2023-03-27, 14:08
Medlem
TheSamePersons avatar
Det var på en moské i södra Tyskland som en tysk man konverterade till islam tillsammans med sin fru och två barn. Man kan se att mannen hade tatueringar bl.a i ansiktet samt ser ut att ha levt ett sekulärt och spirituellt fattigt liv. Det bra med islam är att det inte spelar någon roll hur man hade levt innan utan allt börjar räknas från och med den dagen blivit muslim.

https://m.facebook.com/100034222432167/videos/فمن-يرد-الله-أن-يهديه-يشرح-صدره-للإسلام/1277583279531821/?locale2=sv_SE

Frågeställning: kommer fler och fler tyskar och européer inse att islam är den rätta vägen och är den religionen som inte dömer folk utan accepterar dem oavsett bakgrund?
Citera
2023-03-27, 14:17
Medlem
Tycker det är fint så länge man gör det av rätt anledningar och inte bara som någon grej. För många med tidigare dysfunktionella liv kan nog religion utgöra en stark pelare. Märks på en del med tidigare beroendeproblematik som gått tolvstegsprogram. Kan förstå att vissa väljer Islam i väst där man fortfarande utöver religion rigoröst.
Senast redigerad av kidnappadIRL 2023-03-27 kl. 14:21.
Citera
2023-03-27, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheSamePerson
Det var på en moské i södra Tyskland som en tysk man konverterade till islam tillsammans med sin fru och två barn. Man kan se att mannen hade tatueringar bl.a i ansiktet samt ser ut att ha levt ett sekulärt och spirituellt fattigt liv. Det bra med islam är att det inte spelar någon roll hur man hade levt innan utan allt börjar räknas från och med den dagen blivit muslim.

https://m.facebook.com/100034222432167/videos/فمن-يرد-الله-أن-يهديه-يشرح-صدره-للإسلام/1277583279531821/?locale2=sv_SE

Frågeställning: kommer fler och fler tyskar och européer inse att islam är den rätta vägen och är den religionen som inte dömer folk utan accepterar dem oavsett bakgrund?

Skönt då fortsätter jag punda supa och knulla så tar jag min Shahada på dödsbädden.
Citera
2023-03-27, 14:26
Medlem
Islam ökar starkt om hela Europa och mer än vad som kan förklaras genom invandring. Det är mycket bra. Fred, kärlek, acceptans och harmoni är grundpelarna i Islam. Bara gott kan komma ur detta.
Citera
2023-03-27, 15:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheSamePerson

Jag vet inte hur det skulle skilja sig från kristendomen, eller judendomen, mer än att man behöver engagera sig lite själv för de senare regligionerna, med dop och konfirmation, jämfört med islam, som nöjer sig med att du läser trosbekännelsen två gånger inför en muslim.

Med det sagt, så är religion generellt bra. Det skapar struktur och ordning i livet. Framförallt ser jag gärna att människor blir kristna, men islam är nog bättre för en vilsen människa än inget alls.
Citera
2023-03-27, 17:08
Medlem
Firestarter123s avatar
Varför är det relevant att han har ansiktstatueringar? Det förhindrar väl inte att han kan konvertera? Hur många gängkriminella muslimer finns det inte med tårar i ansiktet?
Citera
2023-03-27, 17:50
Medlem
cold17s avatar
Det är super enkelt att konvertera. Gäller väl upprepa en mening om deras Allah och profet, sen är det klart..

Det är mer intressant när muslimer faktiskt lämnar islam. Att lämna islam är bland det farligaste, speciellt i en islamistisk miljö, där även släkten kan göra en illa på grund av detta.

Tycker mest synd om naiva européer som konverterar till islam, speciellt om de har små barn. Vad exakt är de ute efter undrar jag? Vad är det med islam som lockar den vita mannen?
Citera
2023-03-27, 19:20
Medlem
Firestarter123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WSM
Jag använder alltid islamtramset och regnbågstramset som en slags "försäkring" när jag har med myndigheter att göra. Kan vara sjukvård, Arbetsförnedringen eller liknande.

I Swedistan anser man att muslimer och fikusar/transor står lite högre, och är lite mer värda.

Så jag kör med att jag är muslim, och transkvinna. Blir behandlad med silkesvantar, röda mattan och öppna dörrar.

Man kan vända tramset till sin egen fördel!
Men varför är du inskriven på en pajasförmedling till att börja med?
Citera
2023-03-27, 19:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Firestarter123
Men varför är du inskriven på en pajasförmedling till att börja med?

Vad brukar man skrivas in på Arbetsförnedringen för?

Jävla pulver.
Citera
2023-03-27, 19:44
Medlem
Firestarter123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WSM
Vad brukar man skrivas in på Arbetsförnedringen för?

Jävla pulver.
Du är väl inskriven där för du får ditt lilla bidrag genom hävda du muslim och sitta hemma och runka varje dag , har jag rätt?
Citera
2023-03-27, 20:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Firestarter123
Du är väl inskriven där för du får ditt lilla bidrag genom hävda du muslim och sitta hemma och runka varje dag , har jag rätt?

Bidrag? Jag får inget bidrag.

Har en ersättning som jag får ut, eftersom jag har arbetat och betalat för en försäkring. Och uppfyllt alla villkor.

Svider det, så får du runka lite försiktigare hemma i din lilla socetta i ghettot.
Citera
2023-03-27, 20:59
Medlem
Pusts avatar
Folk som konverterar hade inte uppmärksammats så mycket att det måste skapas en tråd varje gång det inträffar om det var vanligt att göra det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in