2023-03-28, 19:39
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Herregud, du måste ju vara helt tappad...
Det här är väl inga offentliga uppgifter

Du verkar inte förstå att MK berättade det här på fyllan, han kanske aldrig har sagt något om detta tidigare, alt. har varit väldigt återhållsam om vad som hände den kvällen.
30 år senare när Bratis träffar på honom på en fest har han distans till det hela, han är packad och "off guard", helt enkelt inte försiktig eller på sin vakt. Inte fan utgår MK från att Bratis skriver på Flashback och kommer delge deras samtal i Helena-tråden. MK är nyinflyttad i Mariestad efter 20 år i Stockholm, han är nyfiken och vill nu veta hur snacket går när han har kommit "hem". MK är så nyfiken att han det första han gör när han stöter ihop med Bratis är att börja prata om Helenas försvinnande. Han har förmodligen redan innan festandet bestämt sig för att snoka i det här.

Det besvärar dig inte att du tror att MiKj berättar sanningen medan IB03 tror att han ljuger?
Citera
2023-03-28, 19:40
Medlem
Jag vill inte vara intressant. jag vill att du synar mig. Jag vill att du kollar med GW. Jag har påstått att jag vet vilka hans killar är. Det har jag resonerat mig fram till och fått en bekräftelse värt namnet på. Men du tror mig inte och det är där vi är nu. Inget jag kan göra för då måste du kolla med den som är upphovsman till hela den här teorin. Jag tror på GWs teori och har här i tråden underbyggt den med mycket mer bakgrund om hur dessa killar har betett sig innan, under och efter brottet. Då får man en logisk händelsekedja och förklaringar för hur huvudpersonerna har agerat. Där hänvisar jag till offentliga köllor också. En rak fråga: vill du verkligen se en lösning på fallet eller vad brinner du för ang Helena?
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Och jag kan varna dig för att folk som har varit med länge i tråden är rätt så vana vid folk som "hittat lösningen" och har "källor" som de inte vill "delge" andra.

Folk som verkligen har källor kan hänvisa till artiklar, böcker, tv-program osv. Personer som resonerar som du har sällan en riktig källa. Det är mer ett ord som ni använder för att göra er själva mer intressanta.
Citera
2023-03-28, 19:40
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skvagg
Jag vill inte vara intressant. jag vill att du synar mig. Jag vill att du kollar med GW. Jag har påstått att jag vet vilka hans killar är. Det har jag resonerat mig fram till och fått en bekräftelse värt namnet på. Men du tror mig inte och det är där vi är nu. Inget jag kan göra för då måste du kolla med den som är upphovsman till hela den här teorin. Jag tror på GWs teori och har här i tråden underbyggt den med mycket mer bakgrund om hur dessa killar har betett sig innan, under och efter brottet. Då får man en logisk händelsekedja och förklaringar för hur huvudpersonerna har agerat. Där hänvisar jag till offentliga köllor också. En rak fråga: vill du verkligen se en lösning på fallet eller vad brinner du för ang Helena?

Skvagg! Du har ju löst gåtan om vilka som är GW:s gärningsmän: BW och HeJu.

Jag är bara lite nyfiken - hur många mer än du tror på din lösning? Kan du nämna några namn eller är det också hemligstämplat? Pudeln? IB03?
Citera
2023-03-28, 19:45
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Och jag kan varna dig för att folk som har varit med länge i tråden är rätt så vana vid folk som "hittat lösningen" och har "källor" som de inte vill "delge" andra.

Exakt så är det. Och en annan sak som du tog upp tidigare är att någon stenhårt driver ett spår ett tag, ivrigt påhejad en eller ett par, tre användarnamn. När spåret kallnar stannar hela processen upp och de supportande användarnamnen dunstar och/eller blir avstängda. Samma visa om och om igen.
Citera
2023-03-28, 19:51
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Exakt så är det. Och en annan sak som du tog upp tidigare är att någon stenhårt driver ett spår ett tag, ivrigt påhejad en eller ett par, tre användarnamn. När spåret kallnar stannar hela processen upp och de supportande användarnamnen dunstar och/eller blir avstängda. Samma visa om och om igen.

Det mest ironiska är att varken du eller jag är främmande för att BW kan vara inblandad, men bara för att vi försöker stå för fakta så blir vi beskyllda för att skydda BW + medhjälpare. För några månader sedan skyddade vi P*ter Va*ris... Otroligt vilken agenda vi har att skydda alla möjliga!
Citera
2023-03-28, 19:51
Medlem
Thord! Jag har ingen aning och bryr mig inte. Alla får tycka precis som dem vill. Finns bara en person vars bekräftelse räknas. Så även om ingen annan håller med mig så är det okej för mig. Många inom polisen tror inte på det här scenariot så ni som tycker annorlunda är inte ensamma. Du får tycka att dina rundturer via Radbyn till Bråten och tillbaka med både danskar och finnar förklarar händelseförloppet och familjens agerande efter brottet bättre. Det är helt okej med mig. Jag tror att GWs scenario förklarar det mesta.
Citat:
Skvagg! Du har ju löst gåtan om vilka som är GW:s gärningsmän: BW och HeJu.

Jag är bara lite nyfiken - hur många mer än du tror på din lösning? Kan du nämna några namn eller är det också hemligstämplat? Pudeln? IB03?
Citera
2023-03-28, 19:52
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skvagg
Thord! Jag har ingen aning och bryr mig inte. Alla får tycka precis som dem vill. Finns bara en person vars bekräftelse räknas. Så även om ingen annan håller med mig så är det okej för mig. Många inom polisen tror inte på det här scenariot så ni som tycker annorlunda är inte ensamma. Du får tycka att dina rundturer via Radbyn till Bråten och tillbaka med både danskar och finnar förklarar händelseförloppet och familjens agerande efter brottet bättre. Det är helt okej med mig. Jag tror att GWs scenario förklarar det mesta.

OK Då kan jag berätta en hemlighet för dig, helt utan att ställa en kontrollfråga. Antalet personer som tror på din teori är noll
Citera
2023-03-28, 19:56
Medlem
Och jag kan berätta en hemlis för dig. Det är minst en och det är han som vet
Citat:
OK Då kan jag berätta en hemlighet för dig, helt utan att ställa en kontrollfråga. Antalet personer som tror på din teori är noll
Citera
2023-03-28, 20:22
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Nu är denna örfil inte menad till dig, Sculley, utan bara till den evigt okunnige och opåläste Pudelfrillan - som dessutom anser att det är något misstänkt med mig (alla) som har den jobbiga förmågan att komma ihåg saker från olika mediala sammanhang, saker som måste kunna betraktas som fakta eftersom de finns i förundersökningen och förmedlas just i media!

Du kommer in i tråden och inleder med att ge mig en örfil för att jag är evigt okunnig och påläst?
Ok, DET säger ju en hel del om läget, jag tar det som en komplimang!

F.ö. så tror jag mig veta "anledningen" till varför just du har förmågan att komma ihåg alla dessa saker.

Citat:
Så: Uppgiften om att en person gjorde en iakttagelse av en man och kvinna på Österlånggatan i höjd med gamla Systembolaget gående i riktning FRÅN torget (!!!) finns i det första avsnittet i radiodokumentären från 2017. Det är bara att lyssna efter cirka sex minuter!

Som jag sagt tidigare ang iakttagelsen av en man och en kvinna på Österlånggatan: Hur många män och kvinnor rörde sig i närområdet kring stadt vid 02-tiden? Det var mycket folk ute vid den tiden.

Det förvånar mig inte att just du förlitar dig på radioserien, ett totalhaveri som starkt bidrar till att fallet aldrig kommer bli löst.
En vinklad följetong som pekar ut KM, precis som den inkompetenta Skövde polisen så länge har gjort.
En oseriös dokumentär om Helena-fallet gjord av "journalist-kompisar" som helt utelämnar BW som var den sista personen att se henne i livet
Senast redigerad av Pudelfrillan 2023-03-28 kl. 20:48.
Citera
2023-03-28, 20:30
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Det besvärar dig inte att du tror att MiKj berättar sanningen medan IB03 tror att han ljuger?

Inte det minsta, mytonanen och lögnhalsen MK kan nog blanda både sanningar och lögner.
Citera
2023-03-28, 20:37
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
OK Du har givetvis genomskådat MiKj. Berätta nu vad han ville uppnå med det han sade till Bratis.

Ville uppnå? MK hade uppenbarligen ett egenintresse i detta. Han var packad och ville höra med nån gammal polare från förr hur snacket gick nu när han flyttat "hem" till Mariestad.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2023-03-28 kl. 20:52.
Citera
2023-03-28, 21:24
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Du kommer in i tråden och inleder med att ge mig en örfil för att jag är evigt okunnig och påläst?
Ok, DET säger ju en hel del om läget, jag tar det som en komplimang!

F.ö. så tror jag mig veta "anledningen" till varför just du har förmågan att komma ihåg alla dessa saker.

Som jag sagt tidigare ang iakttagelsen av en man och en kvinna på Österlånggatan: Hur många män och kvinnor rörde sig i närområdet kring stadt vid 02-tiden? Det var mycket folk ute vid den tiden.

Det förvånar mig inte att just du förlitar dig på radioserien, ett totalhaveri som starkt bidrar till att fallet aldrig kommer bli löst.
En vinklad följetong som pekar ut KM, precis som den inkompetenta Skövde polisen så länge har gjort.
En oseriös dokumentär om Helena-fallet gjord av "journalist-kompisar" som helt utelämnar BW som var den sista personen att se henne i livet

Du tar det som en komplimang att du är evigt okunnig och opåläst? Herregud ... Tycker du inte på något sätt att du skämmer ut dig?

Men nu råkade ju paret röra sig bort från centrum, och Helena hade ju så sent som i anslutning till att Stadt stängde sagt att hon skulle GÅ (!!!) hem. Du tycker inte att det ökar möjligheten att "Brovittnet" såg samma par?

Radiodokumentären må ha gjorts av Pernilla och Mats, men det finns inte på kartan att de skulle ha satt sin journalistiska heder på spel genom att "hitta på saker". Dessutom har du svårt för det här med att hålla isär fakta: Det var inte Pernilla och Mats som pekade ut KM - det gjorde Skövde-polisen.

Att du skulle idiotförklara radiodokumentären var givet på förhand, men när det kommer till själva sakfrågan om iakttagelsen utmed Österlånggatan, är det självklart inte Pernillas och Mats uppgift. Den uppgiften har Pernilla och Mats fått från polisen. Dessutom har de fått tillstånd från polisen att publicera uppgiften.

Så: Igen gjorde du bort dig angående uppgifter i tråden. Nyss påstod du att du inte hade tuggat om att du hade strött "misstänkt" omkring dig om de trådanvändare som typ inte "höll med dig", "var avvaktande" och så vidare om tidigare spår såsom Bröderna O, CL med flera (jag var ju som bekant en av de "misstänkta"). Jag kunde lätt bevisa att du hade tuggat om precis just det! Och nu dumförklarade du mig för att jag ensam skulle ha haft en agenda med att hävda att spåret om Österlånggatan var en av mig uppfunnen trådsanning. Men vips kom just självaste sanningen om radiodokumentären och en uppgift från förundersökningen och slog ut ett par framtänder på dig. Vad ryker nästa gång?

Tycker du verkligen inte att det vore bäst om du helt enkelt bara säger typ att "Ok, sorry, jag hade missat det om Österlånggatan"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in