2023-03-29, 00:02
Medlem
Slipsluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.Analytikern
Kan eventuella rörelse i mobilen slå hål på JJs och MHs berättelser etc etc? Skulle en hittad telefon efter så här lång tid ge ngt överhuvudtaget?

Det hade ju inte varit en direkt nackdel att hitta den. Men när det erkändes att den kastats i Ekenässjön var det flera månader efter och man har säkert antagit att det blir svårt att få liv i den om den ens skulle hittas. Vet inte hur pass enkelt en mobil förflyttar sig i vattnet och man har säkert letat, men tror att projektet i sig är lite väl stort och att man därför prioriterat annat. Men med stor sannolikhet ligger den ju kvar. Frågan är om den drivit iväg någon längre sträcka. Kan ju vara att den dumpats på annat ställe också förstås. Men just denna biten känns trovärdig på nåt vis.
Citera
2023-03-29, 00:06
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.Analytikern
Följt tråden men kan inte släppa tanken på TTs telefon. Hur mkt energi har man egentligen lagt på att hitta den? Om vi spekulerar…skulle denna kunna ge ngt mer? Om jag tillåts sväva iväg skulle jag kunna tänka mig ett scenario där TT visste att diskussionen för att ”reda ut” allt som varit skulle bli knepig och kanske därför startade en röstinspelning? Kan eventuella rörelse i mobilen slå hål på JJs och MHs berättelser etc etc? Skulle en hittad telefon efter så här lång tid ge ngt överhuvudtaget?
Polisen tömde en damm.

"Sökinsatsen efter Tove: Inga nya fynd i dammen

Sökarbetet efter 21-åriga Tove i Vetlanda fortsätter.
I fredags inleddes arbetet med att tömma en damm i området i hopp om att hitta försvunna Toves väska, klädesplagg och mobiltelefon.
– De håller fortfarande på att tömma dammen. Vad jag vet har man inte anträffat något, säger Angelica Israelsson Silfver, presstalesperson på polisen."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=980484

"I morgon hålls häktningsförhandlingar mot de två kvinnor som är misstänkta för mordet på Tove, 21 i Vetlanda.
Båda nekar till brott, och polisen arbetar intensivt för att kartlägga händelseförloppet under mordnatten.
Viktiga pusselbitar om mordet fogas ihop med information från de inblandandes mobiltelefoner.
Under dagen dök specialutbildade poliser i en damm nära platsen där Toves mobil kopplade upp sista gången."

https://www.expressen.se/nyheter/har-jagar-polisen-bevis-efter-mordet-pa-tove/
Senast redigerad av Romper 2023-03-29 kl. 00:11. Anledning: .
Citera
2023-03-29, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabfrulle
Knappast, finns inte en jävel som inte ringer ambulans då, ännu mer otroligt att 2 personer skulle vara så jävla dumma.

Måste vara en på miljarden som är så dum så han/hon gör en misshandel till grovt gravfridsbrott och eventuellt mord.
Att 2 st skulle vara såhär jävla stendumma finns inte på kartan.

Och varför i helvete bränna kroppen?? Om hon dött av att spy å drunkna i spyan så finns ju ingen jävla anledning att bränna kroppen.

Kanske någon vag tanke (ack, så förgäves!) om att förstöra DNA eller vilseleda spårhundar fanns i gärningspersonernas omtöcknade medvetanden?
Citera
2023-03-29, 00:10
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteanti
Ja de är som en riktigt dålig film, korkat från början till slut, jag vill mena att hon även misslyckades att misshandla TT så hon råkade dö istället tyvärr det är fan det mest logiska utifrån allt annat som hände den natten

De var väl fulla fortfarande. Dessutom köra bil onykter för att dumpa kroppen… Rattfylleriet skulle säkert givit längre påföljd än mord.
Citera
2023-03-29, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Passkall
”Sedan är det svårt att släppa MHs pitbull-uppsyn när hon letar efter TT på nöjet. Läs entrévärd Fredriks vittnesmål om du vill utmana din "snälla, trogna MH"-bild.

Jag vet att M som handbollsmålvakt / lagspelare hade en sida som peppande och en sida som aggressiv och mer av en pitbull .. så absolut att M hade ett ”mål” att hitta T och vinna Js stolthet med att hämta in bytet.
M är absolut inte så menlös och svag som det utmålas. Hon är mer komplex än de flesta klarar av att tyda. Och definitivt inte utan skuld . Lägg även till att hon varit kvar vid J sida genom alla skadegörelser,
Inbrott, bränder, utbrott och sjuka beteenden UTAN att anmäla / larma . TROTS att M har ett stort skyddsnät i familj/kyrkan/församlingen om
Hon hade valt att ta avstånd från J vid de första attackerna/ bränderna och göra RÄTT för sig. M är förmodligen manipulerad, MEN hon är definitivt inte oskyldig.
Och hade de inte åkt fast nu,- så hade nog resan med fortsatt brottslighet, mord , tyngre droger legat framför M ändå. Hon blev inte vän med J för att J var godheten. J förvarade droger och gjorde kakor med M. J tvingade inte in M på droger och sämre umgänge . M valde det umgänget utanför kyrkan flera år tidigare...

Innan mordet hade inte M någon vidare framtidstro, självkänsla eller självförtroende för att aktivt ordna sig ett bättre liv än det de nu kommer få.
Hon har ändå alltid haft ALLT serverat för sig. Stöttande familj och skyddsnät. Men hon är inte förmögen att inse värdet i det. Att underhålla goda relationer. Hon har blivit uppstyrd flera gånger genom olika stödprogram och riktigt duktiga mentorer här i stan (Vetlanda). Alla möjligheter För att leva ett gott liv utan mord och droger. Men HON valde detta. Trots enormt många varningstecken från J att denna relation kommer innebära katastrofala konsekvenser. Det är inte på något sätt synd om M.[/quote]

Vetlandaposten gjorde ett reportage om M hösten 2020 angående Komback. Då verkade hon ha framtidstro och hade tagit sig ur sin utmattningsdepression. Någon månad före det lärde hon ju känna J. Jag tror också att M hade behövt bryta med J så fort hon märkte hennes destruktiva sidor. Det är klart att det sen påverkade henne att vara bästa vän med någon med så ovanligt psykopatiska drag. Hon var ju bara 16 med. Även hennes ex F fick ju problem som du beskrev.

Sen tyckte jag inte att du gjorde en snäll trogen beskrivning av M i ditt förra inlägg som någon skrev. Personer som är lätta att programmera kan ju också bli farliga Jag hoppas att hon får god terapi i fängelset så hon inte sen kommer ut och söker sig til liknande relationer igen.
Till skillnad från J verkar ju M inte hamna i konflikter med andra. Så man kan tycka att hon hade haft alla förutsättningar att få andra vänner. Så tragiskt alltihop.
Citera
2023-03-29, 00:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fruhuggorm
Hon har väl inte så mycket annat att komma med.

Det förklara ju förvisso inte varför JJ har njutit av att bränna kroppen.
Men visst, bara oturen att kväavas på spyorna hemma hos en psykopat?
Advokaten har ingenting, det vet vi nu.
Citera
2023-03-29, 00:18
Medlem
När börjar förhöret i morgon?
Citera
2023-03-29, 00:18
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Nej, hon nekar inte alls: "Eh, och jag går och, ja jag går och hämtar mobilen som ligger kvar i sängen, eh, och då skriver Johanna ett sms, eh, jag var alltså på toan då och Johanna skriver ett sms liksom att ja jag är på Donken nu och jag skickar liksom en tumme upp och sen så kommer ju Johanna tillbaka. Eh, vi sätter oss i köket och jag. Eh, alltså jag slumrar till lite och är yr och så där när jag äter och ja efter jag har käkat burgaren och så så går jag och lägger mig igen."

Såg en reporter som hade uttalat sig om att någon annan skulle ha använt M:s mobil, vilket är felaktigt då hon själv uppger ovanstående.
Gällande den tidigare tiden så säger hon att hon efter c: a 20 minuter (i sängen) blev illamående och gick till badrummet. Hon ser T och J sitta i köket och uppmanas beskriva var de satt i förhållande till varandra.

Så i förhör, MH var på toan då JJ messade från donken och märkte inte vad som hänt på toan?
Ingen spya, inte blött på golvet, ingen oreda, inget blod och inget lik……
Sen åt hon lite när JJ kom tillbaka och la sig sen i sängen igen.
Eh, alltså……
Var inte länge efter att dunsandes upphört JJ p.g.a sin lögn var tvungen åka med till donken.
Dom åkte sen relativt snabbt iväg med T till FP efter att JJ kommit hem.
Inte att förglömma, att man även hunnit paketera T i lakanen och bära ut T i bilen.
Nja, jag tror MH aktivt deltagit i mordet och varit den som paketerade T då JJ åkte iväg.
Misstänkte tidigare att MH även kan ha burit ner T till källaren under tiden, nå vi får väl se.
Citera
2023-03-29, 00:20
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
Huvudförhandlingen i mål 1877-22

Publicerad 2023-03-28 av
Eksjö tingsrätt
Mål: B 1877-22
Onsdagen den 29 mars 2023 kan det eventuellt bli aktuellt att förhör med en av de tilltalade hålls utan att åhörare tillåts närvara i sal 1.
I den sidosal (sal 3) som tingsrätten använde under måndagen kommer det utöver vissa reserverade platser för press fortfarande att finnas 12 platser för åhörare. Den allmänhet som står först i kön på morgonen kan därför välja om man vill ha en plats i sal 1 eller sal 3.

Tingsrätten kommer att utnyttja ytterligare en sidosal (sal 2) men denna kommer enbart att ha reserverade platser. Den allmänhet som fått plats sal 1 kommer inte att få någon plats i denna sidosal.

https://www.domstol.se/eksjo-tingsratt/nyheter/2023/03/huvudforhandlingen-i-mal-1877-22/
Det är väl gissningsvis MH det gäller. Kanske har hon mått så dåligt efter måndagen att hon ev. inte klarar ett förhör där Toves familj och andra åhörare är närvarande. Måste vara ovanligt att detta sker om det inte är minderåriga det handlar om.
Citera
2023-03-29, 00:20
Medlem
Skyliner.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
När börjar förhöret i morgon?
Rättegången startar 9.00
Citera
2023-03-29, 00:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Slipsluder
Eller bara lärt sig från mordbränningen att det var på tok för lite handsprit redan den gången..

Tror att hon gillade att bränna, mordbrännare går ju igång på det. Hon ville nog "spara" lite lik för att bränna senare igen. Tvivlar på att hon hade för avsikt att göra sig av med kroppen så snabbt, hon hade ju tydligen längtat efter detta.
Citera
2023-03-29, 00:22
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
Det är inte desinformation.

Kan inte alla som säger att det är desinformation vänta till imorgon eller onsdag innan de uttalar sig?

Ja du, ditt lilla troll, nu har "imorgon" passerat, och det enda vi kan läsa i media är att imorgon onsdag ska tjejerna förhöras i domstolen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in