2023-03-29, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommisarie-Kudos
Det totala kärnvapenkriget skulle utspelas under ungefär en vecka där tusentals kärnvapen skulle detonera.

Det blir litet mer än nån enstaka missil . . . . . . och civilisationens sista vecka. . . . .
Jag tror heller inte på nåt kärnvapen krig men nu var det som var premissen för diskussionen.
Citera
2023-03-29, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kundalini
Varför vill du skrämma upp folk?

Alla förstår väl att kärnvapenkrig är oönskat och har fruktansvärda konsekvenser, men varför lyfter du detta nu? Har Putins ambassadör skrämt upp dig med sitt senaste hot om vedergällning?
Jag gillar inte att ha naiva idioter omkring mig.
Citera
2023-03-29, 12:30
Medlem
Följderna är att det blir inga följder
Citera
2023-03-29, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shallfin
Jag tror heller inte på nåt kärnvapen krig men nu var det som var premissen för diskussionen.
Nej visst det har du rätt i och jag tror nog inte heller på något kärnvapenkrig.
Citera
2023-03-29, 12:31
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Dumnorix
Inte intresserad av någon länk. Samma budskap skulle lika gärna kunna ha Illustrerad vetenskap som avsändare. Men so what?

Vet du hur många megaton som redan har detonerats i tester?
Det är inte detonationerna i sig som ger kärnvapenvinter (eller höst som de mer optimistiska kallar den) utan bränderna som följer när man bombar städer. Kärnvapentester utfördes på platser där det inte vart stora bränder av dem, bortsett från de två första.
Citat:
Ryssarna älskar att skrika om kärnvapen. ”Dumma er! Om vi inte får invadera vilka länder vi vill så utplånar vi hela planeten”.
Det muttrades en hel del om kärnvapen från USA också under Korea- och Vietnamkrigen. Sen dess har de inte stött på sådant militärt motstånd i något krig att kärnvapen varit aktuellt.
Citera
2023-03-29, 12:33
Medlem
Citat:
Nej visst det har du rätt i och jag tror nog inte heller på något kärnvapenkrig.
Hoppas vi har rätt
Citera
2023-03-29, 12:34
Avslutad
Alla förstår nog hotet om ett krig som släcker ljuset permanent men bryr sig inte i det längre perspektivet, där livet i sig inte försvinner, dör eller upphör.

Alla ska vi dö, varför inte som en samlad enhet med full insikt om att allt är förgängligt.
Men, då får ju naturligtvis någon jävel för sig att dom ska överleva nån annanstans, inne i månen eller på en bakgård på Aldebaran 123 ( hittepå) eller i röven på Gu*.

Så, sätt igång å nuka på. Sisten att dö är en fegis.
Citera
2023-03-29, 12:35
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ett totalt kärnvapenkrig är slutet för civilisationen. Kanske för mänskligheten.

De allra flesta kommer att svälta och/eller frysa ihjäl.

Möjligen kan stenåldern göra en comeback.

Fattar folk vilket hot kärnvapnen är?
Islam är ett större hot.
Citera
2023-03-29, 12:36
Medlem
Running_mans avatar
Citat:
Nej visst, ryssarnas materiel är undermålig, som tur är.

Det kan bli det som räddar civilisationen. . . . . .
Bara att titta på alla misslyckade uppskjutningar på Youtube eller läsa om Rusk rymdhistoria. Otroligt dålig driftsäkerhet på dessa prylar.

Lägg sedan till brist på pengar sedan 80-talet +massiv korruption
Citera
2023-03-29, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Islam är ett större hot.
Det ena utesluter inte det andra.
Citera
2023-03-29, 12:37
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Det ena utesluter inte det andra.
Jo i detta fall gör det.
Citera
2023-03-29, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Running_man
Bara att titta på alla misslyckade uppskjutningar på Youtube eller läsa om Rusk rymdhistoria. Otroligt dålig driftsäkerhet på dessa prylar.

Lägg sedan till brist på pengar sedan 80-talet +massiv korruption
Ja men det känns litet skakigt att civilisationens framtid beror på att ryssarna är klantiga . . . .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in