2023-03-27, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Så du erkänner att det var en LÖGN att 20 miljoner har flytt landet. Det är bara 10 miljoner som flytt landet nu. Släng upp en källa på det eller är det också en LÖGN.

Är du galen? Visa mitt inlägg där jag skrev att 20 miljoner flytt Ukraina. Eller så är det uppenbart du som är lögnaren.
Citera
2023-03-27, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Kina har inget intresse att få ett slut på kriget i Ukraina.

Troligen så ja.

Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Skulle Ryssland förlora det här proxy kriget så står Kina efter det på menyn.

Snarare att de vill dra ut på kriget för att gamla Sovjet-republiker då lättare går att få med sig i någon sorts asiatisk ekonomisk eller militär union. Eller kanske de rentav vill göra lite random referendums av bli större?
Citera
2023-03-27, 21:18
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Det visar på hur fruktansvärt många ukrainska soldater som nu är borta. Macgregor uppskattade det till 250.000 till 300.000 döda ukrainska soldater för ett tag sedan. Nu tvingar man äldre och pojkar att delta. Och tydligen även kvinnor.

Man måste dessutom tänka på att Ukrainas befolkning nästan halverats sedan konflikten startade.
MacGregor är uppenbart köpt. Kan du hänvisa till någon som inte är köpt?
Citera
2023-03-27, 21:19
Medlem
Citat:
Nästan lite kul hur lättvindigt du avfärdar Macgregor, som är den expert på konflikten som USAs i särklass mest populåära nyhetsshow anmvänder sig av.

Han tror att det nu är 250.000 till 300.000 döda ukrainska soldater. Och ca 8 till 10 gånger färre rysska soldater.

Det där sista bevisar att du (och Macgregor) ljuger. Det är inte omöjligt att en kvarts miljon ukrainska soldater har dött, men i så fall är antalet döda ryska soldater minst 500 000. Ryssarna har aldrig genomfört ett krig med färre döda än motståndaren, och särskilt inte när man stridit med artilleri. I Andra världskriget utgjorde ryssar/sovjeter 65% av alla soldater som dog i Europa, 13 miljoner ryska soldater dog. Medan övriga stridande länder (inkl Tyskland, USA och Storbritannien) bara fick 6 miljoner döda soldater sammantaget. Enda kriget där ryssar inte förlorat flest soldater är andra Tjetjenienkriget, men det kriget är atypiskt för rysk krigföring - där använde man knappt något artilleri.
Citera
2023-03-27, 21:20
Medlem
Scholtz har verkligen boostat upp sig själv. Tyskland framstår som en riktig vän till Ukraina. Man kommer under de närmsta åren att utöka den militära hjälpen från 3 biljoner euros till 15 biljoner om jag uppfattat nyheterna rätt.

Just nu kommer det 40 st Marder stridsfordon och man har levererat 18 Leopard 2 och mycket annat.

Dessutom försöker man få fram fler gamla Leopard 1 och det är flera länder som hjälper till.

Scholtz startade trögt men nu har det lossnat.
Citera
2023-03-27, 21:21
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Är du galen? Visa mitt inlägg där jag skrev att 20 miljoner flytt Ukraina. Eller så är det uppenbart du som är lögnaren.

Gå tillbaka och läs ditt inlägg. Du påstod att 50% av Ukrainas befolkning var borta. Med en befolkning på 41 miljoner så är 20 nära hälften. Du försöker dig på en efterhands konstruktion när du blev påkommen med LÖGNEN. Till Ukraina räknas inte ockuperade områden som ett annat land, det är fortfarande Ukraina. Så fram med bevisen på vilka länder dessa har flytt till.
Citera
2023-03-27, 21:21
Moderator
-Info-s avatar
Citat:

Vad menar du då här?:

Citat:
Man måste dessutom tänka på att Ukrainas befolkning nästan halverats sedan konflikten startade.
Citera
2023-03-27, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Vad menar du då här?:

Lite mindre än tio miljoner har flytt utomlands, och lite mindre än tio miljoner bor i de områden som annekterats av Ryssland. Kvar är lite mer än hälften av Ukrainas befolkning före konflikten.

Jag förstår inte ens varför detta är en sak att bråka om. Förmodligen har ni inte ens tänkt tanken innan jag påpekade det uppenbara?
Citera
2023-03-27, 21:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av joohnn
Vad tror du händer om bara EU och USA värdesätter dollarn till dagen värde?
uhm.. värdet sätts utifrån efterfrågan. så ingeting..

Citat:
EU och USA är bara 15% av världens befolkning.
Ja.
Citat:
Varför tror du vi har läkemedels brist nu?
vi har inte läkemedelsbrist.

eller tänker du att du är aldeles speciellt efterbliven precis som tex putin som placerade 600 miljarder dollar i "väst" valuta? (det är ca 5år med rysk oljeförsäljning....)

verkar som skräpländerna har rysstrollat dig, ganska svagt med tanken på att det är riktatde lögner till uralmogoler som bajsar i skogen...
Senast redigerad av slö 2023-03-27 kl. 21:35.
Citera
2023-03-27, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joohnn
Du vet ingenting.
Indien har stört tillväxt av alla.
Brasilien och Mexiko och flera andra syd Amerika länder håller på att ansluta till Indien, Kina, Ryssland och flera länder i Mellanöstern.
Dollarn kommer inte vara värt något inom några månader.
USA börjar bli ordentligt pressad.
Gå du all in i argentinska peso. Det är dock bra att fattiga och lätt efterblivna länder hjälper varandra. I takt med att allt fler av de länder du listat hamnar i akut likviditetsbrist, ökar efterfrågan på dollar.
Citera
2023-03-27, 21:28
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Jag säger att de som bor i de områden som Ryssland annekterat inte längre kan användas av Ukraina. Och inte heller de som flytt. Ukrainas befolkning har nästan halverats sedan konflikten startades.

Lägg till att Macgregor anser att 250.000 till 300.000 ukrainska soldater har dött. Och de fortsätter att dö i ett vansinnigt tempo. Delvis för att man offrar soldater i Bakhmut, men ännu mycket mer för att man nu sänder otränade pojkar samt äldre till fronten.

Jag vet att många tror att Putin vill förhandla, men det kommer han inte att göra. Det var hur han startade, men knappast nu. Nu handlar det om att Ukraina ska kapitulera, och att NATO måste inse detta.

Men varför sätter du någon betydelse i vad Machregor säger? Är det endast pga att han är återkommande gäst hos Fox?

Har karln haft ett enda rätt i något beträffande Rysslands invasion hittills?
Citera
2023-03-27, 21:28
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Nästan lite kul hur lättvindigt du avfärdar Macgregor, som är den expert på konflikten som USAs i särklass mest populåära nyhetsshow anmvänder sig av.

Det hindrar inte att han är ett proryskt troll och mytoman - plus att han alltid har fel. Som t.ex här:

#1 : (FB) Överste MacGregor: Ryssland har redan besegrat Ukraina.
#2 : (FB) Överste MacGregor: Ryssland har redan besegrat Ukraina.
#3 : (FB) Överste MacGregor: Ryssland har redan besegrat Ukraina.
#4 : (FB) Överste MacGregor: Ryssland har redan besegrat Ukraina.
#5 : (FB) Överste MacGregor: Ryssland har redan besegrat Ukraina.
#6 : (FB) Överste MacGregor: Ryssland har redan besegrat Ukraina. (andra halvan av inlägget)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in