2023-03-27, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tiare
Yes jag var på plats!
Hur va samspelet mellan Johanna och hennes advokat? Va det mkt prat dem emellan, eller satt de tysta?

Såg Maja uppgiven ut?
Citera
2023-03-27, 17:15
Medlem
Tiares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Var MGMs anhöriga på plats? Hur kaxig var JJ?

Tyvärr ingen koll på om MGMs anhöriga var där, läste dock att de kan ha fått enskilda rum under rättegången så de kan ha suttit enskilt.
Johanna var riktigt tråkig, hon var lugn och sansad bara. Hoppas på lite mer attityd från henne på onsdag.
Citera
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Det är den processen som jag tror händer nu. Det blir nog inte lika mycket slingrande och lögner framleds från MH. Åtminstone kan man hopas på det.

Håller tummarna. Det kanske är bra att de sitter ifrån varandra när hon vittnar. Fast framför Toves anhöriga bör hon sitta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Hon hävdar ju att hon spydde på toaletten/över golvet på toaletten och det har ju inte hittats några spår efter detta alls. Så ljuga kan hon uppenbarligen,

Det har hon tagit tillbaka. Hon har hävdat att JJ kanske sa det till henne.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Men tungbenet var väl tvärt om inte avbrutet? Dessutom saknades dom karakteristiska ”prickarna” i ögonen, som jag mins det. Ser ju mer ut som blodstrypning, än luft-kvävning.

Tungbenet var inte avbrutet. Avseende prickarna så har jag för mig att det hade att göra med att ögonen var ”uttorkade” i brist på ett bättre medicinskt ord och larver tagit över.
Citera
2023-03-27, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Vad är det för Flashbackare som ens tror på att Maya är delaktigt i det här?

Johanna did It herself! Är det så svårt att tro på?

Självklart griftefrid/bortförande av lik på MH, men inget annat.

Ja det mesta tyder på det.

I stundens hetta, när JLJ var igång med mördandet är det fullt fokus på att döda. TT blev överrumplad.
Citera
2023-03-27, 17:16
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argusmaximus
Varför sade JJ inte att det var MH som ströp?
Bra fråga men det kan ju bero på att hon är lite trög. Ungefär som när hon ska elda upp folk.
Citera
2023-03-27, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Vad var det hon sa i förhör? Att hon eldade på av typ hänsyn till Tove, något för att inte kroppen skulle förmultna.

Jag har inte läst mycket av JJs förhör, utan det var någon som skrev något om det i tråden.

Låter så sjukt att säga en sådan sak. Det visar ju att hon inte tänker som vanliga människor.

Lite som Madsen som tyckte att Kim skulle få en fin begravning i havet...

Saknar man normala känslor, då kan man kanske tycka att det låter bra eller?

Ja var typ att hon inte skulle bli uppäten av vilda djur mer än fluglarver eller kanske båda delarna. Att hon brände kroppen kanske snarare var en fördjöjande åtgärd av att få beviset (kroppen) att försvinna, nu var även tidpunkten lite illa vald på hösten iaf sett till flugor men vildsvin och andra djur kallasar ju gärna. Ett av vittnerna som var ute och tränade sin jämthund reagerade på att fåglarna hade varit lite "extra skräniga" kanske pga av att hunden störde i skrovmålet. Ja det är lite hemskt att skriva så men en kropp förvinner lättare på det viset förutom benen som blir kvar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FMR
vars finns den infon? Missat det

Det finns i FUP.
Citera
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiare
Tyvärr ingen koll på om MGMs anhöriga var där, läste dock att de kan ha fått enskilda rum under rättegången så de kan ha suttit enskilt.
Johanna var riktigt tråkig, hon var lugn och sansad bara. Hoppas på lite mer attityd från henne på onsdag.

Sansad ja. Som den iskalla och empatilösa personen hon är.
Citera
2023-03-27, 17:18
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Eftersom det inte verkar finnas ett obduktionsprotokoll i tråden blir det att läsa medieuppgifterna från rättsmedicinska läkaren som utesluter olycka och talar starkt för kvävning pga yttre våld mot halsen-

Jag förstår inte halmstrået av försvaret, men finns det minsta lucka i den rättsmedicinska obduktionen för något annat brukar försvarsadvokaterna ta chansen. Det återstår att se men talar starkt för anger ju inte direkt alternativ.

B 1877-22 Aktbilaga 149
Slutgiltigt dödsfallsutlåtande sidan 59, Analyssvar RMV sidan 103

Det duger inte åt dig?
Senast redigerad av Romper 2023-03-27 kl. 17:24. Anledning: .
Citera
2023-03-27, 17:18
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Hon var målsägandebiträde åt den 29-åriga utpresserskan som anklagade justitierådet Göran Lambertz, 71, för våldtäkt i samband med en blöt julmiddag, 2020. Hon är ultrafeminist och ser ut som en giraff med alkoholproblem.

Bild: https://stoppapressarna.se/svenskt/unga-kvinnans-egna-ord-om-natten-med-goran-lambertz
Men tack! Äntligen ett resultat. Då är det där jag sett henne för det fallet följde jag noggrannt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in