Citat:
Ursprungligen postat av
Bratis
Det är inte Hen*rik jag syftar på.
Vad jag tänker är att BW och den person jag fått dessa uppgifter ifrån avslutade resan med att kolla om det var något att se nere vid hotellet. Man brukade göra så.
Denna person hävdar även att BW var den sista att se Helena i livet. Var han fått det ifrån vet jag inte, om det är hörsägen eller något han själv faktiskt VET.
De skulle ha kommit hem sent den kvällen hur som.
Min otäcka känsla är att han faktiskt talar sanning i gåtor. Därför tog jag upp det.
Han och BW kan mycket väl skjutsat Helena hem dem kvällen. Minst en var nykter och körde.
Denna person spårade ut lika mycket som BW gjorde åren efter försvinnandet.
Jag vet inte om han talar sanning. Det är det jag försöker att få fram här. Därför ställde jag frågor jag önskar svar på i mitt tidigare inlägg, om upphovsmännen bakom det på parken samt om man kan gå tillbaka i tiden i bilregister?
Citat:
Ursprungligen postat av
Pudelfrillan
Eftersom jag misstänker att Mi*kael Kj*ellqvist är med-GM så misstänker jag att det kan vara hans bil som användes. MK är "han som kör", BW är onykter och "det är han som bestämmer". Båda två är nära vänner till Helena och det är dom hon får skjuts av.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ugglan.
Personligen har jag inte varit en så stor vän av HMJ som "medgärningsman". Skvagg har drivit det spåret "för hårt" för att jag skulle gilla det. MK är i mina ögon mer trolig, om jag måste välja mellan de två personerna. Kan det vara så att MK sa "lite för mycket" till Bratis?
Och vem vet: Kanske var disktrazan och Motown tidigt ute i tråden i syfte att leda tråden fel genom att "placera" BW i Radbyn? Då kan man självklart fråga sig varför de påstod att BW skulle ha lämnat festen i Radbyn, men kanske var syftet med det att ge honom skulden - alltså: Kanske är inte ens BW inblandad? Skulle MK rent av ha kunnat vara ensam gärningsman? Eller ihop med någon annan som till exempel PU? Eller så är BW inblandad trots vem som nu än skulle vilja placera honom i Radbyn, och då kanske ihop med MK och/eller PU? PU, som ju inte ville kännas vid BW. Och BW som inte ville kännas vid KM.
Jag kan med en gång säga att jag INTE tänker kontakta Håkan J för ett svar på om BW var på hans fest i Radbyn. (Jag har ringt färdigt, så att säga.) Kan någon annan tänka sig att göra det?
Citat:
Ursprungligen postat av
Pudelfrillan
Herregud, du måste ju vara helt tappad...
Det här är inga offentliga uppgifter!
MK trodde givetvis att det han och Bratis pratade om gällande BW och Helena's försvinnande skulle stanna mellan dom
Du verkar inte förstå att MK berättade det här på fyllan, han kanske aldrig har sagt något om detta tidigare, alt. har varit väldigt återhållsam om vad som hände den kvällen.
30 år senare när Bratis träffar på honom på en fest har han distans till det hela, han är packad och "off guard", helt enkelt inte försiktig eller på sin vakt. Inte fan utgår MK från att Bratis skriver på Flashback och kommer delge deras samtal i Helena-tråden. MK är nyinflyttad i Mariestad efter 20 år i Stockholm, han är nyfiken och vill veta hur snacket går nu när han har kommit "hem".
MK är så nyfiken att han det första han gör när han stöter ihop med Bratis är att börja prata om Helena's försvinnande. Han har förmodligen redan innan festandet bestämt sig för att snoka i det här.
Vi ser överst där från Bratis. Bratis tanke är att dessa två som har varit tillsammans hela dagen också avslutar den tillsammans med att åka fram till Stadt . Att samlas utanför festställen och folkparker på denna tid var otroligt vanligt , detta vet jag.
Bratis stöter alltså på denne MK på ett uteställe där MK är påstruken och pratsam. Vill säkert "reka" läget och vad folk vet o s v , samt tror jag han vill drömma sig bort till denna tid och blir nostalgisk i fyllan. Onykter och skrävlande där efter. Jag tror han som två år yngre än BW kan ha varit stolt att han fick hänga med stans "coolaste kille" -BW, då det begav sig. Detta vill han nog förmedla lite för mycket på fyllan, trots att de kan ha utfört något fruktansvärt hemskt ihop. Detta kan vara möjligt för honom om han lagt detta bakom sig och med hjälp av alkohol så åker vettet ur. Empatin behöver ju givetvis från början ha varit mycket bristande givetvis. Spekulation.
Vi vet ju då inte vad av detta som han kan ljuga om, om han ljuger alls. Vi vet inte. Vi skulle behöva få klarhet om BW var i Radbyn eller till och med båda eller inte alls bl a.
"Min otäcka känsla är att han faktiskt talar sanning i gåtor". Den meningen står ut. Sånt här har vi all varit med om. Man får en stark känsla av att något, som oftast alltid stämmer, som ingen logik kan slå. man bara känner det. Man vet.
MK befäster sin förstaplats vad gäller Med-GM för mig samt en av GWs gubbar bredvid BW. Vi fortsätter.