Citat:
Ursprungligen postat av
FMR
Jag är inte orolig. Jag tror hon kommer få livstid. Fäller hon så hon slår huvudet. Sätter sig på hon henne. Så hon redan där får svårt att andas Två mot en. Ignorerar knackningar. Och trycker tummarna mot hennes hals till hon börjar hosta. Tittar på henne när sista livet rinner ur henne istället för att försöka hjälpa. Jag är lugn med att det blir mord. Men jag kan ha fel. Men jag tycker bevisningen är stark. Och JJ själv har gett mycket gratis med sin berättelse.
Tänker man på att det precis vart en dom, där en man ströp kvinnan och kastade offret i sjön (Somayyeh eller hur det nu stavades) och han fälldes för mord så är det på alla sätt och vis rimligt att det blir mord även här.
Tillvägagångssättet är i princip EXAKT likadant. Och där hade liket legat i vattnet ett bra tag, så kan inte tänka mig att det fanns överdrivet många spår kvar på kroppen i det fallet.
Annars är det nått som är helt åt helvete med vårt rättssystem och bedömningen av samma brott beroende på om det är en kvinna eller man som utför dådet.