2023-02-14, 12:58
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeadFool
Dubbelreply, men köpte du malat eller hela? Kan ju vara anledningen till varför tullen orkade bry sig

Hela, eller ja typ rivet? Inte malet så som jag tänker, typ pulver var det verkligen inte. Men var nog bara slumpen att dom ville gräva runt lite för och se att inget dolde sig inne
Citera
2023-02-17, 13:55
Medlem
Min kompis köpte sin bark från http*://mimo*a*weden.com

*=s
Var supersnabb leverans till ett bra pris
Citera
2023-02-18, 01:03
Medlem
Jaggermeisters avatar
När ni köper erat Mimosa, utvinner ni erat DMT tills ni får det i kristallform via syra/bas extraktion exempelvis?
Citera
2023-02-18, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaggermeister
När ni köper erat Mimosa, utvinner ni erat DMT tills ni får det i kristallform via syra/bas extraktion exempelvis?
Fördelen med Mimosa bark är dess låga fetthalt jämfört med exempelvis acacia confusa. Detta gör att du inte behöver blanda in någon syra utan kan köra en sk STB(straight to base) extraktion.
Så du använder endast en bas ex ren kaustiksoda för att få rätt pH.

Kolla magiska molekyler, dmtnexus och tror det finns extraktions guide här på flashback med
Citera
2023-02-18, 14:39
Medlem
Jaggermeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snorunge123
Fördelen med Mimosa bark är dess låga fetthalt jämfört med exempelvis acacia confusa. Detta gör att du inte behöver blanda in någon syra utan kan köra en sk STB(straight to base) extraktion.
Så du använder endast en bas ex ren kaustiksoda för att få rätt pH.

Kolla magiska molekyler, dmtnexus och tror det finns extraktions guide här på flashback med
Jag vet redan hur man utvinner DMT, teoretiskt alltså. Aldrig gjort det.

När du har DMT i din NaOH lösning, hur får du ut det till kristaller? Jag antar att man får en lösning av DMT fribas i den basiska lösningen. Saltar du ut det så du får DMT HCl, sulfat eller Maleat t.ex?

Är bara nyfiken
Citera
2023-02-18, 20:37
Medlem
ingenios avatar
Ok, men var får ni tag på B. caapi? Att bara köpa mimosa hostilis båtar föga.
Citera
2023-02-18, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaggermeister
Ja, jag använder en enkel och supereffektiv tek (som är en av de nyaste). Utvann ca 1 g fina, fluffiga, kritvita kristaller (inte gulaktiga som de annars ofta tenderar att bli) som doftade som en hel rosenträdgård ur 200 g finmald Mimosa Tenuiflora. En rekristallisering visade sig vara nära nog onödig eftersom det knappt fanns något slagg/några biprodukter kvar i extraktionen. Har faktiskt aldrig sett något liknande.

Tek:en heter spiritvegheadtek. Seek on reddit and you shall find...
Senast redigerad av LiquidMind 2023-02-18 kl. 23:01.
Citera
2023-02-18, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingenio
Ok, men var får ni tag på B. caapi? Att bara köpa mimosa hostilis båtar föga.
Caapi eller motsvarande MAO-hämmare behöver du bara om du ska inta substanserna peroralt. Här pratar vi om extraktion av DMT.
Citera
2023-02-19, 15:16
Medlem
ingenios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiquidMind
Caapi eller motsvarande MAO-hämmare behöver du bara om du ska inta substanserna peroralt. Här pratar vi om extraktion av DMT.

Exakt. Vilket inte rekommenderas. DMT bör inte rökas. Och DEFINITIVT inte Salvia divinorum.

P.S. Hittade en affär i Sverige som tycks sälja caapi.
Citera
2023-10-30, 23:01
Medlem
Någon som beställt från mimosasweden.com som nämnts tidigare i tråden? Antar att det är en scam?
Citera
2023-10-31, 03:07
Medlem
KaninSlejpners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Rekommenderar också att köpa inrikes, jag fick min bark genomarbetad av tullen stod de, stor tull tejp över hela paketet men inte hört något efter men aldrig kul med ögonen på sig kan jag känna.

Beklagar sorgen!
Hur mycket beställde du, och har du hört om någon annan som råkat ut för detta innan dig?

Själv körde jag från Gaiana men det va många år sedan. Funkade finfint utan problem. Vad jag vet är det lagligt sålänge du förvarar barken utan att dela upp den i mindre enheter (konstig lag) men så är det, och inte gör någon extrahering.

Ändå bra att tullen inte gjorde nåt då de troligtvis hade koll på lagen just den dagen.
Citera
2023-10-31, 09:09
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaninSlejpner
Beklagar sorgen!
Hur mycket beställde du, och har du hört om någon annan som råkat ut för detta innan dig?

Själv körde jag från Gaiana men det va många år sedan. Funkade finfint utan problem. Vad jag vet är det lagligt sålänge du förvarar barken utan att dela upp den i mindre enheter (konstig lag) men så är det, och inte gör någon extrahering.

Ändå bra att tullen inte gjorde nåt då de troligtvis hade koll på lagen just den dagen.

Var väll ingen sorg direkt då allt gick bra, men lite nojig blev man, tänkte i fall polisen knackade på 3 v senare.. men nej ingenting efter det & jag tänker att om dom vill haffa en sen lämnar dom väll inte spår på packetet med tullens tejp. Jag beställde säkert minst ett kilo, ser ju mycket mer ut också eftersom det var liksom fluffigt i paketet. Nu har jag inte beställt på flera år & gjorde det bara några gånger då ett kilo räcker ett tag liksom. Har aldrig hänt att jag fått något genomsökt av tullen varken före eller efter & har aldrig hört talar om någon annan heller faktiskt, men är ju rätt ovanligt att beställa bark liksom.

Är varken olaglig nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in