2023-03-28, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vafallsvafalls
Vi får se vad intrycket är efter morgondagens förhör. Man undrar ju också varför Clea inte valt att kalla in en annan läkare om det nu är så uppenbart att slutsatserna är felaktiga. Får hon inte kalla vittnen? För övrigt hävdar väl Clea att det är maginnehåll i lungorna, vilket det enligt rapporten inte är. Eller har jag missuppfattat något?

Är rätt säker på att advokaterna inte får driva en egen parallell förundersökning.
Citera
2023-03-28, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FMR
Jag är inte orolig. Jag tror hon kommer få livstid. Fäller hon så hon slår huvudet. Sätter sig på hon henne. Så hon redan där får svårt att andas Två mot en. Ignorerar knackningar. Och trycker tummarna mot hennes hals till hon börjar hosta. Tittar på henne när sista livet rinner ur henne istället för att försöka hjälpa. Jag är lugn med att det blir mord. Men jag kan ha fel. Men jag tycker bevisningen är stark. Och JJ själv har gett mycket gratis med sin berättelse.

Har också tyckt bevisningen varit solklar, bara nu när oklarheterna kring vad som orsakat kvävningen verkar ha uppstått som jag blir lite orolig. Men oavsett är det ju så många fler omständigheter som du beskriver där JJ gör sig skyldig till att hon dör.
Citera
2023-03-28, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
De kan ha druckit ur plastglas, sådana engångsplastglas. Louise säger att hon har ett sådant att dricka ur när de är på väg till Nöjet.

JJ slängt ned plastglasen i soppåsen hon eldade upp med TT.....

Jag kan faktiskt tro det.....

Det finns väl en granne mittemot JJ, på samma våningsplan, och JJ lär ha ett förråd där också, utanför sin lghdörr, i trapphuset, på samma våningsplan som hennes lgh.

Jag tror i förrådet utanför JJs lghdörr.

Finns inget förråd där, en vindsdörr....
Citera
2023-03-28, 20:39
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminallen
Är rätt säker på att advokaterna inte får driva en egen parallell förundersökning.

Självklart får försvararen kalla in egna vittnen som stödjer dennes bevisning.
Men är väl svårt att hitta någon professionell när inget i FUPEN stödjer det hon påstår
Citera
2023-03-28, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Maja har ADD. Analysen gäller inte.

Lär dig läsa före du kommenterar!

Ur Majas §7 undersökning:

"Hellman hade sedan år 2018 haft kontakt med barn- och ungdomspsykiatrisk vårdgivare (BUP) och, genomutredningar där samt inom skolhälsovården konstaterats ha en ojämn och undergenomsnittlig begåvningsprofil, inlärningssvårigheter samt hyperaktivitets- och uppmärksamhetsstörning (ADHD). Hellman hade, via BUP, erhållit farmakologisk och psykoterapeutisk behandling med anledning av ångest och tvångsmässighet och ADHD-symtom samt under senare delen av högstadiet och början av gymnasiet haft en anpassad skolgång."
Citera
2023-03-28, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FMR
Jag är inte orolig. Jag tror hon kommer få livstid. Fäller hon så hon slår huvudet. Sätter sig på hon henne. Så hon redan där får svårt att andas Två mot en. Ignorerar knackningar. Och trycker tummarna mot hennes hals till hon börjar hosta. Tittar på henne när sista livet rinner ur henne istället för att försöka hjälpa. Jag är lugn med att det blir mord. Men jag kan ha fel. Men jag tycker bevisningen är stark. Och JJ själv har gett mycket gratis med sin berättelse.

Definitivt, det är glasklart!!!
Citera
2023-03-28, 20:42
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Står inget om skadegörelse i åtalet.
Punkt tre i stämningsansökan.
Skadegörelse.
(FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Hittad död (2022-11-02)
Citera
Medlem
Rompers avatar
[quote=PeterNoster|83973531]Står inget om skadegörelse i åtalet.

Jaså, gör det INTE?

3 SKADEGÖRELSE (Johanna Leshem Jansson)
5000-K20132-22
Stämningsansökan
Sida 1(5) Handling 464

Eksjö tingsrätt B 1877-22

Johanna Leshem Jansson har mellan den 4 januari 2022 och den 5 januari 2022 antänt fasaden på Peter Gustafssons bostadshus på Vintergatan 16 A, Vetlanda kommun. I bostaden bodde vi tidpunkten även My Tönnies och Tove Tönnies.
Genom Johanna Leshems Janssons agerande orsakades skador, till ett inte ringa värde, på husets dörrfoder och fasad.

Lagrum: 12 kap 1 § brottsbalken
Målsägande
Peter Gustafsson
Åklagaren för ej talan
Företräds av advokat Uno Karlsson.
My Tönnies
Åklagaren för ej talan
Företräds av advokat Uno Karlsson.

Ärende AM-141732-22
Handläggare 205A-26
Citera
Medlem
En fråga till någon som kanske är kunnig,
kan MH åtalas till mord, kan det räknas som bevis att JJ säger att hon var där om man tänker att JJ skulle aldrig sagt MH var där om hon var själv med Tove, då hade det inte funnits ett vittne...
Kan det räcka?
Citera
2023-03-28, 20:43
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emtho
Har också tyckt bevisningen varit solklar, bara nu när oklarheterna kring vad som orsakat kvävningen verkar ha uppstått som jag blir lite orolig. Men oavsett är det ju så många fler omständigheter som du beskriver där JJ gör sig skyldig till att hon dör.

Så du menar att Clea fått dig att tvivla trots det hon påstår helt saknar stödbevisning?
Tror vi kan sitta lugnt i båten och när rättsläkarna vittnar kommer Clea framstå som pinsam som sprider lögner.
Men visst jag kan ha fel som tycker detta är solklart
Citera
2023-03-28, 20:46
Medlem
Att MH inte vill prata inför JJ är ju för att hon inte vågar berätta allt hon sagt om henne och även ljuga framför henne...
Citera
2023-03-28, 20:46
Medlem
Jag tänker mig att eftersom MH är uppvuxen i ett religiöst hem så sitter det extra långt inne att erkänna att hon var delaktig i själva mordet.

Men samtidigt så kanske hon vill rena sina synder (jag kan inte den korrekta kristna termen, men ni förstår vad jag menar) med att verkligen avslöja sanningen imorgon. Hon är ju den enda som kan slå ner JJs berättelse om att TT dog av sina egna spyor och att hon bara höll strypgrepp i tio sekunder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in