2023-03-29, 09:59
Medlem
Hur som haver så när Rysslands existens är hotad träder doktrinen i kraft och 5000 kärnvapen avfyras!
Citera
2023-03-29, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception

Så det är nog inte så enkelt att det bara handlar om ifall Ryssland ska anfalla Sverige eller inte.

Fast nu är det ju just det som man får svenska folket att tro att vi betalar för.
Citera
2023-03-29, 10:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mistyarrow
Hur som haver så när Rysslands existens är hotad träder doktrinen i kraft och 5000 kärnvapen avfyras!

Jo det där har vi hört några gånger, hur pass hotat behöver ryssland bli för att det ska bli av?
Citera
2023-03-29, 10:08
Medlem
Just nu låter det som Uffe och resten av blåbruningarna är extremt kåta på att ha kärnvapen på svensk mark.

Kubakrisen sägs väl varit minuter ifrån att dom tryckte på knappen även om förhållandena då va omvända.

USA tyckte inte om att Ryssen började armera i närområdet.
Citera
2023-03-29, 10:11
Bannlyst
Nu jäklar händer det grejjer! UD kallar upp rysslands ambassadör för tillrättavisning, hoppas att Viktor tycker att det var värt att hota oss

EN TYDLIG MARKERING BLIR DET!!! RYSSJÄVEL!!!

Citat:
Rysslands ambassadör i Sverige Viktor Tatarintsev kallas upp till UD, meddelar utrikesminister Tobias Billström (M).

Detta efter att ambassaden på sin hemsida skrivit att Sverige blir ”ett legitimt mål för Rysslands vedergällningsåtgärder” om landet ansluter till Nato.

”UD kommer att kalla upp den ryske ambassadören för att tydligt markera emot detta uppenbara påverkansförsök”, säger Billström i ett skriftligt citat.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/ud-kallar-upp-ryske-ambassadoren-efter-hotet
Citera
2023-03-29, 10:12
Medlem
TELAVIV91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Vad pratar du om? Du kan verkligen inte läst om Sveriges roll i det hela om du tror vi gömde oss. Alla som har läst historia vet att vi spelade både sidorna. Tyskarna fick åka igenom Sverige för att S är nazister och Norska regeringen fick styra från Sthlm eftersom dom är vårt brödrafolk. Där är bara en liten del av allt vi gjorde för både Norge och Tyskland.
Norska regeringen höll till i London, i Sverige var de inte välkomna eftersom landet var neutralt. S var inte nazister utan hade att förhålla sig till en verklighet som var hård och med få alternativ.
Citera
2023-03-29, 10:13
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poltergeister
Fast nu är det ju just det som man får svenska folket att tro att vi betalar för.
Var någonstans får man det? Säger media att Ryssland ska invadera Sverige? Eller säger svenska försvaret att risken för rysk invasion är stor?

Jag tror snarare att det är Pro-ryssar som försöker få svenskar att tro att vi går med i Nato för att Ryssland kan invadera Sverige.

Jag kan dock ha fel då jag inte orkar forska i ämnet just nu.
Citera
2023-03-29, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Jo det där har vi hört några gånger, hur pass hotat behöver ryssland bli för att det ska bli av?

50 miljoner bara som svälter ihjäl? Vad vet jag?
Citera
2023-03-29, 10:18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av NukeTheWhales
Det enda av värde som framkommer i den tramsiga artikeln, efter att ha läst hela, är att den upprepar Rysslands position att Ryssland avser utrota hela det ukrainska folket.

Ryssland vill slakta hela det ukrainska folket tills den sista ukrainaren är död.

Man bör inte utesluta att Natos önskan att kämpa mot Ryssland «till den siste ukrainaren» kommer att leda till en situation där det helt enkelt inte kommer att finnas några ukrainare kvar att slåss mot och blockets kommando kommer att bestämma sig för att gå in i konflikten fullt ut. I ett sådant fall skulle svenskarna utan tvekan dras in och skickas för att dö för någon annans intressen.
Bra att du påpekar det. Vi får se hur långt Nato sträcker sig.
Alla män bör ställa sig frågan är jag beredd att offra mig för USA?
Citera
2023-03-29, 10:19
Medlem
Svärjes avatar
Varför tillåter vi sådana sjuka ryssar i Sverige? Ja, vi har importerat afganska skäggbarn, knarkleverantörer, islamister, arabiska bombtekniker osv.
Citera
2023-03-29, 10:20
Medlem
Ryssland ser Ukraina som det nya tredje riket. Måste det utvecklas?
Citera
2023-03-29, 10:21
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poltergeister
Nu har jag läst igenom regeringens proposition om ansökningen till Nato och ingenstans i den ser jag att de skriver att det finns en risk att Ryssland invaderar Sverige.

https://www.regeringen.se/contentassets/d997a692b4c24d539444084a212b861f/sveriges-medlemskap-i-nato-prop.-20222374

Det handlar om att förstärka säkerheten kring Östersjön för att visa Ryssland att vi står enade. Ryssland har nu visat att invasion av en annan suverän stat inte är främmande för dem. Något som pro-ryssar och andra mindre insatta hävdade bestämt fram till kl 03.50 den 24:e februari 2022 aldrig skulle kunna hända. Nu är vi uppenbarligen där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in