Citat:
Ursprungligen postat av
Hochpanna
Japp. Men du har missat den viktigaste detaljen.
Den här nedgången BÖRJADE med bara av HINTEN av annalkande räntehöjningar.
Vad betyder det jämfört med tidigare räntehöjningscykler? Jo, tidigare så gick EJ börsen ner under räntehöjningarna. Se din graf. DET HAR VI GJORT DENNA GÅNG.
SÅ HELA BÖRSKRASCHEN HAR REDAN VARIT. VI HAR SKJUTIT BAK DEN JÄMFÖRT MED PIVOT.
PIVOT KOMMER ISTÄLLET LEDA TILL BÖRSRUSNING!!!
Du får ha i åtanke att vi kom från världshistoriens största stimulanspaket. Helt sjuka förhållanden. Själv tror jag att FED kommer kötta på tills någonting går sönder på riktigt. Vi såg krusningar på vattnet nu med några banker, idiotmarknaden såg rate cuts och pauser som vanligt bland enhörningarna i magiska skogen. Powell gav dem ett litet finger, och jag drog ned ytterligare på björnar (som finansieras av björnvinster från 2022, yes jag var med där, och björnbudget råder).
Nu är det hackigt och jävligt, ingen fattar ett skit vad som händer. Min långsiktiga bild är dock stagflation, recession, eller ännu läskigare depression. Därav att vi ser inverteringen, obligationsmarknaden flaggar för recession. Men som sagt, jag är ju inte ute helt från börsen nu, det går att ha flera tankar och strategier i huvudet samtidigt. Som jag ser det är det ett måste nu, men each to his own I guess.