2023-03-28, 14:08
Medlem
outback4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EGH
Det är ingen slump att de mest framgångsrika tränarna har ett hett temperament. Kolla bara på typ Jörgen Klopp eller Alex Ferguson. Det är en av egenskaperna som gör dem framgångsrika. Jag tror att det ger dem både ett starkt driv samt inger en viktig respekt hos sina spelare.

Det innebär att det då och då kokar över. Det ingår liksom i mixen. När det händer är det bara lära sig och gå vidare. Jag tror Janne behöver bara jobba på sitt förhållande till media och framför allt sluta ta dem på så stort allvar.

Janne är i grunden en bra förbundskapten, det visade han fram till EM 2021. Sen har han dock hamnat i en negativ spiral som jag inte tror han kommer kunna ta sig ur, och där är vi i en återvändsgränd. Efter EM hoppas jag att vi får nåt nytt.

Lugn nu. Verkligen inte bara hetlevrade tränare med noll impulskontroll som är framgångsrika..
Svennis, Lasse Lagerbäck, Joachim Löw, Vincent del Bosque, Gareth Southgate, Fernando Santos, Aime Jacquet är några exempel på balanserade personer som lyckas rätt bra som förbundskaptener utan att topplocket gått..
Citera
2023-03-28, 14:09
Medlem
O/T Två matcher mot Österrike och en mot Belgien sedan är Janne klar eller?
Citera
2023-03-28, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensam87a
Just det. Som han representerar

Han representerade Sverige i fotboll.
Citera
2023-03-28, 14:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Determinister
Bojan borde bli politiker, han är bra på att debattera. Kan tänka mig att Janne inte är van att möta såna personer.
Bra på att debattera? Stå och mumla lite med gråt i halsen är inte att debattera.
Citera
2023-03-28, 14:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DonaldBiden
Tur att Reinfeldt nu basar över fotbollsförbundet.
Får hoppas han sparkar ut alla rasister och påtvingar ideologisk renhet!
Med Reinfeldt vid rodret så har vi snart en jävla stamhövding som förbundskapten.
Citera
2023-03-28, 14:11
Medlem
Båda två brusade upp sig. okej så var det med det. Gå vidare. Cirkulera.

Att däremot direkt slänga sig med rasistkortet i en öppen intervju är fult.
Citera
2023-03-28, 14:12
Medlem
Mich13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensam87a
Just det. Som han representerar

De ser sig som "svenskar" när det är lämpligt och kan gynna en själv personligen. När det är val, när det handlar om jobb eller något som kan lyfta den egna profilen.

Såklart att en person med serbiskt namn ser sig främst som serbisk, samma med en person från Iran.

De är svenska medborgare, inte svenskar.
Citera
2023-03-28, 14:15
Medlem
SaulGoodman43s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Jag noterar att hela journalistkåren mangrant ställer upp när en av dem blir utsatt för kritik. Kryper för ormen Reinfeldt, går till samfälld attack när det dyker upp en man som Janne.

Självklart står jag på Janne Anderssons sida. Stick it to the Man, bara!

Så är det, men inte alla journalister verkar vilja falla in i ledet. Fouad Youcefi skriver t.ex. att:

Citat:
Förbundskaptenens agerande var såklart uppseendeväckande, men ur ett journalistiskt perspektiv var allt Djordjics fel. Nu vet jag inte med säkerhet om Djordic och de andra experterna i studion betraktar sig själva som journalister, men under intervjun på Friends Arena hinner Djordjic begå flera intervjutekniska dödssynder. Han använder laddade ord, han ställer flera frågor i en, och han kommer med påståenden utan frågor.

https://www.journalisten.se/kronika/allt-var-djordjics-fel
Citera
Medlem
Han Bojan verkar va en hetsig person,sniffare han koks tro?
heja Janne
Citera
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Kommer också dröja innan vi får se Jesper Karlsson i startelvan. Känns som att den konservativa korvgubben kommer ha svårt att erkänna att JK platsar från start (eller åtminstone förtjänar mer än 8 minuters speltid).
Med den frisparksfoten så kan han säkert också få till en å annan målgivande hörnspark. Så Janne har nog inte råd att avvara en sådan tillgång i laget, för Jesper har ju även tillräckligt med teknik och spelförståelse i kropp och knopp.

Ja sen är nog Janne bara tvungen att ge honom en startplats just för att få hejd på tjatet. Så länge Jesper är utanför så fortsätter "experterna" att lobba in Jesper och när Janne väl tagit ut honom från start ja då tystnar alla och det oavsett hur Jesper kommer att prestera.

Hur som kommer nästa laguttagning att vara extra intressant om Jesper är hel och presterar som minst innan. Som jag ser det har Janne inget val men Janne verkar vara en ovanligt snarstucken och envis jävel så vi får väl se....

Janne har förövrigt en riktigt stygg ovana och det är att stå och aggressivt peka på folk när han varvar upp.
Citera
2023-03-28, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mich13
De ser sig som "svenskar" när det är lämpligt och kan gynna en själv personligen. När det är val, när det handlar om jobb eller något som kan lyfta den egna profilen.

Såklart att en person med serbiskt namn ser sig främst som serbisk, samma med en person från Iran.

De är svenska medborgare, inte svenskar.

När de reser till sina hemländer brukar de också känna sig som svenskar eftersom de är vana vid Sverige.
Citera
2023-03-28, 14:16
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnSomKan
Oj wooow, 5-0 mot Azerbadjan. Du säger det som att det är en bedrift, lol.

Det var bra att Sverige vann men ingenting över förväntan. Man ska utklassa ett sånt skitlag, så är det bara. Självklart ska kritiska frågor ställas, är du en sån som tycker att journalister ska kuvas? Klart Janne Åderbråcksson ska få skit för att han inte gett Jesper mer speltid.
Bojan ställde inte kritiska frågor han försökte diktera hur matchen borde ha spelats.
Det är inte en journalists uppgift.
Dum dryg och känslig som en snöflinga när någon säger emot är väl summeringen av Bojan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in