2023-03-28, 11:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Det enda rätta för Janne nu är att tillkalla en presskonferens och be om ursäkt till Bojan och för sitt beteende i allmänhet.
Din ängsliga pajas!

Skulle han göra det, så skulle han sjunka ännu mer. han ska stå upp för sina känslor och inte backa. han kan gärna attackera serben ännu mer via media. Vore riktigt skönt. Den där serbiska folkmordspoeten måste bort från TV. Janne är inte nån bra fotbollsledare, men i den här frågan står jag på hans sida.
Citera
2023-03-28, 11:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Snart säger väl de att hela Svanska landslaget är rasistiskt då de vann med 5-0 och förnedrade motståndarna ;-)

Precis, och så ska spelare även ska be om ursäkt för de målen de gjorde liksom den svenska målvakten som inte släppte in någon mål ska be om ursäkt för att denne höll nollan.
Citera
Medlem
Men ni som såg hela sändningen igår..
Bojan har gått från den där som ställer tuffa frågor, är lite på "fansens sida"..
Till att stå och vara negativ HELA sändningen, innan match och efter..

Så tröttsamt lyssna på han, han har gjort sitt..
Var spännande och rolig första året, nu undrar man vad han ens gör där?
Låtsas bli upphetsad och arg på i stort sett varannan diskussion..
Citera
Medlem
Är det ingen som har klipp på vad som sas i studion efter bråket?
Citera
2023-03-28, 11:59
Medlem
Celestrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Var väl bäst på plan igår?
Forsberg är en spelare som bara har bra dagar. Är han bra en match är han jävligt bra. Annars har jag aldrig riktigt gillat honom. Han skjuter som en jävla kratta.
Men som sagt, när han har en bra dag..
Citera
2023-03-28, 12:00
Medlem
Hussefars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pashun
https://i.gyazo.com/5536435e2cc5498feff4998a0405816a.png

Fantastisk bild samtidigt som Janne går ut ur sändningen

Jihde som professionellt låtsas som inget har hänt
Larsson som redan står och tänker på Aftonbladets rubriker
Ljungberg med sitt lilla mysleende som just sett en möjlighet att bli förbundskapten
Bojan som bara fullständigt brinner

Haha underbar bild. Skillnaden mellan Ljungberg och Bojan är som natt och dag!
Citera
Avstängd
Jagduvidoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qaaq
Din ängsliga pajas!

Skulle han göra det, så skulle han sjunka ännu mer. han ska stå upp för sina känslor och inte backa. han kan gärna attackera serben ännu mer via media. Vore riktigt skönt. Den där serbiska folkmordspoeten måste bort från TV. Janne är inte nån bra fotbollsledare, men i den här frågan står jag på hans sida.
Han fortsatte med att vara väldigt arg på presskonferensen. Jävla lallare. Snacka om att anses som rejält bajsnödig den där janne.
Citera
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoDp
Irena Požar, Bosnisk Muslim ska ut och dra rasistkortet nu med:
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/69VvR3/irena-pozar-om-jannes-och-bojans-brak-far-svindel

Ser ni inte vad som händer i detta landet?
Blattarna har lärt sig en sak, "dra rasistkortet", "på med offerkoftan" så får man all sin vilja igenom.
De kommer dra de smutsiga, falska korten ända tills varenda Svensk i det här landet är utrotad!
Ser ni inte mönstret?
Jamen hon verkar inte riktigt klok. Läs inte Aftonbladet öht.

Det känns nog tråkigt men tycker ändå att han ska välja att avgå, inte att han ska be om ursäkt (vilket han antagligen kommer att göra).

Media har alldeles för stor makt, det här vet naturligtvis Andersson men igår tappade han all behärskning tråkigt nog för honom. Media borde också ta en gnutta ansvar och rannsaka sig lite men det lär väl inte hända.
Citera
2023-03-28, 12:01
Medlem
Jag var en av de få som såg tjafset i direktsändning och var med och kommenterade i matchen-tråden.

Mitt första intryck var att Janne Banan menade ansvarsmässigt, att Bojan inte tränar nåt lag eller har nåt direkt ansvar gentemot nån. Alltså inget ont uppsåt.

När jag sen såg om tjafset så var jag av en annan uppfattning. Då tyckte jag med se tendenser till att en annan tolkning var möjlig. Tvetydigt minst sagt.

Och det verkar finnas två spår; en hop som tyckte det var ett påhopp med rasistisk underton/prägel och en grupp som ser det mer som jag beskrev ovan.

Ska verkligen bli intressant att följa! Men en sak är zäker, Zlatania går vinnande ur detta oavsett. Hans qatar-grodan är redan lika glömd som håkan juholt.
Citera
2023-03-28, 12:02
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Janne gjorde bort sig. Hur svårt ska det vara att uppföra sig professionellt när man är på TV inför hela svenska folket? Bättre att bara gå därifrån och vara tyst om man inte kan kontrollera sig själv.

Som svensk kan man tycka att det var lite löjligt av Bojan att dra rasist kortet men svårt att veta hur ofta han fått ta emot rasistiska kommentarer, kan förstå att han reagera som han gjorde.

Hoppas dom kan snacka ut om det hela och reda ut eventuella missförstånd.

Det är illa att han drar rasistkortet då media direkt spinner vidare på det. Se denna patetiska krönika i aftonbladet där någon "journalist" (opinionsbildare, snarare) börjar med att säga att hon nog inte tror att Janne var rasistisk för att sedan skriva en krönika om just rasism och hur "utsatta" invandrare i Sverige är och att intervjun är en analogi för hur invandrare har det i Sverige idag.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/69VvR3/irena-pozar-om-jannes-och-bojans-brak-far-svindel
Citera
2023-03-28, 12:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jagduvidom
Han fortsatte med att vara väldigt arg på presskonferensen. Jävla lallare. Snacka om att anses som rejält bajsnödig den där janne.
det låter bra att han fortfarande var arg, för det hade han rätt att vara. Bojan är en nolla som borde veta hut.
Citera
2023-03-28, 12:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Janne gjorde bort sig. Hur svårt ska det vara att uppföra sig professionellt när man är på TV inför hela svenska folket? Bättre att bara gå därifrån och vara tyst om man inte kan kontrollera sig själv.

Som svensk kan man tycka att det var lite löjligt av Bojan att dra rasist kortet men svårt att veta hur ofta han fått ta emot rasistiska kommentarer, kan förstå att han reagera som han gjorde.

Hoppas dom kan snacka ut om det hela och reda ut eventuella missförstånd.

Äsch

Janne gjorde definitivt inte bort sig. Här vinner hans mannar med tennissiffror och så får man frågor om laguttagningen och varför vissa inte får mer speltid, vem som helst skulle bli förbannad på sådana död glädjande frågor.

Hade jag varit Janne hade jag sagt att jag måste gå skita och tagit av micken och bara gått min väg därifrån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in