2023-03-28, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Okej, vad menade Janne när han sa det till Bojan då?
Det är väl ganska solklart att han menade att Bojan inte är Svensk k grunden.

Om du har missat det så satt Janne på presskonferens i 30minuter och vad om ursäkt, för hela situationen...

Så enligt Janne själv så gjorde han fel, sen får ju du ha din åsikt.

Det finns alltså folk som på fullt allvar menar att det Janne Andersson ville påskina var att Bojan Djordjic med sin utländska bakgrund inte representerar Sverige?

Har folk fullständigt tappat det?
Citera
2023-03-28, 17:11
Medlem
mrmiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrmilton
För er som tycker att Bojan Djordic är en total idiot. Vad säger det om Jan Anderssons intellektuella förmåga när han förlorar en enkel ordväxling mot serben? Det har gång på gång insinuerats att Jan Andersson är rasist, det skiter jag i. Han är sannolikt inte mer rasist än genomsnittlig hederlig svensk gubbtjyv. Han kommer däremot inte att vara tränare under EM 2024. Hela mediasverige kommer att vara efter honom tills han får avgå om han inte tar på sig en pippiperuk och suger av Bojan Djordic på bästa sändningstid. Han behöver troligen även ta satsen i ansiktet och kittla Bojans bollar samtidigt.

Janne tog mycket riktigt på sig pippiperuken och gapade. Ingen stor stund för en vuxen man som ändå får sparken snart.
Citera
2023-03-28, 17:12
Medlem
Citat:
Fast han säger ju förfan det.
Det är ju inget jag hittar på.
Men e du trög,att säga "vilka representerar du" är inget rasistiskt! sen kan ju vem som helst tolka det hur dom vill.
Citera
2023-03-28, 17:12
Avslutad
Citat:
Har du ö.h.t sett intervjun?

Han frågar varför en spelare bara fått 8min matchtid på 2 matcher och därifrån så är det Janne Andersson show (som vi sett så många ggr förut).

När Jihde försöker gå vidare så lämnar ju sopan studion eftersom att han har 4pers emot sig (2av dessa har inte ens öppnat käften).

Janne svarar ju lugnt första gången han får frågan. Det är ju när Bojan upprepar frågan typ 10 ggr och pratar i munnen på Janne, samt följer upp detta med att övergå till tjafsa, själv göra aggressiva gester och samtidigt säga till Janne att "vifta inte med armen". Bojan trissar upp och eskalerar situationen: "du pratar för mycket just nu". Vilken intervjuare säger till den man försöker intervjua att den pratar för mycket?

Dessutom rätt säker på att Janne med "vem representerar du?" menade att han själv har förtroende att leda svenska landslaget och undrade vilket tungt tränaruppdrag Bojan har eftersom han kommer med så självsäker kritik. Bojan som en gnällig liten babbe feltolkar det självklart som rasism. Det är faktiskt en totalt inkompetent intervju av Bojan.
Citera
2023-03-28, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tradera
Se intervjun igen och betrakta B i när bild.
Ja eller hur!
B ser ut som ett åskmoln även under den trevliga inledningen!

Mött människor från Balkan och så här fungera dessa människor , munnen gapar sen slår hjärnkapaciteten in.

Skönt att Janne stod på sig och visade på gränsen....den osynliga, som vissa Balkan folk inte kan uppfatta.

Efter att ha sett Olof Lundh köra sina haranger under Qatar WM och hans påklistrade pk floskler om vaför Qatar är såååååå dåligt ( medan man vet att FIFA folk miljonärer sover gott i Swe ) och hur ett Svensk Iransk par djupintervjus på plats i Qatar WM om den iranska revolution så inser man att Sv sportjournalistik är koma-död. I det sammanhanget är B en mycket frisk fläkt. Tänk bara vad engelska förbudskaptener för utstå i brittisk press. Dessutom har Janne varit avig mot Bojan i tidigare intervjuer helt klart.
Citera
2023-03-28, 17:17
Medlem
9 av 10 journalister, eller fan, människor överlag, backar, omformulerar sig, visar sig mer ödmjuk om man får den behandling Janne utför. Grinig, tjurig och aggressiv. Inte något nytt - därför hedrar det Bojan att han stod på sig, eftersom dom flesta andra hade backat undan och aldrig låtit det gå sådär långt.

Det funkar liksom inte riktigt så att man kan bråka sig fram till glada och trevliga frågor alla gånger. (Frågan var inte ens särskilt kritisk). Är det oförlåtligt? Såklart inte. Tycker Bojan borde vara mer generös nu och gå vidare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elekensa
Vad är det han säger? Kan du inte förklara vad det är han säger som du tycker är rasistiskt?

Bojan säger otydligt först som svar på tjafset när Janne blivit sur.

Bojan:
-Du representerar 10 miljoner människor.
Janne:
-Vad representerar du?
Bojan:
Sverige såklart.
Janne:
-Åfan (både uttalandet och kroppspråket visar att han INTE tycker det).

Har nog sett det 10ggr och det blir bara mer och mer tydligt.
Citera
Medlem
heggeness avatar
Janne har pudlat klart nu och får behålla sina 490.000 kronor/månad i lön.

Bra också av Bojan med väl avvägt uttryck "Jag kan förlåta med inte glömma".

Man ska aldrig glömma om någon hoppar på ens stolta bakgrund på det sättet.
Citera
2023-03-28, 17:18
Medlem
Citat:
Jag förstår att han inte accepterar att landslagscoachen beter sig så.
Varför säger han då att han förlåter?
Citera
2023-03-28, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
"Jag kan förlåta men inte glömma."

Ursäkta mig, men hahahahaha

Maken till tom förlåtelse har världen aldrig sett.

Pajas!

Ja man fan häpnar ju!
Hur kan man vara så jävla lättkränkt?!
Fullständigt obegripligt.
Vad är det han inte kan glömma? Att han var trögfattad? Ja det är ju bra iofs.

Edit:
Vet samtidigt inte vad som är mest beklämmande.
Stormen i vattenglaset, eller den ständiga jävla agendan som bara låter en sida komma till tals.
Alltid samma jävla lättkränkta woke-sida
Citera
2023-03-28, 17:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av heggenes
Janne har pudlat klart nu och får behålla sina 490.000 kronor/månad i lön.

Bra också av Bojan med väl avvägt uttryck "Jag kan förlåta med inte glömma".

Man ska aldrig glömma om någon hoppar på ens stolta bakgrund på det sättet.

Vilken "stolta bakgrund" refererar du till?
Citera
2023-03-28, 17:20
Medlem
Lisauppsala87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Han har alltid försökt göra det till sin gimmick att ha en "osvensk stil" som i hans huvud är att vara kaxig och ohyfsad. Kul att han pep " du ger dig på någon som är yngre" när janne brusade upp. Och sen så drog han rasistkortet. Så mycket för att vara kaxig och frispråkig.

Hahaha han motarbetar sig själv.
Jag tyckte hela attityden och hans sätt var bara löjligt och onödigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in