2023-03-28, 00:58
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HorungeModsInHere
Jag tycker de andra inte brydde sig särskilt mkt förutom i slutet kanske haha. Bra med bråk men rasism är lite p ta i på svensk television i guess..

Jo, jag menar i slutet, då de märkte att det här har spårat ur..
Citera
Medlem
trngws avatar
Idioten till expert diskvalificerade sig själv i exakt samma ögonblick som han inte kunde tala om vem som skulle plockas bort om Jepser skulle plockas in. Där och då skulle han bara hållit käft och krupit tillbaka in i sitt hörn, eller sagt vem som skall bort.

HEJA JANNE!

Hoppas Janne bojkottar Viaplay i fortsättningen. De förtjänar inte hans närvaro!
Citera
Medlem
Jag gillar Bojan, kul med någon som vågar ställa lite "jobbiga" frågor. Vi svenskar tenderar att vara konflikträdda nämligen.

Som Ljungberg så efteråt när han fick frågan. Han skrattade till och sa att media i Sverige är ingenting i jämförelse med hur kritiskt och hårt det är utomlands såsom i England.

"Man kan inte handla mat på 4 dagar efter en förlust för alla kommer fram till dig och berättar hur kass man är".

Det var en oskyldig fråga som han ställde. Vi har alla frågat vad det är som skaver mellan Andersson och Karlsson.

Karlsson har öst in poäng utomlands och han hade nyligen 2 assist i en 2-1 vinst mot Lazio i europa. Han bidrar med snabbhet, teknik, kreativitet, det oväntade och ett galet bra skott. Allt det vi saknar I landslaget.

Janne byter in Claesson i minut 71 på hemmaplan mot självaste Azerbajdzjan (vid 2-0 ledning på hemmaplan) som är rankade 121 i världen, endast 2 placeringar högre än Färöarna.

Karlsson får komma in i minut 81. Han drar in en galen frispark, han dribblar sig igenom och han har ett riktigt fint inspel som Elanga precis missar.

Vill se 4-2-3-1

Isak/Gyökeres
Karlsson - Foppa - Kulu.

Janne måste kunna ta frågan till sig utan att bli så himla arg. Det ingår i jobbet.
Citera
2023-03-28, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Här finns presskonferensen med Janne från efter utbrottet:
https://www.fotbollskanalen.se/video/20489631/janne-andersson-surnar-till-pa-presskonferensen-nej-for-helvete/
Tackar.
Citera
2023-03-28, 01:03
Medlem
Tror inte Janne menade något rasistiskt med sin kommentar.

Men jag kan förstå att det missuppfattas då det var en konstig kommentar och hans tystnad efteråt var inte bra. Han borde ha sagt till Bojan att det inte var något sådant, gett honom en förklaring.

Även en halvkass förklaring hade varit bättre än tystnaden. För nu kommer det spekuleras om hans intentioner med den kommentaren och hans "ÅH FAN".
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShowpaByn
Kommer nog dröja länge innan vi får se en svensk landskamp som blir mer minnesvärd än den där intervjun

Nej men vi har ju Janne Josefssons intervju av det hopplösa kräket Özz Nujen i Uppdrag Granskning.
Mycket underhållande om hur kaosblattar kan svara på en fråga med en ny fråga och bara
fortsätta så där och tjafsa emot...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Jo, jag menar i slutet, då de märkte att det här har spårat ur..
Aa sen bandyspelaren fick ju panik. Bra läxa för honom också att step up.

De gamla programledarna skulle hanterat det bättre men de hade också liknande intervjuer i det förflutna vilket gav dem skickligheten att hantera heta diskussioner. Aja, det blir kul hur matchsnacken kommer se ut i framtiden.
Citera
2023-03-28, 01:05
Medlem
Citat:
Tror ni han borde be om ursäkt?

Jag tycker att båda ska be om ursäkt men Janne kommer behöva ta första steget då det var han som lackade ur i onödan och hans kommentar var tvetydig.

Om han ber om ursäkt och pratar direkt med Bojan så kan dom nog begrava yxan. Det hela blev väldigt fel, även om det var (och fortfarande är) väldigt underhållande haha.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Här finns presskonferensen med Janne från efter utbrottet:
https://www.fotbollskanalen.se/video/20489631/janne-andersson-surnar-till-pa-presskonferensen-nej-for-helvete/

Janne erkänner stingslighet. Men ingen rasism.

Lite lustigt att han säger att han måste titta på klippet innan han uttalar sig om han har överreagerat eller inte..

Han analyserar sina utbrott som vore det en match!
Citera
Medlem
Herzs avatar
Tycker Bojan Djordjic var för tjafsig och aggressiv. Kunde ställt samma fråga på ett lugnare sätt.

Tycker inte Janne är skyldig någon ursäkt. Det snacket om vem man representerar är skitprat det får gå.

Trött på att man måste signalera hela tiden att man är för multikulti. Låt folk ventilera sina tankar.
Citera
2023-03-28, 01:08
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Jag tror han menade rasistiskt. Därav skammen o tystnaden efter. Svenskar är ju största smygrassarna. Det ser man i detta forum. SDs valresultat osv. Ni är trött på oss det förstår jag. Haha.

Det är kanske hela grejen. I serbisk TV efter de spelat kommer deras förbundskapten att skällas ut av en svensk invandrare som är expert i deras kanal som sänt deras match? Knappast det eller? Beorende på att det finns inga invandrare knappt där.

Konstigt situation detta med en massa invandrare men kan ju knappast vara rasistiskt då de faktiskt har blivit insläppta alla dessa främmande.

Sedan tror jag inte Janne ens funderade i en bana om det med Bojan. Att han var serb och borde hålla truten om svensk fotboll. Bojan kanske funderar i de banorna dock att han kanske borde hålla käft.
Citera
2023-03-28, 01:09
Medlem
Wretch32s avatar
Bara Janne som gjort bort sig😂

Ni som säger annat borde läsa Olof Lundhs krönika på Fotbollskanalen eller vad Fredrik Ljungberg sagt efter intervjun.

Spelar ingen roll vad man tycker om Bojan, den frågan måste kunna ställa mot en Förbundskapten utan att han helt tappar förståndet och konspirerar att hela studion är emot honom haha vilken pajas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in