Citat:
Ursprungligen postat av
Pudelfrillan
Du kommer in i tråden och inleder med att ge mig en örfil för att jag är evigt okunnig och påläst?
Ok, DET säger ju en hel del om läget, jag tar det som en komplimang!
F.ö. så tror jag mig veta "anledningen" till varför just du har förmågan att komma ihåg alla dessa saker.
Som jag sagt tidigare ang iakttagelsen av en man och en kvinna på Österlånggatan: Hur många män och kvinnor rörde sig i närområdet kring stadt vid 02-tiden? Det var mycket folk ute vid den tiden.
Det förvånar mig inte att just du förlitar dig på radioserien, ett totalhaveri som starkt bidrar till att fallet aldrig kommer bli löst.
En vinklad följetong som pekar ut KM, precis som den inkompetenta Skövde polisen så länge har gjort.
En oseriös dokumentär om Helena-fallet gjord av "journalist-kompisar" som helt utelämnar BW som var den sista personen att se henne i livet

Du tar det som en komplimang att du är evigt okunnig och opåläst? Herregud ... Tycker du inte på något sätt att du skämmer ut dig?
Men nu råkade ju paret
röra sig bort från centrum, och Helena hade ju så sent som i anslutning till att Stadt stängde sagt att hon skulle
GÅ (!!!) hem. Du tycker inte att det ökar möjligheten att "Brovittnet" såg samma par?
Radiodokumentären må ha gjorts av Pernilla och Mats, men det finns inte på kartan att de skulle ha satt sin journalistiska heder på spel genom att "hitta på saker". Dessutom har du svårt för det här med att hålla isär fakta: Det var inte Pernilla och Mats som pekade ut KM - det gjorde Skövde-polisen.
Att du skulle idiotförklara radiodokumentären var givet på förhand, men när det kommer till själva sakfrågan om iakttagelsen utmed Österlånggatan, är det självklart inte Pernillas och Mats uppgift. Den uppgiften har Pernilla och Mats fått från polisen. Dessutom har de fått tillstånd från polisen att publicera uppgiften.
Så: Igen gjorde du bort dig angående uppgifter i tråden. Nyss påstod du att du inte hade tuggat om att du hade strött "misstänkt" omkring dig om de trådanvändare som typ inte "höll med dig", "var avvaktande" och så vidare om tidigare spår såsom Bröderna O, CL med flera (jag var ju som bekant en av de "misstänkta"). Jag kunde lätt bevisa att du hade tuggat om precis just det! Och nu dumförklarade du mig för att jag ensam skulle ha haft en agenda med att hävda att spåret om Österlånggatan var en av mig uppfunnen trådsanning. Men vips kom just självaste sanningen om radiodokumentären och en uppgift från förundersökningen och slog ut ett par framtänder på dig. Vad ryker nästa gång?
Tycker du verkligen inte att det vore bäst om du helt enkelt bara säger typ att "Ok, sorry, jag hade missat det om Österlånggatan"?