2023-03-29, 11:49
Medlem
När kommer tingsrättens dom är det om 2 veckor från fredag?

När kan Hovrätten tänkas ta upp fallet tror ni?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Vore bättre de hade stängda dörrar för GW
Håller med! Det mesta han säger i sina analyser brukar inte stämma ändå.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celestron
Lägg märke till att MH börjar gråta och blir väldigt känslosam när hon pratar om att JJ hotat att ta livet av sej. Som sagt. Har nog varit mer än bara vänskap där.

Och nu senast i USA hade vi en transa som sköt vilt. Jag har sagt det förr; Homofiler och likn. saknar gränser och spärrar.
Hon vill väl rädda vänskapen men hon vill inte åka dit på de själv, hade nog varit lättare för henne att sitta utan 20åringen...
Citera
2023-03-29, 11:50
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FMR
Ja nog är JJ : version troligare 😅 med hennes får man lite förklaring till varför ingen hörde något. Med mh:s version skulle alla ha vaknat. Sen helt plötsligt kan dom springa med henne 🤭 nä köper det inte. Och jag tror inte hon var så berusad som vill hon vill framstå. Det var springande ut och in från nöjet i en halv timmas tid utan att hon drack. Sen en uppfriskande promenad.
Dessutom filmande av ett rådjur på väg hem till JJs "mördarkvart"

Kan undra om MH får Cheeseburgare ifrån McDonalds till lunch idag?
Citera
2023-03-29, 11:50
Medlem
cidertiders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FMR
Ja nog är JJ : version troligare 😅 med hennes får man lite förklaring till varför ingen hörde något. Med mh:s version skulle alla ha vaknat. Sen helt plötsligt kan dom springa med henne 🤭 nä köper det inte. Och jag tror inte hon var så berusad som vill hon vill framstå. Det var springande ut och in från nöjet i en halv timmas tid utan att hon drack. Sen en uppfriskande promenad.

Håller med ! Och att Maja grinar , det är nog något hon är van att göra för att få som hon vill. "Jag vågade inte " vilket skitsnack , det var ju hennes bästa vän . Plötsligt ligger det ett lik i hallen ...... herregud . Ska man ljuga så ska man vara trovärdig i sitt ljugande !
Citera
2023-03-29, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
När MH berättar (tagen från SR liverapportering)

Sedan somnar hon om. Och sedan väcker 20-åringen henne och säger att hon behöver hjälp. "Jag går upp ur sängen och... kommer ut i vardagsrummet och ser..."
18-åringen suckar djupt. Hon har svårt att prata nu.
Han (hon* ) har väldigt svårt att prata när hon beskriver hur hon ser Tove ligga i ett lakan.
"..ser jag Tove ligga..."
18-åringen har väldigt svårt att prata nu. Hon darrar på rösten.
"...inrullad i ett lakan."
"Jag blir helt, liksom, chockad. Och...alltså, jag... Jag fryser till."
"Jag vet inte vad jag gör och tänker och så vidare. Men (20-åringen) säger iallafall att jag måste hjälpa till att få ner Tove till bilen."
18-åringen skakar på huvudet. "Jag vågar inte säga emot."
Hon drar i tröjan, tittar ner. Har svårt att hålla tillbaka gråten.
18-åringen fuktar läpparna. Skakar på huvudet. "(20-åringen) säger då att jag...att jag måste gå först och kolla så att inte, alltså så att det är lugnt i trapphuset."
"(20-åringen) släpar Tove först ner för halva trappuppgången, sedan säger hon att jag måste hjälpa till att lyfta, för det låter mycket. Så jag lyfter i Toves ben. Och...som sagt, jag var..."
Hon tystnar.
"Jag hade liksom svårt att gå normalt för jag var fortfarande väldigt påverkad, så jag snubblar, alltså sista trappan, jag snubblar typ över mina egna fötter så både jag och (20-åringen) ramlar liksom."
18-åringen berättar om hur de bar ut Toves kropp till bilen.
"(20-åringen) säger att jag ska kolla så att det inte åker förbi så mycket bilar, då. Sedan så...springer vi, alltså, med Tove till bilen. Jag minns inte riktigt vem som öppnar dörren till baksätet."

20-åringen sitter helt stilla med händerna i knät, blicken rakt fram.

Jag tror att M:s redogörelse kan stämma ..

Tror inte hon behöver ha varit med i badrummet om J har övermannat T så våldsamt o förutom är väldigt onykter , så slår hon direkt huvudet hårt mot golvet .
Och J kanske var snabb med att trycka in sin strumpa i Js mun .

Men hon måste verkligen frusit o fått blackout ? Varför skriker hon inte ?! Vad fan har du gjort ? Vad har hänt ?

Men man är nog inte så tuff om man vaknar upp till att ens kompis ( j ser säkert även rätt lugn och nöjd ut ) har precis mördat någon

Men springa med ett lik & få in henne i bilen , ovanpå T .. att få sådana krafter och adrenalin skulle det väl inte varit vid en chock efter en olycka , när lite gruff råkade bli dödande ?
Citera
Medlem
Citat:

Helt otroligt...

https://www.domstol.se/amnen/brott-och-straff/sa-gar-en-rattegang-till/besoka-en-rattegang/

"...Utöver detta finns det också andra förhållningsregler som gäller på de flesta domstolar, till exempel att:

det inte är tillåtet att störa förhandlingen genom samtal eller liknande.
det inte är tillåtet att äta eller dricka under förhandlingen."
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Jag kan sätta mitt liv på att Maja inte får livstid.
Johanna gissar jag får 18 års fängelse.
Nejdå Maja är ute innan året är slut.
Citera
2023-03-29, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cidertider
Håller med ! Och att Maja grinar , det är nog något hon är van att göra för att få som hon vill. "Jag vågade inte " vilket skitsnack , det var ju hennes bästa vän . Plötsligt ligger det ett lik i hallen ...... herregud . Ska man ljuga så ska man vara trovärdig i sitt ljugande !
Jag tror hon gråter nu för att hon tvingas ljuga och saknar vänskapen med JJ och vet att den är för alltid över.
Citera
2023-03-29, 11:53
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noselake
Ursäkta språket MEN VAD FAN HÅLLER RULLMAN PÅ MED? Det vet det sämsta förhör jag hört . Varför går han inte hårdare på Johanna ?
För att det är slöseri med tid? Hon är ju inte direkt pålitlig. Hennes vittnesmål har inte så stor betydelse.
Citera
2023-03-29, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Nejdå Maja är ute innan året är slut.
Ja så kan de mycket väl bli, rullman är ute å cycklar, eller försöker han finta in maja i en återvändsgränd så att hon ska berätt sanningen?
Johanna är så körd som de kan bli, hon sitter o ljuger, medans maja talar sanning tycker jag
Citera
2023-03-29, 11:54
Medlem
Citat:
Skrattade högt
Instämmer, hade nog varit bäst för allas trivsel!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in