2023-03-28, 18:56
Medlem
Vilka elaka iskalla ögon han har den där Bojan eller vad han nu heter! Nu börjas det! Reinfeldt sitter väl vid rodret och uppmanar alla utlänningar som blir ifrågasatt av en vit att skrika om rasism! Nu ska de vita kuvas och krypa på knäna för utlänningarna!
Citera
2023-03-28, 19:00
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Tränarmeriter, vilja och förmåga att tänka?
Sverige Alets IK (spelande tränare)
Sverige Halmstads BK (assisterande)
Sverige Laholms FK
Sverige Halmstads BK (assisterande)
Sverige Halmstads BK
Sverige Örgryte IS
Sverige IFK Norrköping

Tränarmeriter, jassåsåatt....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Tränarmeriter, vilja och förmåga att tänka?

om du ser på jannes meriter så tänker du att han är bra asså ?
Citera
Medlem
Celerons avatar
Jag följer knappt svensk fotboll numera men den här "experten" Bojan Djordjic verkar vara en första klassens uppblåst fjant. Det blir lite tjafs och några ord av Janne Andersson som mycket avlägset kan tolkas att han på något sätt syftar på Bojans (serbiska) ursprung görs till en stor sak. PK-marinerade låtsasjournalister blåser upp detta ännu mera. Sedan när väl den överspända och hetsiga gaphalsen Bojan Djordjic "öppnar upp" och uttalar sig lägger han ut "offerkortet" till max. Han kan "förlåta, men inte glömma", "vi har alla något att lära av det här" o.s.v. Och om man inte håller med (honom) har man problem är hans ungefärliga slutsats. Samtidigt som Janne Andersson tvingas ha en halvtimmes presskonferens där han ska göra "avbön" och är nära att börja gråta.

För det första borde Janne Andersson gaskat upp sig och bara snäst av avskrädet Djordjic med något i stil med "Det är väl inget att hetsa upp sig över. Lite får man väl tåla. Jag är ingen rasist punkt ". En presskonferens på max fem minuter hade räckt. Men när han istället visar en underdånig attityd, så växer ju "tuppkammen" och egot på låtsasexperten Djordjic. Som istället utnyttjar situationen till fullo och maximerar sin egen offerkofta.

Slutligen är jag tyvärr fullt övertygad om att om situationen varit den omvända. Alltså att den påstått "rasistiska" meningen varit riktad mot en svensk, så hade ungefär inget hänt. Allt hade gått vidare som vanligt. Inga reaktioner, tidningsartiklar, extra tårdrypande presskonferenser.
Citera
2023-03-28, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
Alla människor som kommer till Sverige och är dryga, otrevliga och aggressiva får helt enkelt skylla sig själva om de blir hatade och utsatta för rasism.
Vad tror du t.ex. italienare skulle tycka om att jag åker till Italien och beter mig som ett arsle?

Varför ska vi i Sverige respektera psykopater från Chile i riksdagen och någon narcissist till serb i en fotbollsstudio. Dom kan dra åt helvete och lämna Sverige.

Bojan får bara skit för att han beter sig som ett svin och ständigt söker konflikt, den klassiska blattekarikatyren.
Han har väl ett behov av att hävda sig pågrund av låg självkänsla och dåligt självförtroende.

Okej, din åsikt om att man får utstå och acceptera rasism om man är dryg får mig att förstå att jag pratar med en ytterst störd person. Lycka till med det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
Och stämmer det att Bojan är sarkastisk mot Janne redan innan Janne ens kommer till studion behöver Viaplay fundera både en och två gånger innan de sätter Bojan i en studio igen. Åtminstone när landslaget spelar.

(FB) Janne Andersson vs Bojan Djordjic - tjafset efter matchen
Citera
Medlem
tomperss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Kolla upp en kurs i kroppspråk om du inte fattar, det är inte så svårt.

Det finns tex mängder med polisförhör på youtube, där man går igenom kroppsspråk, där förövaren sitta och svarar "Nej" i ordalag men "JA!"med kroppspråket.

Går de även igenom hur rasism yttrar sig i kroppspråket?

Skulle du kunna vara så vänlig och ge en sammanfattning i hur rasism yttrar sig i kroppspråk?
Citera
2023-03-28, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
https://www.journalisten.se/kronika/allt-var-djordjics-fel

Den artikeln är bra, sedan var allt inte Bojans fel, lika lite som allt var Jannes fel..

Klart det ställs betydligt högre krav på en förbundskapten än en "fotbollsexpert", men för den sakens skull kan inte journalisten helt slippa granskning..
Citera
Medlem
tomperss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
420K är ju Serber på Bojans sida.

Då är ju Bojan rasist!
Citera
Medlem
Zingo2s avatar
Jag gillar alla människor.
Janne gjorde bort sig igår.
Han gjorde en bra presskonferens idag.
Bojan gjorde via ViaPlay bort säg idag!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Maybe och det är dåligt, men Bojan borde bannlysas från TV. Så jobbig!!!! Dialekten är värre än hon från Västerbotten som kommenterar damfotboll! Finns det NÅGON som gillar honom?

Bara hans talspråk gör honom konfrontativ! Han låter
ju ovänlig i vad han än säger. Låter arg - alltid.

Håller med. Han har alltid varit en jobbig jävel att lyssna på.

Att i detta fallet inte ha vett att mitt i sändning tona ner och gå vidare, utan istället börja slänga käft och bara eskalera situationen är ett tecken på lättkränkt och konfrontativ personlighet. Liten människa som inte vet vad respekt är. Helt tondöv i situationen.

Janne överreagerar självklart, men för Boijan var det viktigt att få ”rätt” och sista ordet. Otroligt oproffsigt och även barnsligt.
Citera
2023-03-28, 19:06
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
https://www.journalisten.se/kronika/allt-var-djordjics-fel

Lite märklig slutkläm av krönikören ändå, att han antagligen skulle ha gjort samma sak - trots att han lagt fram argument för att Djordjic gjorde fel och var oprofessionell. Det tror jag inte alls han hade gjort; men Fouad Yocefi känner kanske nåt slags brödraskap med svartmuskige Djordjic och vill inte kritisera honom för hårt, eller så har faktiskt även han så känsliga rasismantenner att han kastar all sans och vett överbord om han får chansen att kritisera en vit, medelålders svensk man för rasism.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in