2023-03-29, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Bra iakttagelse! Såna små detaljer är bra att belysa när man sorterar lögner från sanning.

Är utanför tingsrätten i Eksjö nu. Kom tyvärr inte in då det endast får plats 24 från allmänheten.

Pratade med en tant som är vän med M s föräldrar. Hon var inte särkilt insatt i fallet men berättade att M s föräldrar var väldigt trevliga personer, och framför allt pappan. Hon hade bara reagerat på en sak i M s barndom. Det var att mamman hade tillrättavisat M offentligt på ett sätt hon inte gillade. Annars inga konstigheter.

Vad tråkigt att du inte kom in. Det är just denna dag med förhören man verkligen hade velat se live. Intressant med tanten!
Citera
2023-03-29, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kastrullpannkaka71
Dag 2, går att följa på sveriges radio igen. Upplevde den va bäst sist.

https://sverigesradio.se/artikel/folj-den-andra-rattegangsdagen-i-tove-fallet-har
🙏
Citera
2023-03-29, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
Jag hoppas verkligen verkligen inte att Majas önskan går igenom genom att förhöras utan närvaro av Johanna eller åhörare.
Snacka om särbehandling isf
Det kommer aldrig rätten att acceptera.
Hon får snällt finna sig i att kumpanen är på plats.
Citera
2023-03-29, 08:34
Medlem
cidertiders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FMR
Hon skyllde allt på JJ redan då. Det var inte samma färg som den på bilen.

Jag kunde tänka mig det , inte helt otippat. Man undrar hur mycket hon egentligen har gjort och alltid skyllt ifrån sig ? Alltid någon annans eller en diagnos fel. Kommit försent.....kan inte klockan , sovit osv. Usch !
Citera
2023-03-29, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Det är inte första gången i så fall

Nej vi får se hur det blir med rätten om en stund.
Hoppas att hon får göra upp i godo. Dvs ensam, så kanske sanning kommer fram 🤷‍♀️
Tro att dem är laddade idag
Citera
2023-03-29, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Vad är bäst?
Jag tror att det ev kan vara smart av rätten att sätta de lite mot varann med att båda ska sitta i rummet när de ska förhöras

Definitivt att hon förhörs på samma premisser som JJ, dvs som allt annat folk. I en rättegångssal framför åhörare och Toves familj. Hon lär väl sitta och böla.

Men har man begått ett så allvarligt brott ska de kännas också
Citera
2023-03-29, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jesss1234
Det värsta i texten är att det verkar vara en slående beskrivning av henne själv!
Det är precis det narcissister/psykopater gör
De anklagar andra för att vara så som dom själva är
Det är väl så de gör sig skuldfria och höjer sig själva och sitt ego
Citera
2023-03-29, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Permastampe
Det kommer aldrig rätten att acceptera.
Hon får snällt finna sig i att kumpanen är på plats.

Det har dom redan godkänt men dom vill prova med att Maja testar och pratar ned åhörare och JJ i salen först
Citera
2023-03-29, 08:38
Medlem
HaroldSnepstss avatar
Har vi någon flashbackare på plats vid dagens förhandling?
Citera
2023-03-29, 08:41
Medlem
De misstänka har väl träffat Rullman tidigare under utredningen va??
Citera
2023-03-29, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
Definitivt att hon förhörs på samma premisser som JJ, dvs som allt annat folk. I en rättegångssal framför åhörare och Toves familj. Hon lär väl sitta och böla.

Men har man begått ett så allvarligt brott ska de kännas också
Ja och jag tror att det är bra med en typ konfrontation dem emellan
Det kanske ger mer än vad man tror
Om hon sitter själv så så trallar hon på som hon gjort i förhören
Hon behöver möta T anhöriga med flera i rätten så hon kommer ur sin bubbla
Citera
2023-03-29, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cidertider
Jag kunde tänka mig det , inte helt otippat. Man undrar hur mycket hon egentligen har gjort och alltid skyllt ifrån sig ? Alltid någon annans eller en diagnos fel. Kommit försent.....kan inte klockan , sovit osv. Usch !
Ja precis! Jag har Dyskalkyli. Det tog tid lära sig klockan men jag kan den. Jag fungerar som vanligt i samhället. Men huvudräkning har jag svårt för. Och det matte lärarna visade förstod jag just då. Men det försvann direkt ur huvudet. Hur mycket jag än försökte banka in det i huvudet gick det inte. Kändes som att lärarna gav mig godkänt bara för att dom såg att jag kämpade hela tiden men det gick inte in.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in