2023-03-29, 04:09
Medlem
Flufffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Det är ju oviktigt att Bojan är en idiot. Gubbjäveln kan ju förfan inte bete sig som en vuxen människa.

Hade det här hänt inom politiken så hade han redan fått sparken.
Tvivlar på det
Citera
2023-03-29, 04:39
Medlem
trancass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Det är ju oviktigt att Bojan är en idiot. Gubbjäveln kan ju förfan inte bete sig som en vuxen människa.

Hade det här hänt inom politiken så hade han redan fått sparken.

Det är dags att lyfta bort Bojan en gång för alla från all form av offentlighet. Gubbdjäveln ska också bort. Han är en bonndjävel. Båda är så fula och oattraktiva att se på och höra på att man bara vill spy. Vanskapt Slödder som Bojan och bonndjävlar som Janne - jag begriper inte varför vi skall ge dem luft och plats och förpesta vår tillvaro. Bojan har alltid varit helt värdelös. Från att han var Sveriges antites på Beckham tills han spöade och förföljde sina flickvänner tills nu. Värdelös i alla sammanhang. Gubbdjäveln skulle fått snöret för länge sedan.
Senast redigerad av trancas 2023-03-29 kl. 04:59.
Citera
2023-03-29, 04:41
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masterblender
Det är fantastiskt att alla här som tycker att Bojan är lättkränkt missar att Janne Andersson är ännu mer lättkränkt. Nej patetiskt med alla som tar psycho Janne i försvar och ger sig på Bojan, i princip endast på grund av att han är serb.

En sak är säker, det intressanta nu är inte Sveriges nästa match mot Österrike utan det mest intressanta kommer efter matchen. Oavsett hur den slutar...
Kommer någon att våga ställa en kritisk fråga till Janne?
Kommer Janne att få ett nytt psykbryt eller börja böla?
Jag längtar redan till 20 juni...
Jag tror att opinionen har svängt en del jämfört med för 24h sen. Bojans "jag kan förlåta men aldrig glömma" som en karaktär i game of thrones och hans text om inneboende strukturer har fått det att svänga över till att Bojan är den största clownen. Jag tyckte själv att det var 50/50 just efter att det hände. Jag tycker att båda har uppvisat pajasbeteende förr och ingen av dem var någon favorit. Men Bojan har bara varit för mycket sen bråket. Det hjälper inte heller hans case vilka som försvarar honom. Journalister och pk hjon som brölar på likt uppjagade högstadietjejer.
Citera
2023-03-29, 04:48
Medlem
sebastian_s avatar
Varför stod Janne och skrek att de var fyra mot en? Var de på honom efter Belgien matchen? Om inte så framstår han som helt galen
Citera
2023-03-29, 05:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Jag tror att opinionen har svängt en del jämfört med för 24h sen. Bojans "jag kan förlåta men aldrig glömma" som en karaktär i game of thrones och hans text om inneboende strukturer har fått det att svänga över till att Bojan är den största clownen. Jag tyckte själv att det var 50/50 just efter att det hände. Jag tycker att båda har uppvisat pajasbeteende förr och ingen av dem var någon favorit. Men Bojan har bara varit för mycket sen bråket. Det hjälper inte heller hans case vilka som försvarar honom. Journalister och pk hjon som brölar på likt uppjagade högstadietjejer.

Jag tror att Bojan fortfarande är i chock över psycho Jannes beteende.
Ska bli intressant att se vad som händer efter nästa match. Visst, Janne får säkert order om att lägga band på sig men får de stryk och han känner på sig att han får kicken så kan vad som helst hända.
Dock tvivlar jag på att Viasat vågar skicka Bojan till Österrike, och de andra töntarna kommer förstås inte våga ställa någon kritisk fråga om så Sverige förlorar med 0-6...
Citera
2023-03-29, 05:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Och när han sa "Åh fan" så hade han Bojans ursprung, iallafall delvis, i tankarna.

Nej, det hade han knappast. Direkt efter det yttrandet tar han upp Bojans brist på egna tränarerfarenheter, så det är uppenbart att ”åh fan” var en reaktion på att han tyckte att Bojan förhävde sig genom att anse sig representera hela Sverige som simpel bisittare i en tv-studio.

Det här är hur som helst ett exempel på varför multikulturella/etniska samhällen är en dålig idé. Det leder hela tiden till spänningar och konflikter, stora som små. Ett harmlöst gräl i sportsammanhang blir till en laddad politisk fråga.
Citera
2023-03-29, 05:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_

Självklart, vilket beror helt på hur de hanterat situationen efteråt..

I stundens hetta kan alla gör fel och om man då som Janne förstår och tar ansvar för sina misstag, så går man vidare, alla gör fel ibland..

Men Bojan gör tvärtom, ur min synvinkel beter han sig ännu sämre idag än efter matchen..

Nu har han ju haft tid att reflektera, men agerar ändå likt en barnunge, så kommer bli svårt att ta honom på allvar i framtiden..
Citera
2023-03-29, 05:17
Medlem
NiccoJs avatar
Hade väl varit enkelt för Janne att säga något positivt om Jesper K och att han nog är redo för att spela från start om formen håller i sig. Istället börjar han gapa… oprofessionellt.
Citera
2023-03-29, 05:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rallyjonny
Så du menar att en förbundskapten inte är en människa utan skall tåla påhopp utan att själv visa känslor.
Hade bara Bojan hållit käften o inte fortsatt (en normal funtad människa hade känt det redan efter första frågan) så hade det inte exploderat.

Bojan e JÄVLIGT duktig på att spy skit över alla andra, om du missad det så se sändningarna i studion före lördags matcher.

Rasism ska alltid bekämpas. Vi har jobbat 25 år i Sverige mot rasism. Och så beter sig förbundskapten så här.
Citera
2023-03-29, 05:40
Bannlyst
Sverige håller på att ockuperas och det är detta svensken brinner för att diskutera.
Citera
2023-03-29, 05:45
Medlem
Vad stort av bojan att dra till med rasismkortet. Om gubbjäveln nu innerst inne känner så, vad fan spelar det för roll? Sedan när blev förbundskaptenen en helig figur i Sverige? Det är alltid sura jävlar och knappast adliga.

Janne blir förbannad av att andas.
Citera
2023-03-29, 05:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Rasism ska alltid bekämpas. Vi har jobbat 25 år i Sverige mot rasism. Och så beter sig förbundskapten så här.

Vad menar du? Det är Bojan som tolkar situationen fel och blandar in rasism..

Lägg även märke till att det är först när Djordjic drar "rasistkortet" som Jihde försöker kliva in, det är inte förrän då som gränsen verkligen passeras..
Senast redigerad av sportnorden12345 2023-03-29 kl. 05:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in