2023-03-28, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av putte322
Flera Grannar? Du menar dem i lägenheten under? Tycker ändå inte min ide är dum....För om T fälls så har du en duns....vart kommer de andra två ifrån? Tror ju att det är J o M som kastar sig ner på golvet..o varför inte testa o göra en rekonstruktion på det?

OM det JJ säger skulle vara sant att Tove efter hon fällts bakåt säger "Vad fan håller ni på med" så kanske TT samtidigt även försöker resa sig (är min tanke), det är då JJ "hoppar" ner över hennes mage/bröst, det är Tove plus JJ 80Kg med knän som slår i golvet...osv....antagligen något dunk med huvudet i golvet under strypningen... Ursch...
Citera
2023-03-28, 21:36
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
Det är inte desinformation.

Kan inte alla som säger att det är desinformation vänta till imorgon eller onsdag innan de uttalar sig?
Har du och din ”källa” tagit på er skämsmössan än?
Citera
2023-03-28, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poesidamen
Men alltså OM nu mot all förmodan Tove dött av kvävning pga kräk i luftstrupen, då hade de ju för fan bara kunnat lagt henne i framstupa sidoläge och hjälpt henne ut med kräket. Och sen så i JJs beskrivning finns inget ens om synligt kräk i munnen, bara att ”hennes tunga såg konstig ut”. Hade hon hållit på kvävas av inhalerat kräks, och JJ inte haft uppsåt att döda, så hade hon väl för fasen försökt hjälpa henne och ringt 112. Så vidrigt genomskinligt!!

Precis säg att det hade varit en tragisk olycka då vänder man personen i sidoläge och larmar. Men säg att hon nu spydde och det var dödsorsaken då hade hon ingen möjlighet att vända på huvudet pga Jj och hur man vänder och vrider på det så är Jj ansvarig. Lägg därtill en misstänkt mordbrand och ett lkngiltighetsuppsåt efteråt.
Citera
2023-03-28, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Men hon åt väl antideppmedicin, det kan man ju gå upp i vikt av. Jag vet inte alls hur länge hon ätit medicin.

Och den kan ju även ha haft en påverkan med alkohol, så hon kanske kände sig fullare än hon borde vara....
Ja jag tänkte på det med medicinen och alkoholen.
Citera
2023-03-28, 21:38
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vafallsvafalls
Clea hävdar dessutom att maginnehållet har kommit ned i lungorna, vilket uttryckligen motsägs av FUP om jag inte missminner mig.

I videon här finns ett citat från Clea under rättegången:
https://www.expressen.se/nyheter/gws-tuffa-kritik-mot-aklagaren-efter-mordet-pa-tove/
Eventuellt en lättare hjärnskakning med illamående som följd, vi får höra vad rättsläkaren har att säga om fynden.
A 149/90 Lungor: "inget mikroskopiskt synligt inandat magsäcksinnehåll."
Citera
2023-03-28, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skyliner.
Knubbig….. med tanke på att hon hade ganska allvarliga problem med ätstörningar förut så var ju de 10 kilona både klädsamma och livräddande.
Dessutom så är 60 kilo till 160 cm inte ett dugg knubbigt. Hon hade kunnat väga 70 kilo tillomed, med en bra grundfysik med muskler, och fortfarande inte räknas som knubbig. Muskler väger mer än fett.
Dessutom så hade det fortfarande varit bättre att vara knubbig, och tillomed tjock och fet- i jämförelse med att vara ätstörd, undernärd, svag, dåliga tänder och tappa hår. Inget av det är bra men sammantaget psykiskt och fysiskt så är det mer hälsosamt att vara tjock.
Hade hon varit här och läst att hon ses som knubbig så hade hon antagligen gått raka vägen in i badrummet och tryckt fingrarna i halsen och hade sen varit på ruta 0 med ätstörningarna igen. Helt i onödan.
Nu är det ju inte så. Men tyckte mest det var konstigt skrivet och hoppas inte att någon annan stackars person här inne med komplex får ännu mer komplex när de läser skit här inne. Menar inte bara ditt inlägg i denna tråd men överlag.
Jag tycker 60 på 160 är knubbigt och det syns på de senaste bilderna, men det är inte jag utan du som lägger en negativ värdering i ordet, hon var söt i sin knubbighet.
Citera
2023-03-28, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av putte322
Tycker GW skämde ut sig första rättegångsdagen....satt o pratade obekymrat i rättsalen(vilket är förbjudet) samt lämnade den 3 gånger då den höll på vilket inte heller är tillåtet....
Vi får se dom meddelas antagligen i mitten på April.
Lapidus var först ut med att säga att Clea har en öppning med spyorna.
Lapidus sa dock att han känner Clea och de är gamla arbetskamrater.
GW i sin tur verkar inte vara förtjust i Rullman samtidigt som han är arbetskamrat med Lapidus. Om han också känner Clea vill jag ha osagt men skulle inte förvåna mig.
Om jag inte skulle ha läst OP skulle jag säkert gå på TV4,s expert utlåtande.
Jag hoppas att både JJ och MH fälls för mord men i slutändan är det domstolen som kommer att fatta beslut.
Citera
2023-03-28, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enrundost
Där har jag en annan tanke, endast min spekulation. Jag tror JJ bara vill dra med MH i historien om situationen i badrummet. Hade det varit så att MH varit med så borde JJ kunna påminna henne om detta med något, likt att hon sagt något speciellt till MH där och då eller om de gjorde något särskilt där i badrummet som de båda kan relatera till, tex flytta duschstången, akta TTs arm för att kunna gå förbi osv… JJ borde kommit med något mot MH just i den stunden, men något sådant har jag inte läst.
Är jag helt fel ute?

Jag förstår nog inte helt hur du menar men MH måste ju finnas med i JJs story om det nu är så att hon ljuger då (som gick upp för mig först nu att hon faktiskt kanske gör för att hämnas eftersom hon innan hon berättar vad hon gjort tror sig veta att MH berättat allt till Polisen och då passar på att hämnas MH med att säga att hon höll i Toves armar.)...för att MH tar ju Toves händer när hon håller de runt JJs hals som JJ påstår.... det är ju därför hon själv tar grepp på TT sen.
Citera
2023-03-28, 21:45
Medlem
fluffypuffys avatar
Leif GW är pinsam när han försöker slå hål på bevisningen tillsammans med Clea.
Om detta får bäring och leder till korta straff hoppas jag innerligt att flashbacks samlade styrka och vetlandabor med anhöriga synar bakomliggande intressen inför hovrättsförhandlingarna.

Nu tror och hoppas jag att så inte blir fallet, men vi ser redan nu tydliga signaler på att detta är i görningen. Och även om det blir hårt mot hårt, med långa straff i tingsrätten så kanske det är i hovrätten och under överklagan vi måste skärpa våra glasögon.
För det är verkligen inte okej. Leif GW förstår mycket väl vad som har skett i Johannas lägenhet på ett ungefär, men väljer ändå att ställa sig på Cleas linje.

*mumlar ur skägget, ja men mjo, det kan mycket väl vara så att tove ramlade i golvet efter toalettbesöket och svalde sina spyor tills hon dog. det kan vi inte utesluta och efter att ha tittat på all fakta i fallet så är det nog den mest sannolika förklaringen* kliar sig i pannan

Vilken jävla rövslickare han är GW. The botten is nådd som man säger
Citera
2023-03-28, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
Pappa och sonen uppger väl olika många dunsar i FUP. Pappan säger väl en stor duns och sonen hörde flera. Så kanske lite lurigt att göra en rekonstruktion av.
Har varit helt säker på att de pratat om tre dunsar....två täta...sedan några sekunder till den tredje
Citera
2023-03-28, 21:49
Medlem
18-åringen vill inte vittna inför 20-åringen

https://omni.se/t/fallet-tove/876d367a-f6f3-4138-8aac-7a3a44ce4e74
Citera
2023-03-28, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanOwe
Jag förstår nog inte helt hur du menar men MH måste ju finnas med i JJs story om det nu är så att hon ljuger då (som gick upp för mig först nu att hon faktiskt kanske gör för att hämnas eftersom hon innan hon berättar vad hon gjort tror sig veta att MH berättat allt till Polisen och då passar på att hämnas MH med att säga att hon höll i Toves armar.)...för att MH tar ju Toves händer när hon håller de runt JJs hals som JJ påstår.... det är ju därför hon själv tar grepp på TT sen.

Det var kanske dåligt formulerat av mig men vi delar samma uppfattning ser jag nu. Det jag menade var att OM, MH varit med, vilket varken du eller jag tror, så borde JJ kunnat påminna MH om detta, vilket hon inte gjort, vilket är konstigt från JJs sida eftersom hon påstår att MH var med. JJ kunde tex ha sagt att ”jag sa såhär till MH precis efter” och så hade det kunnat lyftas med MH. Men något sådant har inte kommit upp. Med andra ord tror jag också att JJ bara vill dra med MH i fallet pga att hon tror att MH vet mer än vad hon faktiskt kanske vet, om vad som hände i badrummet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in