2023-03-28, 07:30
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DazeHereToAmaze91
Tror inte Janne menade något rasistiskt med sin kommentar.

Men jag kan förstå att det missuppfattas då det var en konstig kommentar och hans tystnad efteråt var inte bra. Han borde ha sagt till Bojan att det inte var något sådant, gett honom en förklaring.

Även en halvkass förklaring hade varit bättre än tystnaden. För nu kommer det spekuleras om hans intentioner med den kommentaren och hans "ÅH FAN".

Jag tror att när Bojan sa ”jag representerar tio miljoner människor” och Janne undrade ”vilka då” så undrade han det för att han själv också representerar de tio miljonerna. Det har de gemensamt liksom.

Tror också att Janne tolkade det som att Bojan påstod att tio miljoner människor kritiserade hans laguttagning utifrån Jesper Karlssons korta speltid.
Det blev ett snabbt missförstånd helt enkelt och så spårade det ur totalt. Båda agerade fel genom att trappa upp och försöka överrösta varandra men summa summarum så var Bojans fråga inte konstig alls.
Han ville veta hur Janne såg på den spelaren, fullständigt normalt.

Janne har gått och fått anger issues på äldre dar och agerar på ett sätt som andra i liknande roller inte gör. Inte i något annat landslag agerar förbundskaptenen så där vad jag kan komma på.
Citera
2023-03-28, 07:30
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Bojan har alltid varit en äcklig person, och det är alltid problem när Bojan är närvarande. Det är riktigt pinsamt när juggen pratar i mun på Janne och låter honom inte komma till tals. Bojan har alltid varit en amatör som borde få sitt fula ansikte omöblerat en gång för alla.
Seså juggar gillar o munhuggas o ifrågasätta,en bra kvalitet. Jannes sociala kompetens ligger i groggen, som med alla svennar i gympabrallor
Citera
2023-03-28, 07:31
Medlem
Sperssons avatar
En förbundskapten som företräder Svenska fotbollsfamiljen kan inte uppvisa sådant beteende som Janne Andersson.
Han tappar det fullständigt, och visar hur omöjlig han är att arbeta med. Ständiga svordomar i direktsändning, inför barn och föräldrar hemma i stugorna.
På mitt företag hade det blivit sparken omedelbart.
Citera
2023-03-28, 07:33
Medlem
Bojan har en störig attityd och när han dessutom ska vända det till att svaret handlade om rasism så är det framförallt han som ska be om ursäkt. Janne överreagerade men jag har ändå en förståelse för reaktionen. Bojans reaktion har jag dock noll förståelse för.

Jag tycker inte att Jesper Karlson skulle startat före varken Kulusevski eller Forsberg. Inte heller att han skulle bytt av någon av dem mycket tidigare än vad som skedde. Det är lätt att tycka att någon skulle ha spelat mer men på vems bekostnad?
Citera
2023-03-28, 07:34
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashpoff
Har inte sett hur Bojan är i studion i vanliga fall, men herregud vad han tjafsade emot. Är det hans vanliga stil?
En så kallad expertkommentator ska väl inte bli stött och börja tjafsa emot och prata i munnen så mycket som han gjorde.

Ja han är tjafsig så där. Han munhuggs i studion men kan också ha glimten i ögat tillsammans med de andra. Han låter mer ”på” och envis sina resonemang.
Men just frågan han ställde till Janne var ju inte konstig över huvud taget, fullt normalt att fråga om hur en förbundskapten tänker kring specifika spelare.
Citera
2023-03-28, 07:34
Medlem
Citat:
Har inte sett hur Bojan är i studion i vanliga fall, men herregud vad han tjafsade emot. Är det hans vanliga stil?
En så kallad expertkommentator ska väl inte bli stött och börja tjafsa emot och prata i munnen så mycket som han gjorde.

Typisk juggestil. Han visste själv mer om hur man borde gjort än förbundskaptenen, men i vanlig ordning när det är tjafs mellan svensson och invandrare, så får svensson krypa till korset. Om det är någon man borde man omplacera, så är det den där Bojan. Jag tycker man kunde satt honom till grävande reporter bland kriminella, där hade han säkert smällt in bättre och passat mer i sin stil att intervjua.
Citera
2023-03-28, 07:35
Medlem
Citat:
Så är han mer eller mindre alltid. Tycker han är jobbig normalt men idag står jag 100% på hans sida.
Vi behöver fler som säger vad dom tycker och tänker.
Journalister vill bygga nätverk och hålla sig väl med i detta fall landslaget och därför säger dom bara halva sanningar.
Om viaplay hör av sig till förbundet och frågar om Bojan kan få göra lite intervjuer med spelarna blir svaret vadå efter igår.
Journalister är inte oberoende men Bojan var det igår och resultatet blev vadå. Katastrof för Janne och förbundet. Bortgjorda å det grövsta .
Citera
2023-03-28, 07:35
Medlem
Alfentanils avatar
Äsch klart det blir rasistanklagelser direkt och att den där Bojan "kräver" en ursäkt .. är han 5 år eller? Väljer han att bara klaga och vara lite vass då ska han väl kunna ta att någon säger ifrån? Jävla mupp.

Seriöst.. vem bryr sig? Svensk fotboll. Totalt värdelös. Fattar inte ens att folk väljer att bli så passionerad och helt galna när det är en landskamp?

Hockey kan jag förstå för där är i vi iaf bra men fotboll?
Citera
2023-03-28, 07:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jobola
Bojan har en störig attityd och när han dessutom ska vända det till att svaret handlade om rasism så är det framförallt han som ska be om ursäkt. Janne överreagerade men jag har ändå en förståelse för reaktionen. Bojans reaktion har jag dock noll förståelse för.

Jag tycker inte att Jesper Karlson skulle startat före varken Kulusevski eller Forsberg. Inte heller att han skulle bytt av någon av dem mycket tidigare än vad som skedde. Det är lätt att tycka att någon skulle ha spelat mer men på vems bekostnad?

Detta är väl bara vanligt zigenarbeteende, även om denne bojan verkar vara mer civiliserad. Den otrevliga uppkäftiga/attityden kommer med arvet.
Citera
2023-03-28, 07:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av blaljus112
Expert?????????????? han blev väll ingenting som fotbollsspelare, då är det svårt att bli expert. Han springer bara Putins ärende som serb. Hoppas han blir utslängd från Viasat. Jag stöttar Janne.

Svårt att ta såna här meddelanden på allvar med 15 frågetecken efter expert och stavar väl med på l.

Bojan har gjort det bra som fotbollsspelare och har erhållit en mycket bra utbildning inom fotboll - plus en gedigen erfarenhet. Han har bra analyser och är genuint intresserad av att förmedla en rättvis bild från matcher.
Citera
2023-03-28, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
En förbundskapten som företräder Svenska fotbollsfamiljen kan inte uppvisa sådant beteende som Janne Andersson.
Han tappar det fullständigt, och visar hur omöjlig han är att arbeta med. Ständiga svordomar i direktsändning, inför barn och föräldrar hemma i stugorna.
På mitt företag hade det blivit sparken omedelbart.
Janne borde få sparken .
Citera
2023-03-28, 07:39
Medlem
Läste på AB att Bojan kräver ursäkt. Jisses lägg ner, nu ska han maktdemonstrera också och kan inte släppa det...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in