2023-03-27, 16:38
Medlem
Bäckens fotbollsplan belägen enligt kartan nedan, med röda pluppen ungefär i den imaginära mittcirkeln. Om det sedan är denna plan Pepparkakemannen åsyftar vet såklart inte jag även om jag misstänker så vara fallet.

https://minkarta.lantmateriet.se/plats/3006/v1.0/?e=430387&n=6508532&z=14&mapprofile=flygbild&backg round=2&boundaries=false&name=B%C3%A4ckens%20fotbo llsplan%20
Citera
2023-03-27, 16:43
Medlem
Här slår du i botten. Vad är det här för galen avsaknad av slutledningsförmåga? Du måste skämta?! Du kommer inte klara kontrollfrågan, det är uppenbart. Ett tips, dra inga förhastade slutsatser utifrån bws eventuella deltagande på festen på radbyn.
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Det har diskuterats en del vem BW:s alibi för natten är samt vem väninnan är som besökte UA.

Hinc har i tråden avslöjat att den som utpekas som BW:s alibi är Chr*stel Eri*ksson. Så vitt jag förstår är det ett namn som cirkulerat och första gången jag finner namnet i tråden så är det Pudelfrillan som för fram det.

Jag tror dock att Kvasta-Sara har mycket bättre koll på rykten i Mariestad så jag gissar att Kvasta-Sara är närmare ryktets källa.

Kvasta-Saras citat visar att om ChEr varit tillsammans med BW så är det under alla omständigheter efter Helenas försvinnande. Givetvis kan ChEr ha varit tillsammans med BW även innan försvinnandet.

Det mest intressanta är dock att Kvasta-Sara med egna öron hört vad ChEr:s bror JoEr anser:

JoEr borde ju rimligtvis nås av ryktena att hans syster är BW:s alibi, i synnerhet som Kvasta-Sara "med egna öron" hört honom berätta om BW och soptippen. Eftersom BW, JoEr och ChEr umgåtts så bör deras relation ha varit bra en gång i tiden. I det läget borde JoEr ha fått uppgift om alibit och nöjt sig med det. Om han i efterhand misstror alibit, varför säger då Kvasta-Sara inget om det?

Om berättelsen om BW på festen i Radbyn är sann så har han ett ex som han vill bli tillsammans med, åtminstone för natten. Det tyder snarare på att BW är singel.

Jag ställer mig därför tveksam till att ChEr är BW:s alibi för natten. Om alibit hade varit någon BW umgåtts med så borde han nämligen sprida den uppgiften. Jag tycker därför att det är rimligare att tro att BW:s alibi är ett one night stand eller i vart fall inte en tjej han senare haft en relation med.

Om berättelsen om festen i Radbyn är sann så kan detta ex knappast vara tjejen som begav sig till UA. Hon har ju snarast dissat BW på ett sätt som gjort att han ser lustig ut.

Det finns bara en grund för att tro att det är BW:s ex som är hos UA och den grunden är livlig fantasi, som en del har mer av än vad som är sunt.
Citera
2023-03-27, 16:47
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IB03
Jag är av den fulla övertygelsen att Helena dumpades i Vänern. Dumpningszonen i denna "försvinnande operation" kan då vara inom de yttre hörnen på denna zon. Hörnen är då: 1. hundmarkeringen vid "böjen", Sandviken 2. Småbåtshamnen bakom Bronsåldersvägen 3. Kroppholmen. Man kan om man vill slopa Sandviken och bara ha punkt 2 och 3, detta är fortsatt funderingar kring.

Mycket riktigt är just detta med båt och dumpning till sjöss, GMs stora akilleshäl om man kan uttrycka det så då. För om det är på detta sätt, att kroppen är dumpad i Vänern med hjälp av båt, så eliminerar det väldigt många tänkbara namn. Jag tror det går att i princip stryka alla danskar, knarkare annat folk som inte lär ha haft en båt tillgänglig med båtplats att utgå ifrån, i alla fall inte i detta närområde. Nej, jag ser inte ens ett intresse eller anledning framför mig bland dessa att ens inneha båt.

Om man vet att GM hade båt och bör ha dumpat kroppen till sjöss, och kanske även vill koppla ihop det Sten Ekholm körde på vid Kroppholmen med detta, så stryper det ju in väsentligt det område som GM har utgått någonstans ifrån för att snabbt nå då i detta fall i Kroppholmens närhet. Vi har även det givet att GM bör ha känt Helena väl och han hade mycket stark lokalkännedom och trygghet kring brottsplatsen (Kohagen). Frågan är då om BW eller hans far kan haft båt vid denna småbåtshamn ?
Jag tänker på det faktum att BW var skriven hos sin far vid denna tid och sov där självklart, men under sommartid så bör ju då sommarhuset på Dillö stått tomt när hans mor även bodde i Örebro.

Kan BW ha hängt mycket på stugan ? Hit kunde han ju då ta hem tjejer ostört. Det är bara 2,5 distansminut över till Dillö från denna småbåtshamn bakom Bronsåldersvägen. Kan han eller hans far då inte kunnat fått haft sin båt där åtminstone tillfälligt och haft då denna hamn som utgångspunkt ? Annars måste han alltid krångla med färja och köra runt varje gång med bil, dessutom helst nyktert också...med båt på Vänern 1992 , en annan sak.. I och med också att BW kände folk i detta område som familjen Andersson, BB och HMJ. Inte omöjligt, med rätt charm och munläder.

Om man körde ner med bil till småbåtshamnen nattetid då så precis som du Thord säger så kan man aldrig i helvete använt den väg som börjar vid Kolarbäcksvägens vändplan och fortsätter alldeles inpå husen på Bronsåldersvägen och det vid Vikingavägen och som fortsätter över fotbollsplanen och ner. Nej , detta är en helt vansinnig risk , Nej. Det är då istället den väg som du beskriver som går norr om fotbollsplan och fortsätter österut. Man bör ha kommit i så fall härifrån, från öster har man då kört på gräset med behörigt avstånd från husen på Vikingavägen (baksida). Judaland får kommentera om detta är möjligt, jag ser även två stycken hus där, är det båthus eller förrådshus av något slag ?

Thord, du nämner rivstartsmärken , det är ingen som har pratat om några sådana märken. Max då hjulspår, eller vad vet jag skoavtryck eller annat. Jag tar in det som en möjlighet att om BW hade något han ville dölja där i det området så kan han haft den avsikten att köra hoj där. Jag är ju av den uppfattningen att något bilåkande hade inte körts på dessa vägar innan denna hamn, enbart vid sjösättning och upptagning av båt är min gissning. Vi vet ju som sagt inte var som rörde sig i BWs hjärna då, han kunde ju varit allmänt nojjig av Polisen sök, alldeles oavsett om han verkligen behövde vara så orolig eller inte för eventuella spår.

Helena kan mycket väl ha dumpats i Vänern. Personligen skulle jag inte göra det utan att äga en båt, så visst har du rätt i att ett antal personer kan elimineras om Helena dumpats i Vänern. Men så länge Helena inte återfunnits så kan inga personer elimineras på basis att de saknar båt.

Det var Skvagg som nämnde rivstartmärken, men dessa är avsatta av gummi på asfalt. Vägen ned till småbåtshamnen är ej asfalterad så de enda spår som skulle kunna finnas är i grus och dessa kan helt enkelt inte jämföras med spåren på asfalt.

Du tror att man inte kör bil ned till hamnen. Det vore intressant om någon som bor i området kan ge sin syn på saken.
Citera
2023-03-27, 16:49
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judaland
Bäckens fotbollsplan belägen enligt kartan nedan, med röda pluppen ungefär i den imaginära mittcirkeln. Om det sedan är denna plan Pepparkakemannen åsyftar vet såklart inte jag även om jag misstänker så vara fallet.

https://minkarta.lantmateriet.se/plats/3006/v1.0/?e=430387&n=6508532&z=14&mapprofile=flygbild&backg round=2&boundaries=false&name=B%C3%A4ckens%20fotbo llsplan%20

Jag misstänkte att det kunde vara så att Pudeln tagit miste på plats. Där ser man.

Ibland krävs det bara två meningar för att sänka en ren fantasi. Judaland har precis lyckats med det.
Citera
2023-03-27, 17:40
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Jag misstänkte att det kunde vara så att Pudeln tagit miste på plats. Där ser man.

Ibland krävs det bara två meningar för att sänka en ren fantasi. Judaland har precis lyckats med det.

Lugna ner dig lite nu Thord, det är onödigt att dra förhastade slutsatser. Vi vet ju ännu inte om så är fallet, det säger ju t.o.m. Judaland eftersom fotbollsplanerna ligger väldigt nära varandra och Bäcken. Vi får hoppas att Pepparkakemannen kan bringa klarhet i detta.
Men jag förstår att det är en våt dröm för dig.

Hur du än försöker sätta käppar i hjulen så står det inte och faller med BW's tok-körning. Småbåtshamnen är fortfarande lika aktuell i händelseförloppet, det kan du aldrig få bort hur mycket du än gnuggar på med att sprida dina villfarelser.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2023-03-27 kl. 18:40.
Citera
2023-03-27, 18:14
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fighter83
Att man åker tillbaka samma väg kan tyda på att man kanske hade en båt nere vid bryggan brevid Ekudden badet el vid bryggorna bakom fotbollsplan söder om bäckens café. El om bilen var hemmahörande på nån av gatorna väster om hällristningsvägen mot ekudden, domaringsvägen samt Vikingavägen .

Tycker nog att det här inlägget talar för att det är just fotbollsplanen ovanför hamnen, söder om Bäckens café som Pepparkakemannen avser när han skriver Bäckens fotbollsplan. Jag vet även av egen erfarenhet att Fighter83 har mycket bra lokalkännedom

Det här verkar vara känsligt, precis som misstanken att CrEr är väninnan som var hos UA. Kan bara konstatera att BW's advokat i tråden, Thord har ifrågasatt och gnällt om att det är rena fantasier i båda fallen.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2023-03-27 kl. 19:11.
Citera
2023-03-27, 19:23
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Helena kan mycket väl ha dumpats i Vänern. Personligen skulle jag inte göra det utan att äga en båt, så visst har du rätt i att ett antal personer kan elimineras om Helena dumpats i Vänern. Men så länge Helena inte återfunnits så kan inga personer elimineras på basis att de saknar båt.

Det var Skvagg som nämnde rivstartmärken, men dessa är avsatta av gummi på asfalt. Vägen ned till småbåtshamnen är ej asfalterad så de enda spår som skulle kunna finnas är i grus och dessa kan helt enkelt inte jämföras med spåren på asfalt.

Du tror att man inte kör bil ned till hamnen. Det vore intressant om någon som bor i området kan ge sin syn på saken.

En liten input: Så vitt jag vet kan kunde man inte sjösätta en båt i den lilla småbåtshamnen bakom Bronsåldersvägen (och det går fortfarande inte). Sjösättningen gjordes (görs) vid sjösättningsplatsen på Ekudden, strax intill badstranden. Därför känns det högst osannolikt att bilar körde ner till den lilla småbåtshamnen mer än i extrema undantagsfall - om det nu ens gick, vill säga. Att bilen som Carina såg skulle ha stått parkerad så att den skulle ha blockerat "vägen" ner till småbåtshamnen som några har fått för sig, ter sig inte troligt alls.

Sedan är det helt osannolikt att någon inblandad i fallet skulle ha gått ut med en båt från den aktuella småbåtshamnen. Redan när man lämnar hamnen i den avlånga, smala passagen, har man den lilla badplatsen med brygga ett stenkast väster om Bäcken bara typ 70 meter bort på sin högersida. Snacka om risk för oönskad exponering i denna ljusa, ljumna sommarnatt. Jag menar alltså att man inte ens skulle ha kört ut "tomme" med en båt på den platsen för att ta sig till Sandviken med all den risk som det hade inneburit.

Du har helt rätt när du skriver att ett mordoffer i praktiken i 100 procent av samtliga fall tas från platsen i en bil. Varför i hela friden riskera en massa uppmärksamhet när man snabbt och enkelt bara hade kunnat lämna platsen med bil och aldrig återvända? Varför återvända till den plats där man precis hade begått ett grovt brott med följdrisken att folk skulle ha kunnat vakna och gett sig ut - och dessutom parkera bilen för allmän beskådan mitt på en gång-/cykelväg? Enda anledningen till att "Killarna" såg en bil, var att den bilen hade kommit för att hämta kroppen vid lekplatsen. Men att sedan stanna kvar eller återvända en tredje gång? Jag tror inte på det.
Citera
2023-03-27, 19:28
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Tycker nog att det här inlägget talar för att det är just fotbollsplanen ovanför hamnen, söder om Bäckens café som Pepparkakemannen avser när han skriver Bäckens fotbollsplan. Jag vet även av egen erfarenhet att Fighter83 har mycket bra lokalkännedom

Det här verkar vara känsligt, precis som misstanken att CrEr är väninnan som var hos UA. Kan bara konstatera att BW's advokat i tråden, Thord har ifrågasatt och gnällt om att det är rena fantasier i båda fallen.

Du är märklig. Du hoppar från tuva till tuva utan minsta plan eller eftertanke. Nu är det känsligt och misstänkt om man inte tror att CrEr skulle ha varit väninnan som var hos Ulrika. Tidigare var det känsligt och misstänkt om man inte trodde på CL - och hans bror - som gärningsman. Före det var det känsligt och misstänkt om man inte trodde på Bröderna O som gärningsmän. Och så vidare. Faktum är att det räcker med att man inte ens har något att skriva om "den ene eller den andre" för att det ska vara känsligt och misstänkt. Snälla, försök sansa dig och var seriös någon gång.
Citera
2023-03-27, 19:33
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Tycker nog att det här inlägget talar för att det är just fotbollsplanen ovanför hamnen, söder om Bäckens café som Pepparkakemannen menade när han skrev Bäckens fotbollsplan. Jag vet även av egen erfarenhet att Fighter83 har mycket bra lokalkännedom

Snälla, snälla, snälla Pudelfrilla. Jag vet att du är med i tråden för att du ärligen vill att Helena skall återfinnas. Men försök att bli din egen värsta kritiker. Försök att krossa dina egna antaganden innan du skriver ned dem. På det viset blir faktiskt det du skriver bara bättre underbyggt.

Tag det som Fighter skriver. Ja, det är sant det han skriver. Bäckens fotbollsplan är söder om Bäckens cafe, men hans beskrivning passar lika bra på fotbollsplanen som Judaland pekar ut.

I det läget kan man ta till googling:

https://www.mariestadstidningen.se/2019/12/05/fotbollsplan-blev-sonderkord-23bf4/

Fotot är taget från parkeringen vid Bäckens cafe:
https://www.google.se/maps/@58.7117396,13.7979511,3a,59.5y,135.01h,88.2t/data=!3m7!1e1!3m5!1sQDTV2yJ1O7YbqaAYZL_-5g!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1 %2Fthumbnail%3Fpanoid%3DQDTV2yJ1O7YbqaAYZL_-5g%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26w%3D203%26h %3D100 %26yaw%3D279.55545%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i 13312!8i6656

Det är dessutom så att det du kallar fotbollsplan inte ens är en fotbollsplan värd namnet. Vilka ungar tror du vill spela match på en fotbollsplan där målen står så tätt. Planen vid caféet ligger däremot inom normen för vad som kan räknas som en fotbollsplan i juniorsammanhang, om jag (som har noll fotbollsintresse) tolkar reglerna rätt vid en hastig blick.

Du har också noll belägg för att ChEr var hos UA. Det råkar bara vara så att du och Skvagg är överens om det, men det är inget bevis. IB03 ger er förmodligen ett försiktigt stöd till denna tanke, men slänger sin brasklapp "spekulation" bakom, skulle jag gissa.

IB03 jobbar metodiskt. Han har stora chanser att bli en ny Uggla, dvs trådpolis. Men han är ännu inte tillräckligt påläst. Ni som fantiserar friskt borde faktiskt vara tacksamma för det jobb som Ugglan, Hinc, PlX309 m.fl. lägger ned för att ta fram fakta och krossa alla möjliga konstiga hugskott.

P.S. Särskilt tacksamma borde ni vara mot Ugglan utan vilken denna tråd hade varit ett komplett dagis för länge sedan. D.S.
Senast redigerad av ThordOlavsson 2023-03-27 kl. 19:39.
Citera
2023-03-27, 19:49
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Snälla, snälla, snälla Pudelfrilla. Jag vet att du är med i tråden för att du ärligen vill att Helena skall återfinnas. Men försök att bli din egen värsta kritiker. Försök att krossa dina egna antaganden innan du skriver ned dem. På det viset blir faktiskt det du skriver bara bättre underbyggt.

Tag det som Fighter skriver. Ja, det är sant det han skriver. Bäckens fotbollsplan är söder om Bäckens cafe, men hans beskrivning passar lika bra på fotbollsplanen som Judaland pekar ut.

I det läget kan man ta till googling:

https://www.mariestadstidningen.se/2019/12/05/fotbollsplan-blev-sonderkord-23bf4/

Fotot är taget från parkeringen vid Bäckens cafe:
https://www.google.se/maps/@58.7117396,13.7979511,3a,59.5y,135.01h,88.2t/data=!3m7!1e1!3m5!1sQDTV2yJ1O7YbqaAYZL_-5g!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1 %2Fthumbnail%3Fpanoid%3DQDTV2yJ1O7YbqaAYZL_-5g%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26w%3D203%26h %3D100 %26yaw%3D279.55545%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i 13312!8i6656

Det är dessutom så att det du kallar fotbollsplan inte ens är en fotbollsplan värd namnet. Vilka ungar tror du vill spela match på en fotbollsplan där målen står så tätt. Planen vid caféet ligger däremot inom normen för vad som kan räknas som en fotbollsplan i juniorsammanhang, om jag (som har noll fotbollsintresse) tolkar reglerna rätt vid en hastig blick.

Du har också noll belägg för att ChEr var hos UA. Det råkar bara vara så att du och Skvagg är överens om det, men det är inget bevis. IB03 ger er förmodligen ett försiktigt stöd till denna tanke, men slänger sin brasklapp "spekulation" bakom, skulle jag gissa.

IB03 jobbar metodiskt. Han har stora chanser att bli en ny Uggla, dvs trådpolis. Men han är ännu inte tillräckligt påläst. Ni som fantiserar friskt borde faktiskt vara tacksamma för det jobb som Ugglan, Hinc, PlX309 m.fl. lägger ned för att ta fram fakta och krossa alla möjliga konstiga hugskott.

P.S. Särskilt tacksamma borde ni vara mot Ugglan utan vilken denna tråd hade varit ett komplett dagis för länge sedan. D.S.

Tack! Tyvärr låter jag mig provoceras av allt trams alldeles för ofta. Jag har min egen coach i det ämnet, Judaland, som tålmodigt försöker lära mig att inte tappa humöret. Dock har även jag fel ibland, gör onödiga misstag, MEN jag gör allt jag kan för att leverera så objektiva inlägg som möjligt.

Men fetning (under "Visa mer"): Så är det: Tyckande och troende - men inga bevis!

I övrigt är du själv mycket analytisk, faktaintresserad och tålmodig, och avskyr en massa löst hopplock. Det var inte min mening att "tackla dig" för ett par veckor sedan - mitt humör var dåligt då. Judaland gav mig en uppsträckning för det misstaget!
Senast redigerad av Ugglan. 2023-03-27 kl. 19:51.
Citera
2023-03-27, 19:54
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IB03
Jag märker att du ställer dig lite kritisk till BWs personlighet...Ha ha.

Nu har ju du valt att ställa dig frågande till detta med att just se ur denna synvinkel, alltså brottets senare del och efterspel. Själva döljandet av detta brott i alla år. Hur det kan ha varit möjligt ? En helt klart befogad fråga/undring.

Men börjar nu istället på startruta ett istället, själva brottet i sig. Alla är ju överens om att detta var en oplanerad handling. För detta krävs skulle jag vilja säga en om man så vill "spontan", impulsiv och hetlevrad tokfan till att börja med, annars händer inte detta brott överhuvudtaget och då rakt inte strax intill ett villaområde och i anslutning till en under natten trafikerad väg (Ekuddenvägen).

När detta brott plötsligt då händer av en sådan här typ av personlighet, så tycker man ju spontant att en sådan här snubbe av stressen och paniken skall dra där ifrån hastigt och även lämna kroppen på brottsplatsen. Detta förutsatt då OM han inte råkar känna offret väl. Att han inte har någon sorts tidigare känd koppling till offret. Nu är det ju inte bara detta heller utan en dimension till i detta. Detta brott utförs ett stenkast från där offret bor samt offrets syster och som min tänkta GM , är riktigt nära vän med. Detta måste ju vara kanske det främsta skälet till att kroppen måste bort från brottsplatsen, att systern inte skall eventuellt bli den första person som ser sin döda syster i skogsdungen ett stenkast från hemmet.

Man skäms givetvis för brottet och vill dölja det faktum att detta brott överhuvudtaget har ägt rum, särskilt också ur perspektivet att en bil körandes på cykelväg har används. Jag tar då med tanken då ändå på att en sorts "plantering" av skorna kan ha ägt rum för att stärka intrycket av att hon har gått hem hela sträckan och blivit överfallen i Kohagen av en okänd GM, förslagsvis.

Plockar vi fram BW här igen så säger han ju som den sista person utanför Stadt i SLA tre dagar efter försvinnandet att :"Helena var på gott humör och hon skulle promenera hem, för att få lite luft". Det är ju då en viktig uppgift lämnad av en person som anses vara den sista kända person som samtalat med Helena. Om man vill kan man då se det som att han vill ge det intrycket, "plantera" den iden i folks medvetande att hon gick hem, inte fick skjuts av någon. Varför då omnämns i denna vittnesuppgift något mer överhuvudtaget av andra medier ? Det finns inte ett TV-inslag, tidnings - eller i bokform där detta mer berörs . Inte ens i Lotte Dalsgards bok, hon som ändå har med mycket mer info än de andra mediekanalerna har haft. Däribland P4- dok. bl a. Varför är det så ?

Varför inte Lotte hade med detta ens kanske var ett krav från Ulrika, annars kanske hon inte skulle medverka i boken och eventuellt sätta stopp . Spekulation.

Att också bara se BW som en spontan rolig snubbe som är vild och galen är nog ett stort misstag. Han har nog betydligt fler "egenskaper" än bara så. Tänk bara på det faktum att han var/är jägare, där måste du ju vara sansad, avvägd och ha stort tålamod. Kyla. Annars anses du nog inte som lämplig och får varken jaktlicens eller tillhöra något jaktlag. Vad jag även vill säga med detta är om än lite orättvist så sitter dödandet också i ryggmärgen, även biten vad gäller bortforsling av kropp. Automatik, sitter i reptilhjärnan-går på autopilot utlöst av kraftig obalans och kanske även ett kombinerat intag av diverse droger som alkohol, amfetamin och anabola (vilket Socialstyrelsens folkhälsoråd avråder starkt ifrån...). Jag säger inte att man automatiskt har lättare att mörda en människa för att man är jägare. Definitivt inte. Men denna jägarutbildning/erfarenhet kan underlätta för en GM att städa undan och komma undan.

I samma SLA 17 juni står det väl även att, Helena Andersson lämnade Stadshotellet vid tvåtiden natten till söndagen och sa till kamraterna att hon skulle gå hem.
https://imgbb.com/4tCSckc

Sedan finns det väl även uppgifter i media från en bartender att Helena sagt att hon skulle gå hem? Kanske samma bartender som såg Helena i baren med två oidentifierade personer strax före stängning.
Senast redigerad av Sculley 2023-03-27 kl. 19:57.
Citera
2023-03-27, 20:06
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Du är märklig. Du hoppar från tuva till tuva utan minsta plan eller eftertanke. Nu är det känsligt och misstänkt om man inte tror att CrEr skulle ha varit väninnan som var hos Ulrika. Tidigare var det känsligt och misstänkt om man inte trodde på CL - och hans bror - som gärningsman. Före det var det känsligt och misstänkt om man inte trodde på Bröderna O som gärningsmän. Och så vidare. Faktum är att det räcker med att man inte ens har något att skriva om "den ene eller den andre" för att det ska vara känsligt och misstänkt. Snälla, försök sansa dig och var seriös någon gång.

Nej, lägg ner projiceringarna nu. Det är ju precis så du själv har hållit på i åratal. Kasta Inte sten i glashus, det är din paradgren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in