2023-03-29, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
När jag följer rättegången och efter att ha läst FUP inser jag att det nog inte är en så stor grej att mörda någon i Sverige, ingen ifrågasätter riktigt alla lallar mest med och alla bortförklaringar köps, till och med blir introducerade av advokaterna.
Ja man blir häpen
Varför pressar de inte på mer
Citera
2023-03-29, 11:12
Medlem
Sockerhens avatar
Jag trodde att åklagaren skulle vara tuffare mot Johanna… Främst kring hur länge och hur hårt hon verkligen tryckte mot halsen 🤔
Citera
2023-03-29, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Han frågar om Tove kunde försvara sig när hon var fasthållen på golvet. "Ja, hon kunde väl sparka med benet eller något", säger 20-åringen.
Hon kunde väl
Och benet , inte sparka med benen ?
Och hur skulle hon ha kunnat försvara sig med benen , om kossan sitter på bröstet och stryper .
Citera
2023-03-29, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemmatant
Ponera att Tove överlevt ”olyckshändelsen” i badrummet där hon endast skulle ”varnas/skrämmas”. Hur skulle konsekvenserna sett ut för JJ då ?
Hur skulle hon med sitt tankesätt hanterat det ?
Klart som korvspad, som jag ser det, att hon behövde fullfölja det hon påbörjat för att försöka röja alla spår av Tove och tro sig komma undan
Det blev nog extra bråttom för båda när det dessutom knackade på dörren.
Citera
2023-03-29, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SaraK.E.
"Skriver du egen musik?"
"Ja, det har jag faktiskt gjort ända sedan jag var liten och spelade piano. Det har alltid kommit lätt för mig att skriva, rimma. Jag har alltid skrivit sångtexter."

Underbarnet 😅
Clea ville framhäva henne som ett begåvad
🤮
Citera
2023-03-29, 11:14
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Ja man blir häpen
Varför pressar de inte på mer

Eftersom det inte finns någon jury som man måste övertyga i skuldfrågan. Vid slutpläderingen kommer åklagaren att sammanfatta vad han tror och lägga fram sina skäl. Sedan tittar nämnden på det.
Citera
2023-03-29, 11:15
Medlem
hoppas de pressar MH riktigt riktigt hårt
Citera
2023-03-29, 11:16
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Nu tar Clea Sangborn upp googlingar som 20-åringen gjort, som "bränna inne" och liknande att göra.
– Jag googlar mycket som har med böckerna att göra, som Fjällbackaserien. När jag googlade det hade jag just läst en bok, och jag har googlat det i samband med det.
Hon säger att hon gör mycket research om böcker hon vill läsa också.

Detta har JJ och hennes advokat kommit på i efterhand. Vilket jävla skämt! Varför skulle inte JJ nämna en sådan sak under förhöret då?

Ja, de krystade förklaringar JJ har till de allvarliga saker hon har gjort, det kommer inte ligga bra i rättens ögon.

Inte ofta människor tänker som hon gör och de flesta förstår varför JJ t ex "kremerar" Tove. Inte så mycket av en egen inre önskan att själv kremeras eller av någon som helst omtanke av någon.

Tror kanske inte att Clea sagt till JJ att ta upp Fjällbackaböckerna direkt, utan det tror jag kanske att JJ sagt själv.
Citera
2023-03-29, 11:18
Medlem
notknapparens avatar
SR:

""När åklagaren sa att 18-åringen sagt att 20-åringen eldat på Toves pappas dörr, så sa 20-åringen att hon trodde att 18-åringen ville ge henne skulden för att själv verka mindre skyldig till allt som hänt. Hon vill inte säga något mer om branden än att hon inte har med den att göra.""

Det är väl nu jag blir lite orolig för att åklagaren tagit för lite vittnen som kan berätta om vad JJ sagt till dom om alla tankar och vad hon har gjort.

Lite väl avskalad bevisning oroar jag mig för.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
När jag följer rättegången och efter att ha läst FUP inser jag att det nog inte är en så stor grej att mörda någon i Sverige, ingen ifrågasätter riktigt alla lallar mest med och alla bortförklaringar köps, till och med blir introducerade av advokaterna.

Trams. Det är massiv bevakning, ingen tycker det är OK och de kommer bli dömda. Det är klart att de ska få ge sin sida i en rättegång, det är så ett rättssamhälle fungerar, men det betyder inte att de får gehör för det.
Citera
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Är ju överhuvudtaget konstigt att de får lyssna på varandras förhör.
Då kunde de ju lika gärna fått sitta i samma cell.
Av vilken anledning skulle dessa två MGMs få särbehandling för hur det normalt går till vid en domstols förhandling?
Citera
2023-03-29, 11:19
Avslutad
Brukar det inte alltid tas bilder på de tilltalade påväg in/ut ur rättssalen och liknande vid denna typen av rättegångar? Man har ju inte sett en enda bild utöver en tecknad skiss.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in