Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-03-28, 22:17
Avstängd
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2022-12-31
Rysslands ambassad i Stockholm skriver på sin hemsida att Sverige blir ”ett legitimt mål för Rysslands vedergällningsåtgärder” om landet ansluter till Nato.
I texten hävdas också att Sverige kommer bli en lydstat och ”amerikansk koloni”.

Detta är inget mer än en påverkansoperation men ryssarna har blivit mer galna på senaste så man kan inte vara för säker.

Roliga tider vi lever i.

https://sweden.mid.ru/ru/embassy/embassy-news/statya_posla_rf_v_shvetsii_v_i_tatarintseva_shveds kiy_shag_v_propast/

https://www.expressen.se/nyheter/ambassadens-hot-mot--sverige-legitimt-mal/

Hårresande, en ambassadör uttalar sig som nån jävla gängkriminell.
Ryssland bara sjunker djupare i skiten
Citera
2023-03-28, 22:22
Medlem
KillPus avatar
Varför är ryZZsvinet inte utvisad ännu? Vi behöver ingen ambassad av detta skitland här i Sverige.
Citera
2023-03-28, 22:23
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Rysslands ambassad i Stockholm skriver på sin hemsida att Sverige blir ”ett legitimt mål för Rysslands vedergällningsåtgärder” om landet ansluter till Nato.
I texten hävdas också att Sverige kommer bli en lydstat och ”amerikansk koloni”.

Detta är inget mer än en påverkansoperation men ryssarna har blivit mer galna på senaste så man kan inte vara för säker.

Roliga tider vi lever i.

https://sweden.mid.ru/ru/embassy/embassy-news/statya_posla_rf_v_shvetsii_v_i_tatarintseva_shveds kiy_shag_v_propast/

Det här har ju Sverige själv lagt upp för. Hade jag inte varit svensk och älskat min familj och mina svenska vänner och mitt folk skulle jag sagt rätt åt er, dumjävlar. Hoppas folk vaknar upp och inser att vi dragits vid näsan.
Kan varmt rekommendera Berns förklaring gällande nutid, historia, samhällsutveckling mm. För den som aldrig hört om detta förr kan det vara lite mycket, lite snabbt, men för dem som är halvvakna kan saker fort komma på plats.
https://swebbtv.se/w/iXBQkNEYVCoinXRQkXWDvo

Citat:
Ursprungligen postat av NukeTheWhales
Inte ens 4:åringar och forumets sämst betalda "5 rubel per inlägg"-troll går på att Ryssland skulle attackera Sverige om vi går med i NATO.

Sannolikheten att Ryssland attackerar Sverige när vi gått med i NATO är 0%. På riktigt 0%.

Jaså. Inte för att jag tror att ryssen kommer invadera oss, men jag trodde i och för sig inte att de skulle gå in i Ukraina heller. De kanske inte ens invaderar oss utan bara slår ut nyckelpunkter som alla städer längs Öresund samt Göteborg, Stockholm, Karlskrona, Berga, Linköping, Kallinge, Uppsala och Karlsborg. Sedan är Sverige rätt lamslaget, med eller utan NATO.

Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Ja därför måste ryssland knäckas nuuu o alla ryssar dödas var än i världen de finns - undantag
ryska judar i Israel

Ungefär så. Sorgligt att inte fler läser på och tänker till.
Citera
2023-03-28, 22:23
Medlem
Psykonaut-s avatar
Nato-medlemmen Turkiet har invaderat och ockuperat halva Cypern och inte lämnat fast Grekland anslöt sig till Nato 1984. Vet vi verkligen att de håller vad de lovat? Det känns lite som fiendes fiende är din vän- principen.
Citera
2023-03-28, 22:38
Medlem
Ryssen har härjat i Sverige/Norden länge. För oss som växte upp på 80-talet (och givetvis de innan dess) var det i princip vardagsmat att förvänta sig en ubåt både här och där emellanåt. De har ju övat krig på oss hur länge som helst.

Kände en bonde en gång i tiden ute på Torö/Nynäshamn. Han berättade en gång att när han var yngre så dök en ubåt upp i viken nära hans hem. Han rodde ut till de och böt en jävla massa potatis mot vodka. Rätt galet när man tänker efter men folk såg dessa ubåtar ganska så ofta härja omkring.

Lydstat till USA har vi också varit länge såå.. business as usual.
Citera
2023-03-28, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunt-fornuft
Jag kan till skillnad från lågbegåvade likt dig och motsvarande idioter skilja på ryska folket och deras politiker. Du är säkert stolt över Sveriges politiker…….

Dom hotar inte länder med krig iaf.
Vad skiljer ryska folket från sina politiker? Menar du att dom inte är folkvalda och älskade av undersåtarna?
Och hur kommer dom ryska judarna in i bilden? Berätta mer om den biten...
Citera
2023-03-28, 22:47
Medlem
Vad ryssen anser vara legitima mål är helt egalt.
De är väl förresten själva ett legitimt mål i så fall.

Vad tror dum fan att det ens betyder?
Citera
2023-03-28, 22:54
Medlem
SaulGoodman43s avatar
Ambassadören uttrycker sig som ett rabiat rysstroll, vilket han såklart är. Klassisk maffiaretorik som Sverige såklart bör ignorera.
Citera
2023-03-28, 23:11
Medlem
Ryssland är patetiska! Dom placerar just nu kärnvapen i Belarus, hotade idag USA med ett nytt ”super vapen” jag hoppas verkligen att folk förstår att rysslands styrkor är till 90% uppbundna i Ukraina just nu, att Rysslands krigsmaskin håller på att haverera och att det här är ett sista desperat försök nr 567 att hota omvärlden med kärnvapen, men till deras frustration så är det ingen som bryr sig då ryssland är kört om de så skulle nosa på sina kärnvapen.

Nej Ryssland är slut som en regional maktfaktor i öst och Ukraina kommer slänga ut ryssland med deras kommande offensiv där de har mer vapen än någonsin.

Så svenskar bry er inte för det är precis vad de vill att vi ska göra. Att gå med i Nato är det enda vettiga beslutet när man har en galen kärnvapenmakt i öst. Glöm heller inte att Ukraine hade inte blivit anfallna om de varit med i Nato.

Vi kommer nu få se ännu desperatare försök till skrämsel från Ryssland det kommande året ju längre de slängs mot sin egen gräns. Rysslands regering är döende och gör nu ett sista ryck. Kom då säger jag! Sverige skulle garanterat kunna stoppa en rysk invasion idag med tanke på vad Ryssland har för kraft kvar. Herregud dom slåss numera med tanks från 1950-talet och flera soldater använder vapen från 1940 talet. Klokast är att ta fram en plan för hur vi ska förvalta Ryssland efter deras kommande kollaps likt Nazityskland. För Ryssland är det närmsta Nazityskland jag sätt och hört sedan WW2.
Senast redigerad av livetskokbok 2023-03-28 kl. 23:15.
Citera
2023-03-28, 23:17
Medlem
Ambassadören borde utvisas men Kristersson vågar inte.
Citera
2023-03-28, 23:24
Medlem
Ryssland beter sig som vanligt som en 3-åring. Hos ryssvänner så pratas det som att Ryssland världens räddning. Men seriöst, med kommentarer som denna så måste väl alla begripa att Ryssland verkligen inte är något att se upp till.
Citera
2023-03-29, 00:01
Medlem
Citat:

Roliga tider vi lever i.

Jag vill inte att Sverige blir en liten lydstat till USA.
Det behövs länder som inte är indragna i deras byk.

Men det Ryska ambassaden skriver på sin hemsida är väl heller inte riktigt. I och för sig om det skulle gå så långt till en öppen konflikt mellan Ryssland och Nato, då är det så. Men ett sådant läge är ju i praktiken otänkbart. Öppen konflikt mellan Ryssland och Nato, är ju "atombombsnatt" och då är vi ju i alla fall lika illa ute.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in