2023-03-29, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Han sparar sig till hovrätten!

Jag tror att TR friar båda från Mord. Därpå hoppas jag att HR inte ger resning.
Citera
2023-03-29, 11:55
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
Av vilken anledning skulle dessa två MGMs få särbehandling för hur det normalt går till vid en domstols förhandling?

Har jag snackat om undantag?
Jag ser ingen annan mening med det annat än att spara tid.
Problem med rättssäkerheten kan det ju bli i ett sådant här och andra fall där de åtalade skyller på varandra.
Citera
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OppVaskeKluten
Jag är oxå inne lite på samma tanke, att TT var medvetslös och inte död när de dumpade henne i skogen. Vi vet förvisso inte vad för blött som förekom på badrumsgolvet, bara att JJ satt över TT’s buk som pressades ihop. Obduktionen visade ändå på fylld urinblåsa, och med en alkoholhalt som en tjej på 65kg bör vara redlös i.

Kan de rent av hällt i T alkohol i badrummet ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FMR
Jag tror hon gråter nu för att hon tvingas ljuga och saknar vänskapen med JJ och vet att den är för alltid över.
Hon började gråta efter att ha berättar att Johanna sagt att hon skulle ta livet av sig om hon hamnar i fängelse tolkar jag det som.
Citera
Medlem
notknapparens avatar
Det här låter ju troligare än det som Maja sa i förhör:

SR:

"Sedan går hon och lägger sig igen. Efter en stund vaknar hon och går till toan igen. "Jag har för mig att jag möter (20-åringen) på vägen till toan."
Lång paus.
"Men jag vet inte.. Jag har för mig att (20-åringen) frågar mig om jag vill ha något att äta.
""
Citera
2023-03-29, 11:56
Medlem
cidertiders avatar
Citat:
Jag tror hon gråter nu för att hon tvingas ljuga och saknar vänskapen med JJ och vet att den är för alltid över.

Ja precis , inte är det för Tove detta hulkande. Samma med J , hon grät över sitt eget öde , inte Toves !
Citera
2023-03-29, 11:57
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OppVaskeKluten
Jag är oxå inne lite på samma tanke, att TT var medvetslös och inte död när de dumpade henne i skogen. Vi vet förvisso inte vad för blött som förekom på badrumsgolvet, bara att JJ satt över TT’s buk som pressades ihop. Obduktionen visade ändå på fylld urinblåsa, och med en alkoholhalt som en tjej på 65kg bör vara redlös i.
Hon hade inte så hög promille som du tror. Den högre halten i obduktionsprotokollet är från att hon har legat i skogen ett tag. Saker händer efter döden.
Citera
2023-03-29, 11:58
Medlem
Celestrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Hon vill väl rädda vänskapen men hon vill inte åka dit på de själv, hade nog varit lättare för henne att sitta utan 20åringen...

..fast även JJ blir känslosam trots att hon är psykopat..
Hur känns det nu?
– Det klart, det känns väldigt tufft. Jag tycker om 18-åringen väldigt mycket.
Nu börjar hon gråta.
– Jag har aldrig haft en så bra vän, vi var jättenära. Det är fruktansvärt att det blivit som det blivit, för jag tycker om henne väldigt mycket.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
När kommer tingsrättens dom är det om 2 veckor från fredag?

När kan Hovrätten tänkas ta upp fallet tror ni?
Hovrätten blir det väl bara om denna dom överklagas ? Eller
Citera
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
att hon ens kan äta och "sova"när någon dött är osmakligt 🤮
Mördare brukar vanligtvis bli hungriga efteråt. Inget ovanligt alls. Finns otaliga exempel på detta.
Citera
2023-03-29, 11:59
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Hon hade inte så hög promille som du tror. Den högre halten i obduktionsprotokollet är från att hon har legat i skogen ett tag. Saker händer efter döden.

Ökar alkoholhalten efter döden i skogen ?
Citera
2023-03-29, 11:59
Medlem
Förstår inte riktigt att så många anser Johanna som trovärdigare. Hennes historia spricker ju helt på tiden. Tycker fortfarande Majas roll är oviss.

Kan absolut se att Johanna försökt klara av allt själv, men sedan insett att hon behöver hjälp. Kanske även insett att det vore problematiskt om Maja vaknat och hon varit borta så lång tid som det skulle ta att forsla bort kroppen.
Då har hon inget alibi. Bättre att göra Maja delaktig.

Men, kan också se att Maja inte sovit och varit passiv under mordförloppet.

Tror dock att det stämmer att T och J initialt suttit ensamma i köket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in