2023-03-28, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emtho
Ja, inget borde vara oklart vid detta laget. Förhoppningsvis klaras det ut med hjälp av rättsläkare i veckan.

Ja, vi får se. Såvitt jag vet har Clea inte kallat en egen rättsläkare. Känns onödigt att chansa på att behöva vänta till hovrätten med den debatten. Från försvarets perspektiv vore väl tingsrätten en utmärkt "testballong".
Citera
2023-03-28, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Jag tolkar rättsläkaren som att TT avlidit till följd av strypning och inte av sina spyor. Om det finns tvivel kring det så borde försvaret kalla expertvittne

Den där Clea försöker med befängda och desperata påståenden- pinsamt, samvetslöst, korkat och omdömeslöst!

Stunt i henne, hennes lögner blir bara patetiska...
Citera
2023-03-28, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Vad jag har förstått dyker väl rättsmedicin upp på torsdag. (?)

Ja, jag menade varför Clea inte kallar in någon alternativ expert. Det blir ju lite löjligt att hennes ord ska stå emot rättsläkarens, det väger rätt lätt.
Citera
2023-03-28, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Ja tyvärr har ju GW en stor fanclub och många lyssnar på honom Tyvärr!
Jag hoppas torsdagens vittnesmål kommer klargöra ett och annat. Men vem vet

GW s uttalande ger iaf luft under J s vingar inför stundande förhör. Ett redan högt självförtroende som kan sluta med magplask redan efter M s förhör.
Citera
2023-03-28, 21:03
Medlem
Någonting som skaver i mitt huvud är att Johannas story om att hon höll strypgrepp i tio sekunder är motsägelsefull. Då syftar jag inte på obducentens utlåtande eller kräkningarna eller så, utan på varför hon skulle behöva Majas hjälp att hålla ner Toves armar om hon inte hade för avsikt att döda? Någonting är fel i det händelseförloppet.

Antingen höll Maja i Toves armar länge. Så länge som krävs för att döden ska inträffa (flera minuter). Eller så höll Maja inte i armarna alls, eftersom strypgreppet sägs ha varat i tio sekunder, och vad skulle Johanna behöva Majas hjälp till om tanken var misshandel?

Jag tycker att ”tio sekunders storyn” det faller på sin egen dumhet.
Citera
2023-03-28, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vafallsvafalls
Nja, Clea påstår väl att det var i lungorna. Vilket inte är samma sak som luftvägarna. Att det inte kommit ner i lungorna tyder väl på att passagen till lungorna var blockerad (hon blev strypt).

Det är det här jag inte förstår riktigt. Är det Cleas "försvars ord" som hon sagt innan, är det skrivet i sten? För att hon sa det innan rättegången? Igår sa hon i "luftvägarna" eller luftstrupen men inte lungorna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FMR
Jag är inte orolig. Jag tror hon kommer få livstid. Fäller hon så hon slår huvudet. Sätter sig på hon henne. Så hon redan där får svårt att andas Två mot en. Ignorerar knackningar. Och trycker tummarna mot hennes hals till hon börjar hosta. Tittar på henne när sista livet rinner ur henne istället för att försöka hjälpa. Jag är lugn med att det blir mord. Men jag kan ha fel. Men jag tycker bevisningen är stark. Och JJ själv har gett mycket gratis med sin berättelse.

Tänker man på att det precis vart en dom, där en man ströp kvinnan och kastade offret i sjön (Somayyeh eller hur det nu stavades) och han fälldes för mord så är det på alla sätt och vis rimligt att det blir mord även här.

Tillvägagångssättet är i princip EXAKT likadant. Och där hade liket legat i vattnet ett bra tag, så kan inte tänka mig att det fanns överdrivet många spår kvar på kroppen i det fallet.

Annars är det nått som är helt åt helvete med vårt rättssystem och bedömningen av samma brott beroende på om det är en kvinna eller man som utför dådet.
Citera
Medlem
Efter att ha läst igenom FUP slår det mig att det endast är med Guds försyn att inte fler människor dödats av JJ handlingar.
H@mpus skulle brännas inne, T@ves syster och pappa samt T@ve själv skulle också brännas inne samt ytterligare en väninna till JJ skulle brännas ihjäl, men där blev det inget försök på grund av ett ihällande regn (finns i FUP MH förhör).
Är övertygad om att JJ planerat in detta mord när hon fick med sig T@ve hem till sig, trots att hon ”bara” skulle misshandlas lite. Hon verkar vara en ”doer” och ser till att saker händer. Mord och fester gillar hon. Så länge hon är bjuden, annars kan det gå illa.

JJ har inte behövt hjälp att strypa/kväva TT lite i 10sekunder. Bara tanken på att hon försökt elda upp kroppen - inte bara en -utan två gånger, mol allena. Är uppseendeväckande.
Denna individ har alltså begått två mordförsök genom brand och ett fullbordat mord.

Hon är livsfarlig (bevisligen) och borde dömas till livstids fängelse.

Hmmm. Något visst med Johannor….rekommenderar er att välja ett annat namn för era döttrar….för säkerhets skull
Citera
2023-03-28, 21:05
Medlem
Undrar om polisen gjort en rekonstriktion av vad dunsarna kan ha varit? Tre kraftiga dunsar...två täta samt en tredje några sekunder efter.

Om inte så borde de göra det....o helst samma tid på natten som det hände med tanke på att ljud har en förmåga att låta kraftigare då.

Värt o prova annars!!

Testa med o fälla en person o sedan slänga sig ner på golvet....o sedan en tredje person som faller ner på golvet.

Skulle dunsarna vara så gott som identiska med grannens minne av dunsarna så talar det starkt för att M var med.....då det var så pass tight mellan andra o tredje dunsen att J inte kan ha hunnit ta sig upp för o falla ner igen....

En tanke bara..

Svårt o släppa fallet o var på plats första rättegångsdagen...
Citera
Medlem
Vad tror ni JJ kan behöva betala i skadestånd om hon döms?
Citera
Medlem
Citat:
Det är väl ingen parallell förundersökning att kalla ett vittne som ifrågasätter rättsläkarens slutsatser?

Nej, jag tycker bara att advokaten gick för långt.
Citera
Medlem
Citat:
Nja, Clea påstår väl att det var i lungorna. Vilket inte är samma sak som luftvägarna. Att det inte kommit ner i lungorna tyder väl på att passagen till lungorna var blockerad (hon blev strypt).

Aaaaa TACK! Att man är så jävla trög ibland rent ut sagt! Hahaha!
Då är jag med! Det har inte kommit ner för att det hindras....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in