2023-03-29, 12:09
Medlem
Länk till det uttalande hotet?
Citera
2023-03-29, 12:13
Medlem
gratrunkarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anktalare
Vilken arme och utrustning ska de använda? Har de mer sönderrostade materiel från Sovjetunionen kvarglömd någonstans?

de sparar sin bästa spetsnas och krigsarvagn för sen fagtiskt
Citera
2023-03-29, 12:17
Medlem
Exakt vad hade dom tänkt anfalla Sverige med? Då ska dom förbi Finland och Baltikum först. Skulle någon ryss mot förmodan lyckas landstiga här så kommer han inte många meter. Ska dom ta nån gammal båt från ett museum?
Däremot är det dags för Sverige att börja handla in diverse luftvärn!
Citera
2023-03-29, 12:18
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurrunge
Exakt vad hade dom tänkt anfalla Sverige med?
Missiler från Kaliningrad.
Citera
2023-03-29, 12:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Ryka ambassaden borde givetvis stängas och varenda jävla fitta till rysk diplomat kastas ut ur landet. Frågan är väl om inte varenda jävla ryssjävel som bor i Sverige borde kastas ut. Avskum!

Håller med. Mååånga sleepers i sverige, det vet jag.
Citera
2023-03-29, 12:20
Medlem
Z.Topeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gratrunkarn
Sina vadå och vadå? För sen vadå??
Citera
2023-03-29, 12:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hurrunge
Exakt vad hade dom tänkt anfalla Sverige med? Då ska dom förbi Finland och Baltikum först. Skulle någon ryss mot förmodan lyckas landstiga här så kommer han inte många meter. Ska dom ta nån gammal båt från ett museum?
Däremot är det dags för Sverige att börja handla in diverse luftvärn!

Genom luft.

De har redan börjat flyga över Östersjön.
Citera
2023-03-29, 12:27
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Core.
Jaha, då blev jag PRO-Nato nu då, från att varit motsatsen.

Initialt var Nato ansökan vi lämnade in i panik med ansiktet fullt med snor och tårar ett tecken på svaghet. Skulle vi nu låta oss påverkas av dessa kampanjer skulle det också vara det, nu har vi inget val längre
Men varför får det dig att ändra uppfattning personligen? Den svenska staten har redan gjort sitt vägval, och det finns inget som kan ändra på det. Eller, ja, möjligen om turkarna aldrig ger sig och alla ledsnar.

Jag är fortfarande motståndare till Nato-medlemskap fast jag vet att Sverige blir medlem i år. Bara att gilla läget.
Citera
2023-03-29, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Ryka ambassaden borde givetvis stängas och varenda jävla fitta till rysk diplomat kastas ut ur landet. Frågan är väl om inte varenda jävla ryssjävel som bor i Sverige borde kastas ut. Avskum!
Vad sa han Viktor exakt?
Citera
2023-03-29, 12:28
Medlem
Nu har jag inte läst exakta ordalydelsen på ambassadens hemsida. Men att hävda att Sverige som NATO-medlem skulle vara ett legitimt mål för Ryssland i händelse av väpnad konflikt mellan NATO och Ryssland, är väl inte så konstigt.

Med ett medlemskap i NATO förbinder vi oss att hjälpa NATO i händelse av konflikt. Och vi blir också en måltavla för NATO-fiender i händelse av konflikt.

Vill vi stå utanför NATOs eventuella konflikter bör vi nog inte gå med i NATO.

Eller vad är det jag missuppfattat?
Citera
2023-03-29, 12:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KillenArCP
Buuuh vad rädd man blir. Tomma tunnor skramlar mest. Kan ingen bara spränga deras ambassad?
Möjligt. Men samtidigt tycker jag att liknande resonemang sänder dubbla budskap. Vi joinar väl till exempel NATO just för att Ryssland anses vara ett så pass stort hot att det bör tas på allvar? Så hur ska vi ha det? Är ryssen ett stort hot mot Sverige eller inte.

Märkligt blir det när folk som är för att vi joinar NATO samtidigt förlöjligar alla som ser Ryssland som ett reelt hot. (Och där vet jag inget om dig, utan i allmänhet)
Citera
2023-03-29, 12:29
Medlem
Anktalares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gratrunkarn

Glömde, precis som de genialiska taktiska drag ryssen körde med i början av kriget. Spela svaga i en vecka för att sen ta över Ukraina. Fast nu har de kört i ett år av att verka svaga så kanske det vänder snart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in