Citat:
Ursprungligen postat av
DazeHereToAmaze91
Tror inte Janne menade något rasistiskt med sin kommentar.
Men jag kan förstå att det missuppfattas då det var en konstig kommentar och hans tystnad efteråt var inte bra. Han borde ha sagt till Bojan att det inte var något sådant, gett honom en förklaring.
Även en halvkass förklaring hade varit bättre än tystnaden. För nu kommer det spekuleras om hans intentioner med den kommentaren och hans "ÅH FAN".
Jag tror att när Bojan sa ”jag representerar tio miljoner människor” och Janne undrade ”vilka då” så undrade han det för att han själv också representerar de tio miljonerna. Det har de gemensamt liksom.
Tror också att Janne tolkade det som att Bojan påstod att tio miljoner människor kritiserade hans laguttagning utifrån Jesper Karlssons korta speltid.
Det blev ett snabbt missförstånd helt enkelt och så spårade det ur totalt. Båda agerade fel genom att trappa upp och försöka överrösta varandra men summa summarum så var Bojans fråga inte konstig alls.
Han ville veta hur Janne såg på den spelaren, fullständigt normalt.
Janne har gått och fått anger issues på äldre dar och agerar på ett sätt som andra i liknande roller inte gör. Inte i något annat landslag agerar förbundskaptenen så där vad jag kan komma på.