknologiskt land som Sverige från havet.

inte direkt jag bryr mig om 45 000 ton rysk stridsskepp sjunker ner i havet av en robot missil.
så för vår del. vi behöver inte gå med nato.
Citera
2023-03-29, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
På gång, tjockisen har fått ordern nu från UD, fy fan va ilsken han är nu

https://www.svd.se/a/zEVjG9/ud-kallar-upp-ryske-ambassadoren-efter-hotet

Tack bra! Hoppas att pressen står beredd. Jag vill ha helsides-bilder.
Citera
2023-03-29, 12:55
Medlem
Varför sparkar man inte ut rus från landet?

Scary Dary
Citat:
”UD kommer att kalla upp den ryske ambassadören för att tydligt markera emot detta uppenbara påverkansförsök”, säger Billström i ett skriftligt citat.

Så DET så
Citat:
Utrikesministern tillägger att Sveriges säkerhetspolitik bestäms av Sverige och ingen annan.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1085088
Citera
2023-03-29, 12:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Tack bra! Hoppas att pressen står beredd. Jag vill ha helsides-bilder.

Jag vet att det är det absolut värsta Viktor vet när han blir beordrad att inställa sig för uppläxning på UD. Han representerar ju en stormakt gu bevars
Citera
2023-03-29, 12:56
Medlem
Hor-Ullas avatar
Det enda rätta hade ju varit att sparka ut han med huvudet före. Men det skulle ju Sverige aldrig göra....
Citera
2023-03-29, 12:57
Avstängd
Vad är att diskutera om man ser logiskt på uttalandet??

Som alliansfria har vi inget att oroa oss för. Ryssland kommer aldrig att anfalla oss. Det är ren och skär natopropaganda från krigshetsarna, inget annat!

Men som medlem i nato blir vi desto mer involverade i pakten, vilken ständigt och jämt provocerar och för proxykrig runt om i världen.

Det är detta Ryssland vill informera Sverige om.
Är det så svårt att förstå??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in