2023-03-28, 18:49
Medlem
tomperss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Ja sjukt men nyttigt.

Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Jag anser att Jannes svar är rasistiskt, det har jag skrivit flera ggr redan. Om det är i stundens hetta eller ej vet jag inte men Janne borde ju verkligen lägga mer tid hos psykologen...

Om du anser att den frågan är rasistisk borde du nog gå till psykologen.

Den frågan kan tolkas på en mängd olika sätt och om en första reaktion är rasism så är man nog en sådan person som ser rasism i allt.

Men när vi pysslar med oärliga tolkningar så kan jag bidra med min. Kan nog tycka att det är Bojan som är rasist. Det bor 10.42 miljoner människor i Sverige och Janne representerar uppenbarligen bara 10. Ren rasism att han inte får representera övriga 0.42 som uppenbarligen är från något land som Blöjan ogillar.
Citera
2023-03-28, 18:50
Medlem
Måste alltid rasistkortet viftas?

Bara en stilla undran
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Ni som anser att det Andersson gjorde var lämpligt som förbundskapten, kommer säkerligen få er verklighetsbild raserad.
Andersson är ingen rasist, men hans agerade mot Bojan är ovärdigt en svensk förbundskapten.
Jag kan garantera att journalister från och med nu inte kommer behandla honom med de silkesvantar de gjort.
Tydligaste beviset för det är att en journalist tog upp Anderssons beteende mot fjärdedomaren under matchen.
Jag misstänker att det kommer framkomma flera saker som Andersson sagt och gjort, saker som journalister vetat om, men valt att bortse ifrån.

Ett logiskt händelseförlopp som högst troligt kommer stå i tidningarna de närmsta dagarna gissar jag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Det får du nog fråga Bojan om.
Jag gissar att han menade att det är många som undrar och att han i egenskap av chef behöver uppträda professionellt och svara.

Även Janne bekräftade att han gick igång på något som han tog som en kritisk fråga, när han hade förväntat sig beröm.
Jag vet inte heller vad han syftade på. Det gick väldigt fort. Troligtvis förstod inte Janne heller vad Bojan menade för det känns som den inte har någon förankring i sammanhanget. Motfrågan blev nog bara som en tillbakakaka.
Och när Bojan svarade att han representerar Sverige så blev det hela ännu snurrigare. Vad menar Bojan nu? Låter som han menar att han för svenska folkets talan och att hela svenska svenska folket håller med Bojan i sin kritik. Svaret blir såklart bara ett "Åh fan".
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Har alltid känt att Janne har ngn form av rasism inom sig. Svennar har gått före flertalet gånger anser jag, men svårt att bevisa sådant. Tror nog Reinfeldt kommer ha ett o annat snack med Janne hursom.
Då är ju hela röstningen i Mello i Europa rasistisk. Herre Gud vi har kommit ur den tiden!
För att inte tala om serber. Se hur DE talar om grannfolket i sina länder!
Senast redigerad av popll 2023-03-28 kl. 18:53.
Citera
2023-03-28, 18:51
Medlem
https://www.journalisten.se/kronika/allt-var-djordjics-fel
Citera
2023-03-28, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tompers
Om du anser att den frågan är rasistisk borde du nog gå till psykologen.

Den frågan kan tolkas på en mängd olika sätt och om en första reaktion är rasism så är man nog en sådan person som ser rasism i allt.

Men när vi pysslar med oärliga tolkningar så kan jag bidra med min. Kan nog tycka att det är Bojan som är rasist. Det bor 10.42 miljoner människor i Sverige och Janne representerar uppenbarligen bara 10. Ren rasism att han inte får representera övriga 0.42 som uppenbarligen är från något land som Blöjan ogillar.

420K är ju Serber på Bojans sida.
Citera
2023-03-28, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Läser man i tråden har han varit sådan sedan länge.

Förmodligen har han varit sådan långt före det att han blev en gubbe.

Och, man kan inte säga att han inte tål något av det där, utan att han inte tål sättet som det framförs på.

Vad vi har sett idag är en Janne som har tänket efter, och säger bra saker.

Man kan vara både och, ha kort stubin, men också kunna vara eftertänksam.

frågan blir då HUR FAN LYCKADES JUST HAN AV ALLA MÄNNISKOR få jobbet som tränare för landslaget ?
Citera
2023-03-28, 18:55
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
frågan blir då HUR FAN LYCKADES JUST HAN AV ALLA MÄNNISKOR få jobbet som tränare för landslaget ?

Tränarmeriter, vilja och förmåga att tänka?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qup
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/69VvR3/irena-pozar-om-jannes-och-bojans-brak-far-svindel

Irena Pozar förstår varför Bojan tolkar detta som rasism. VARFÖR I HELVETE DÅ?!?! För att en etnisk svensk man vänder på en kritisk fråga till frågeställaren? Folk har fan för lite riktiga problem. Höj matpriserna!! Den här förbannade samtiden kan fara åt helvete.

Bojan såg trött ut säkert jobbat natt på kartellen innan intervju. Kände först inte igen honom utan Adidas tracksuit och en kniv
Citera
Avslutad
För att sammanfatta...

Har man utländsk påbrå ska man veta hut och absolut inte ställa några kritiska frågor enligt pöbeln.
Helst ska man bara fjäska och slicka svenskens röv...
Svensken i sin tur får bete sig precis hur som helst mot den utlandsfödde.
Jag är helt säker på att hade Janne gett Bojan en käftsmäll så hade pöbeln velat ge honom ett livstidskontrakt som förbundskapten...
Citera
2023-03-28, 18:56
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jowebe
Måste alltid rasistkortet viftas?

Bara en stilla undran
När argumenten tar slut finns det alltid ett kort i rockärmen att plocka fram!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in