2023-03-27, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Ett alternativ är ju att Johanna har tilfredställt sig själv efter mord/griftefrid. Hur hemskt det än må låta. Hon har i alla fall porrsurfat efter mordet. Det visar mobilen.

Nej, mobilen visar väl att hon porrsurfat den 13, tre dagar före mordet? Om du syftar på det i FUP:en. Eller finns det fler tillfällen?
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argusmaximus
Varför sade JJ inte att det var MH som ströp?

Det rimmar väl illa med att MH låg och sov eller inte befann sig i badrummet?

De kom väl överens om en story, när de sedan frihetsberövas med restriktioner är det inte så lätt att komma med en story som högst troligt inte går ihop med vad MH kommer att berätta?
Citera
Medlem
cidertiders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Maja verkar både smartare och listigare än stryparen JJ. Därför blir det ännu mer patetiskt då folk här ska ställa egengjorda diagnoser på Maja och tala om exakt hur hon fungerar och tänker. Tror det är tvärtom att hon kommer ljuga sig fri och den andra mördaren får sitta på livstid. Det är vad jag tror och nog fan kan hon klockan bättre än dom flesta.

Ska bli intressant att se om hon lyckas med att få ut Johanna ur rättsalen och säga något som kan bli en överraskning. Rätten har ju inte bestämt sig än utan vill se hur svårt lilla tafatta Maja har att uttrycka sig först. Maja kanske till och med har mycket högre IQ än genomsnittet och alla hobbypsykologer i tråden.

Är nog bäst att lilla Maja får som hon vill , annars proppar det upp någon ny diagnos i skallen på henne !
Citera
2023-03-27, 17:07
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiare
Yes jag var på plats!

Var MGMs anhöriga på plats? Hur kaxig var JJ?
Citera
2023-03-27, 17:09
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Har Clea försvarat någon kändismördare och vunnit mål innan? Jag kan inte se henne framför mig i något mål och vill gärna veta vem hon är? Ingen har svarat hitills fast jag ställde samma fråga tidigare. Jag känner igen henne och det måste bero på att jag sett henne på TV i nåt sammanhang. Varför valde stryparen just henne?

Hon var målsägandebiträde åt den 29-åriga utpresserskan som anklagade justitierådet Göran Lambertz, 71, för våldtäkt i samband med en blöt julmiddag, 2020. Hon är ultrafeminist och ser ut som en giraff med alkoholproblem.

Bild: https://stoppapressarna.se/svenskt/unga-kvinnans-egna-ord-om-natten-med-goran-lambertz
Senast redigerad av Ken Dryden 2023-03-27 kl. 17:14.
Citera
2023-03-27, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tiare
Tyvärr inte. Jag hoppades på att Johanna skulle uttrycka sig lite olämpligt eller liknande för att få lite action på det hela och att hon skulle visa sin rätta sida, men hon var lugn och uppmärksam under förhören. Hon är väl antagligen skamsen nu när hon fick möta familjen face2face.
Tror hon kommer ha svårt att hålla uppe sin ”lugn och sansad” mask när åklagaren förhör henne på onsdag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Jag har uppenbarligen fått fel bild i hjärnan av de inblandades kroppsstorlek? Det var nån bild som susade förbi där TT såg ut att vara huvudet högre än JJ, vilket inte synkade med att JJ skulle väga +70

Det går ju inte ihop så ungefär, vilken längd har respektive kvinna?
(jag vet, det 1står redan någonstans menar lite probs med min laptop nu)

T 160 cm
J 180 cm
M 170 cm
Citera
Medlem
Citat:
Har Clea försvarat någon kändismördare och vunnit mål innan? Jag kan inte se henne framför mig i något mål och vill gärna veta vem hon är? Ingen har svarat hitills fast jag ställde samma fråga tidigare. Jag känner igen henne och det måste bero på att jag sett henne på TV i nåt sammanhang. Varför valde stryparen just henne?

Har du testat att googla?
Jag känner enbart igen henne från att hon var målsägandebiträde mot våldtäkts Lampertz
Citera
2023-03-27, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Inte alla. Jens Lapidus lämnade advokatkåren då han kände att han inte orkade försvara mördare/våldtäktsmän längre. Han upplevde samvetskval att klienten kunde begå samma brott igen vid friande dom. Jens Lapidus arbetade väl på samma byrå som Clea?

På tal om Lapidus, han skall tydligen komma med analyser om dagens förhandling i tv4/Efter Fem. Oklart vilken tid.
Citera
Medlem
Hej,
Undrar en helt annan sak……. vem är JJ:s mamma? Någon som vet?
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Googleroid
Jag ser det som osannolikt då tungbenet var avbrutet, jag ser det som att någons tummar måste ha varit där och gett ett beständigt tryck precis där halsen börjar för att något sådant ska kunna ske, i min värld är ett knä inte heller en omöjlightet för att tungbenet ska gå av.

Men tungbenet var väl tvärt om inte avbrutet? Dessutom saknades dom karakteristiska ”prickarna” i ögonen, som jag mins det. Ser ju mer ut som blodstrypning, än luft-kvävning.
Citera
2023-03-27, 17:13
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vafallsvafalls
Nej, mobilen visar väl att hon porrsurfat den 13, tre dagar före mordet? Om du syftar på det i FUP:en. Eller finns det fler tillfällen?

OK, my bad (kanske)...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in