2023-03-28, 09:37
Medlem
Sameshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhenAllLightDies
Jag tror att många har förträngt hur många gånger han inte har haft något bra svar på sina dåliga beslut - som gett dåliga resultat.

Det är oavsett dags att han ersätts.

Jag håller med dig, tycker definitivt att hans tid är över och att hans spelsätt inte fungerar.
Citera
2023-03-28, 09:38
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HassanVonEssen
Den enda som drar rasistkortet här är Bojan. Det är han som tar åt sig som om Jannes motfråga "och vad representerar du" skulle vara rasistiskt ställd när det inte ens finns någon rasistisk antydan. Bojan och ingen annan väljer att tolka motfrågan som rasism. Alltså: Janne frågar bara "och vad representerar du själv, som menar att jag representerar 10 milj. människor?". Svaret på den frågan hade lika gärna kunnat vara "Viaplay" eller "Mig själv". Janne ställer alltså en öppen motfråga där Bojan kommer med det idiotiska svaret "Sverige såklart", när han de facto inte alls representerar Sverige. Han representerar ingen annan än sig själv och Viaplay. Hans svar visar bara en sak: Bojan själv har varit utsatt för rasism och känner sig inte helt svensk i ett sammanhang med ursvenskar som Janne, Jihde och Ljungberg.

Dock (!) bör det poängteras att Janne är den som först reagerar barnsligt och hetsar upp sig. Finns ingen anledning för honom att tappa behärskningen när en fladdertrut som Bojan kommer med dumma frågor. Så totalt hjärnsläpp av Janne att börja käfta med en streetsmart kille som har käftandet i ryggmärgen. Men den som väckte rasismen till liv var ingen annan än Bojan. En svensk gubbe som Janne tänker inte ens i de banorna då han aldrig har behövt göra det. Men för Bojan har det alltid funnits i bakhuvudet: "Jag är inte svensk. Jag är inte svensk. Jag är inte svensk. Jag är inte svensk. Eller är jag svensk?"

När han sa "Sverige så klart" så vände sig Janne om och bara hånskratta. Det var rasism antydan.

Jag skulle inte säga de är rasism men de är alla fall smaklöst och dumt av Janne. Kunde gjort bättre än leka översittare där.
Citera
2023-03-28, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollenrullar
Du undviker att svara på mitt inlägg..
Varför då??
Du bevisar endast, vilket jag också skrev i inlägget att i din svenska kuvade tillvaro brinner det i huvudet på dig när någon visar lite djävla anama och beter sig "lite osvenskt".
Stackare..

Skillnaden är ju att det du ser som "lite osvenskt" är beteendet som mina barn uppvisar när dom inte får som dom vill.

Och på vilket sätt undviker jag det?

Det är länge sen det svenska fotbollslandslaget levererade något som helst resultat. Överhuvudtaget.
Att man lyckats prestera någon enstaka match här och där ändrar inte på det faktumet.

Dom matcher man lyckas med att vinna är antingen totalt oviktiga matcher eller matcher mot lag som i princip precis lärt sig rulla en boll.

Att du sen inte klarar av att föra en argumentation utan att gå till personangrepp säger nog mer om dig än något annat.
Är det mer av ditt så kallade "osvenska beteende"?
Citera
2023-03-28, 09:39
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stegbil
Vilket också, för en normalt funtat människa, borde göra det jävligt lätt att svara på Bojans fråga.

Dvs varför startelvan såg ut som den gjorde och varför inhoppen kom när dom kom.

Det är liksom svar som man bör kunna leverera som tränare för ett landslag.
Eftersom det är han som är ansvarig för varför det ser ut som det gör.

Det var inte lätt att svara på kaosblatten eftersom han hela tiden kaosade och pratade i mun på JA.

Vilket JA bevisade när han höll tyst.
Citera
2023-03-28, 09:41
Medlem
När jag hörde att de började bråka stängde jag av, pinsamt att de som ska föreställa vuxna karlar håller på så där, dessutom i direktsändning inför alla.
Citera
2023-03-28, 09:41
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HandgnuggarOligark
Det var bättre att se på TV-fotboll 1982. Då var det en kommentator som höll käften 95% av tiden, så man kunde se matcherna utan massa pladder som ingen bryr sig om mer än kärringar till män.

Det blir bara fler och fler experter för varje match inte konstigt det blir tjatigt ;-)

Jag håller med Janne !
11 man kan spela oavsett vilken formation de har så någon måste sitta bänk.

Nä ta med 15 man nästa gång, en extra målis och 3 utelirare så byter man alla 4 i halvlek.

Då kan man även halvera expertantalet

Heja Janne
Citera
2023-03-28, 09:42
Medlem
distraktions avatar
Gubben borde ha ätit en snickers. Otrolig drama queen. Jag hade som spelare i landslaget tittat på intervjun och tänkt jaha farbrorn är knäpp på riktigt alltså.
Jävligt roligt att se härdsmältan undrar vad värdegrundsängsliga människor runt om honom tänker nu. Ohhh tänk om det ändå kanske var lite rasistiskt sagt, har vi en pamflett han kan få läsa eller vänta finns det en Youtubevideo om regnbågens alla färger han kan titta på?
Citera
2023-03-28, 09:42
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman

Har du sett intervjun i sin helhet ens? Janne är väldigt självkritiskt innan bråket med Bojan och tar just upp deras dåliga spel de första 60 min.

Jag såg inslaget i sin helhet och anser att JAs beteende var patetiskt. Att JA var överlycklig för att vi vinner en match som vi ska vinna 11 gånger av 10 ursäktar inte hans överreaktion. Karln är uppenbart obalanserad. Frågan om Jesper Karlssons speltid är helt relevant och JAs reaktion är obegripligt. En person som är van att intervjuas borde kunnat avfärda den enkelt utan att drabbas av den blockering som Janne drabbades av. Att han börjar ställa motfrågor visar enbart på svaghet

Karl lever uppenbarligen under en stark press som han inte klarar av. Om Fotbollförbundet ska behålla honom så borde dom se till att han får professionell hjälp att hantera sitt svaga psyke. Vi kan inte ha en rädd förbundskapten med bristande självförtroende.

Jag är ingen beundrare av BD men frågan var absolut relevant.
Citera
2023-03-28, 09:43
Medlem
Det finns inget att be om ursäkt för. Jag kan tycka att Bojan är underhållande ibland, men han är ute och cyklar när han drar rasistkortet. Jannes kommentar hade troligtvis inget med Bojans etniska bakgrund att göra, utan mer att han ständigt är kritisk till i stort sett allt som Janne gör.

Personligen tycker jag att intervjun var underhållande. Det brukar alltid vara tråkigt att lyssna på intervjuer. Det ska alltid följa samma mall.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hypocaust
När jag hörde att de började bråka stängde jag av, pinsamt att de som ska föreställa vuxna karlar håller på så där, dessutom i direktsändning inför alla.

Helt rätt. Stängde också av dyngan. Den ena är värre en den andra.
Citera
Medlem
melikevampiress avatar
Hej jag är från media, du ska svara på allt jag frågar och du ska göra som jag säger! Nej media är ingen myndighet eller äger någon rättighet att få de svar de önskar, det går att välja bort utan konsekvens.
Citera
2023-03-28, 09:44
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Det blir bara fler och fler experter för varje match inte konstigt det blir tjatigt ;-)

Jag håller med Janne !
11 man kan spela oavsett vilken formation de har så någon måste sitta bänk.

Nä ta med 15 man nästa gång, en extra målis och 3 utelirare så byter man alla 4 i halvlek.

Då kan man även halvera expertantalet

Heja Janne

Om janne får spela så, så kanske han kan börja vinna även mot lite bättre motstånd
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in