2023-03-27, 05:28
Medlem
Sokoke.Cutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen

Har du någon gång gått med på att träffa sådana (eventuellt snokiga) kunder igen?
Ja, eller så kanske de är nyfikna på dig? Just där och då. Utan att besvära dig på din fritid.

Min åsikt är att varken de som vill eller inte vill vara i branschen blir hjälpta av sexköpslagen men prat om politik och lagstiftning hör inte till den här tråden så vi släpper det nu.

Jo precis det kan ju vara så att det är nån sorts kombination av nyfikenhet (försök att lära känna) och artighet utan en tanke på att det kan uppfattas som påträngande och snokigt. Och det handlar ju inte så mycket om att jag tror att nån kund skulle dyka upp utanför mitt hem, det är mer det att jag inte vill att folk jag inte känner ska ha den möjligheten till insyn i mitt privatliv. Jag har inga problem med att vara sexuellt intim med personer jag inte känner och egentligen inte tänder på -- jag säljer en upplevelse och en show typ -- men jag vill inte att kunder ska ha för mycket insyn i mitt privatliv. Det är väldigt svårt att förklara det här för folk som inte själva är i branschen, försök har gjorts tidigare i tråden och jag orkar inte dra det igen nu. Det handlar om intimtet på olika sätt och jag är en den sortens sexarbetare som vill hålla borta ganska så mycket av mitt privata jag från mitt sexarbetarjag.

Om träffarna annars har varit enkla och bra så har jag träffat kunderna igen ja, det är ju inte så att jag har upplevt det som nåt korsförhör el påflugna försök att ta reda på min identitet. Det har nog mest varit fråga om oförargligt småprat och dessutom kanske den här lite desillusionerade synen på den "vanliga tjejen" som säljer sex på fritiden för att hon är så kåt och där man tror att den "vanliga tjejen" verkligen är så vanlig att hon vill berätta allt om sitt liv för en sexköpare. Svårt att säga faktiskt men en del verkar glömma att det är en professionell relation man har. Diskussionen om den sk "vanliga tjejen" har vi haft så många ggr i tråden att jag inte orkar dra den igen heller. Men kort så handlar det om att många svenska kunder vill träffa vad de kallar för "en vanlig tjej" och inte ett vad de kallar "heltidsproffs" och så brukar de basha de som har sexarbete som huvudsyssla, särskilt utländska sexarbetare. Väldigt, väldigt tröttsamt.
Senast redigerad av Sokoke.Cute 2023-03-27 kl. 05:30.
Citera
2023-03-27, 10:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sokoke.Cute
Min åsikt är att varken de som vill eller inte vill vara i branschen blir hjälpta av sexköpslagen men prat om politik och lagstiftning hör inte till den här tråden så vi släpper det nu.

Jo precis det kan ju vara så att det är nån sorts kombination av nyfikenhet (försök att lära känna) och artighet utan en tanke på att det kan uppfattas som påträngande och snokigt. Och det handlar ju inte så mycket om att jag tror att nån kund skulle dyka upp utanför mitt hem, det är mer det att jag inte vill att folk jag inte känner ska ha den möjligheten till insyn i mitt privatliv. Jag har inga problem med att vara sexuellt intim med personer jag inte känner och egentligen inte tänder på -- jag säljer en upplevelse och en show typ -- men jag vill inte att kunder ska ha för mycket insyn i mitt privatliv. Det är väldigt svårt att förklara det här för folk som inte själva är i branschen, försök har gjorts tidigare i tråden och jag orkar inte dra det igen nu. Det handlar om intimtet på olika sätt och jag är en den sortens sexarbetare som vill hålla borta ganska så mycket av mitt privata jag från mitt sexarbetarjag.

Om träffarna annars har varit enkla och bra så har jag träffat kunderna igen ja, det är ju inte så att jag har upplevt det som nåt korsförhör el påflugna försök att ta reda på min identitet. Det har nog mest varit fråga om oförargligt småprat och dessutom kanske den här lite desillusionerade synen på den "vanliga tjejen" som säljer sex på fritiden för att hon är så kåt och där man tror att den "vanliga tjejen" verkligen är så vanlig att hon vill berätta allt om sitt liv för en sexköpare. Svårt att säga faktiskt men en del verkar glömma att det är en professionell relation man har. Diskussionen om den sk "vanliga tjejen" har vi haft så många ggr i tråden att jag inte orkar dra den igen heller. Men kort så handlar det om att många svenska kunder vill träffa vad de kallar för "en vanlig tjej" och inte ett vad de kallar "heltidsproffs" och så brukar de basha de som har sexarbete som huvudsyssla, särskilt utländska sexarbetare. Väldigt, väldigt tröttsamt.
Jag är heller inte så förtjust i när kunder är ”snokiga” från start, alltså frågar om familj, arbetsplats, studier, bostad, partner, osv, de första träffarna. Även om de vill vara trevliga och visa de är intresserade av ens liv känns det konstigt.

Och det handlar ju om att när den fysiska närheten är obefintlig vill man ha mental distans. För mig har det lite att göra med att jag bara vill dela vissa delar av mig själv i privata relationer. Jag har ingen pojkvän just nu, men kk:s, och skulle kännas jättekonstigt att låta kunder få lära känna mig lika mycket som de känner mig. Om man ska göra en liknelse är det nästan som att jag skulle fråga en kund ”varför köpte du en födelsedagspresent till din fru, men inte till mig?!”.

Vissa saker som är mer generella delar jag med vissa kunder, speciellt över tid, men vissa inte alls. Upplever inte att jag blir tagen på allvar när jag säger jag inte vill dela med mig av en aspekt av mitt liv. De kan inte tro att det är sant och bara fortsätter, fortsätter, fortsätter och fortsätter fråga. Jag upplever det faktiskt till skillnad från dig som korsförhör, och det är alltid frågor som syftar till att ta reda på ens identitet. Det har alltid slutat med att jag ger dem ett svar som inte stämmer, för jag vill de ska sluta tjata hål i huvudet på mig, när det inte funkat att säga 2738193789039322 gånger jag aldrig kommer berätta det de frågar om.
Citera
2023-03-27, 12:51
Bannlyst
Citat:
Tar de politiska diskussionerna någonsin över? Så att det tar mer tid än själva sexet?

Härligt att du kan vara öppen med vart du står politiskt, även om han och du har olika politiska åsikter! Politik kan vara rejält känsligt ämne.
Och jo, det hände en gång en kund ville prata politik i 3,5 timmar av en 4 timmars bokning.

Var en ganska normal kund, pappa med karriär, Svensson liksom. Lite introvert, verkade ägna mycket tid åt att filosofera kring hur världen var funtad. Nationalistisk politik verkade vara lite av en hobby, för han berättade om alternativmedia han brukade läsa och sådant. Han hade lite kontroversiella åsikter och sa han inte kunde prata med så många om dem.

Men mest vanligt är kunder vill prata om mer alldagliga saker, familj, kärlek, karriär, mående, hälsa. Ibland är det problem de inte vill prata med sin fru om. Så de pratar med en eskort.
Citera
2023-03-27, 13:10
Medlem
Citat:

Jag tror att jag förstår. Du är där för kundens behov och ger (sexuell) intimitet till kunden. Men det är inte samma sak som att ni två är nära varandra på det privata planet, utan det är en rent professionell intimitet du ger. Där kundens behov står i fokus och ditt arbetarjag står i fokus i relation till kundens behov. Har jag förstått det korrekt då?

Ja, det låter tröttsamt. Då sitter de ju där och i princip talar illa om dina branschkollegor. Och förväntar sig att du ska vara någon slags fantasidröm/idealbild de har... Visst, du skriver att du säljer en show och en upplevelse, men det måste ju ändå vara till största del på dina egna premisser, vad som kan ingå i det konceptet.
Citera
2023-03-27, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av strangegirl
Och jo, det hände en gång en kund ville prata politik i 3,5 timmar av en 4 timmars bokning.

Var en ganska normal kund, pappa med karriär, Svensson liksom. Lite introvert, verkade ägna mycket tid åt att filosofera kring hur världen var funtad. Nationalistisk politik verkade vara lite av en hobby, för han berättade om alternativmedia han brukade läsa och sådant. Han hade lite kontroversiella åsikter och sa han inte kunde prata med så många om dem.

Men mest vanligt är kunder vill prata om mer alldagliga saker, familj, kärlek, karriär, mående, hälsa. Ibland är det problem de inte vill prata med sin fru om. Så de pratar med en eskort.

Haha! Han måste varit extremt sugen på att prata politik! Har du träffat honom fler gånger?

Du borde ta betalt för det pratandet också... Det låter som du används som samtalsterapeut.
vad känner du att du själv kan berätta till kunder? Jag förstår att det är olika till olika kunder, men jag kan tro att det ändå finns en gräns som gäller för samtliga kunder, gällande vad du vill dela med dig av?
Citera
2023-03-27, 14:47
Medlem
Sokoke.Cutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av strangegirl
Jag är heller inte så förtjust i när kunder är ”snokiga” från start, alltså frågar om familj, arbetsplats, studier, bostad, partner, osv, de första träffarna. Även om de vill vara trevliga och visa de är intresserade av ens liv känns det konstigt.

Och det handlar ju om att när den fysiska närheten är obefintlig vill man ha mental distans. För mig har det lite att göra med att jag bara vill dela vissa delar av mig själv i privata relationer. Jag har ingen pojkvän just nu, men kk:s, och skulle kännas jättekonstigt att låta kunder få lära känna mig lika mycket som de känner mig. Om man ska göra en liknelse är det nästan som att jag skulle fråga en kund ”varför köpte du en födelsedagspresent till din fru, men inte till mig?!”.

Vissa saker som är mer generella delar jag med vissa kunder, speciellt över tid, men vissa inte alls. Upplever inte att jag blir tagen på allvar när jag säger jag inte vill dela med mig av en aspekt av mitt liv. De kan inte tro att det är sant och bara fortsätter, fortsätter, fortsätter och fortsätter fråga. Jag upplever det faktiskt till skillnad från dig som korsförhör, och det är alltid frågor som syftar till att ta reda på ens identitet. Det har alltid slutat med att jag ger dem ett svar som inte stämmer, för jag vill de ska sluta tjata hål i huvudet på mig, när det inte funkat att säga 2738193789039322 gånger jag aldrig kommer berätta det de frågar om.

Ja men precis, när den fysiska distansen är nästintill obefintlig så måste åtminstone jag hålla en mental distans. Möjligt att jag lät kunder komma mig närmare när jag har jobbat utomlands -- inte svenska kunder men iaf kunder från andra länder. De kan inte hitta mig på nätet genom att känna till ett låtsasnamn, att jag kommer från Swe och att jag studerar XX. Med svenska kunder i staden jag bor i så är det så klart en helt annan grej.

Jag har haft turen att inte träffa på så många creeps som vill ha nån sorts hållhake på mig och drf vill veta mina riktiga identitet men ju mer jag tänker på det desto mer tror jag att det handlar om att många kunder förtränger för sig själva att de köper sex och faktsiskt tror jag blir glad av privata frågor om mitt liv.

Och ja!! Jag håller så med! En del av mig och min sexualitet delar jag jag bara med privata relationer. Det spelar inte så stor roll om det är nån jag verkligen älskar el om det är nån jag bara ligger lite med. Det är stor skillnad jämfört med privata relationer och den jag har med kunder. På temat så kan jag ju ta upp alla dessa skeva kunder som babblar om att kvinnor inte ligger med män gratis öht. Vet inte om det är ett sätt att legitimera sina egna sexköp eller nåt de verkligen tror pga aldrig får till det irl för att det är nåt hos dem gör dem ointressanta för kvinnor om de inte cashar (direkt el indirekt). Troligen en kombo? Deras verklighet är att kvinnan alltid är nån man behöver betala för att få vara med. Det spelar ingen roll om det är en sexarbetare, date eller fru. Alltid måste man betala. Några gånger har jag sagt sanningen -- nej då, du behöver inte alltid betala för att få pussy. Alla sexarbetare jag känner har relationer vid sidan av för vi -- som de flesta andra -- gillar att knulla av kåthet, intimitet och kärlek. Och neh, det är inte så att vi förväntar oss en massa av de vi ligger med privat. Det räcker fint med ömsesidig attraktion och najs sex. Blir man dessutom kär så är det givetvis så mycket bättre än så.

Citat:
Jag tror att jag förstår. Du är där för kundens behov och ger (sexuell) intimitet till kunden. Men det är inte samma sak som att ni två är nära varandra på det privata planet, utan det är en rent professionell intimitet du ger. Där kundens behov står i fokus och ditt arbetarjag står i fokus i relation till kundens behov. Har jag förstått det korrekt då?

Ja, det låter tröttsamt. Då sitter de ju där och i princip talar illa om dina branschkollegor. Och förväntar sig att du ska vara någon slags fantasidröm/idealbild de har... Visst, du skriver att du säljer en show och en upplevelse, men det måste ju ändå vara till största del på dina egna premisser, vad som kan ingå i det konceptet.

Inget ont om dig -- du verkar vettig och vilja väl -- men det är väääldigt tröttsamt med personer som ska försöka förstå sexarbetares situation, livsval och relationen kund-sexarbetare genom att applicera sina egna erfarenheter (typ nästan alltid från vården) på sexarbetarens liv. IMO låter det sig inte göras, det kan inte jämföras alls men jag vet att det är många som nästan tvångsmässigt tror att de fattar genom att dra upp relationen patient-vårdgivare. Dessutom finns det lika många olika anledningar till och upplevelser av att sälja sex som det finns sexarbetare så jag kan inte tala för alla eftersom vi inte är en homogen grupp, men det blir generalknas när sk utomstående tror att de fattar genom att berätta om sina egna upplevelser av att antingen jobba inom vård eller själv ta emot sån. Jag har många kunder som själva har varit svårt sjuka och STORT tvek på om de skulle jämföra relationen de har med en sexarbetare med relationen de har med sin vårdgivare. Och det finns sexarbetare som är vårdgivare och jag antar att de säger detsamma. Jag själv jobbade i vården ett tag och jag tycker inte alls att det är jämförbart varken vad gäller empatisk närhet el nåt annat. Jag tror nog att du helt enkelt får finna dig i att du inte kommer att fatta och det är ingen i branschen som förväntar sig att du ska göra det.

Det är heller inte jämförbart i den meningen att det är kundens behov som står i fokus. Visst är det så att kunden köper tjänster av mig och det är kunden som är beställare men det går ju så klart inte att jämföra med en svårt sjuk patient och att den ska få all vård den behöver. Jobbar du inom vården så har du en tydlig arbetsbeskrivning det har inte sexarbetare och skulle vi jobba efter att kundens vilja och behov alltid står i fokus så skulle det kunna leda till fruktansvärda övergrepp. IMO är sexarbete inte en bransch man kan jämföra med nån annan.
Citera
2023-03-27, 15:21
Medlem
Citat:

Inget ont om dig -- du verkar vettig och vilja väl -- men det är väääldigt tröttsamt med personer som ska försöka förstå sexarbetares situation, livsval och relationen kund-sexarbetare genom att applicera sina egna erfarenheter (typ nästan alltid från vården) på sexarbetarens liv. IMO låter det sig inte göras, det kan inte jämföras alls men jag vet att det är många som nästan tvångsmässigt tror att de fattar genom att dra upp relationen patient-vårdgivare. Dessutom finns det lika många olika anledningar till och upplevelser av att sälja sex som det finns sexarbetare så jag kan inte tala för alla eftersom vi inte är en homogen grupp, men det blir generalknas när sk utomstående tror att de fattar genom att berätta om sina egna upplevelser av att antingen jobba inom vård eller själv ta emot sån. Jag har många kunder som själva har varit svårt sjuka och STORT tvek på om de skulle jämföra relationen de har med en sexarbetare med relationen de har med sin vårdgivare. Och det finns sexarbetare som är vårdgivare och jag antar att de säger detsamma. Jag själv jobbade i vården ett tag och jag tycker inte alls att det är jämförbart varken vad gäller empatisk närhet el nåt annat. Jag tror nog att du helt enkelt får finna dig i att du inte kommer att fatta och det är ingen i branschen som förväntar sig att du ska göra det.

Det är heller inte jämförbart i den meningen att det är kundens behov som står i fokus. Visst är det så att kunden köper tjänster av mig och det är kunden som är beställare men det går ju så klart inte att jämföra med en svårt sjuk patient och att den ska få all vård den behöver. Jobbar du inom vården så har du en tydlig arbetsbeskrivning det har inte sexarbetare och skulle vi jobba efter att kundens vilja och behov alltid står i fokus så skulle det kunna leda till fruktansvärda övergrepp. IMO är sexarbete inte en bransch man kan jämföra med nån annan.

Då missuppfattade du mig, jag var otydlig. Jag menar på intet sätt att dessa yrken är jämförbara (det vet ju alla som vårdat någon och som inte är oskuld, att sex och vård är två helt olika saker). Utan det jag syftade på var mer förhållandet mellan "professionell distans/professionell närhet". Där verkar det finnas en gemensam nämnare mellan samtliga yrken där man jobbar med människor. Där den professionella närheten inom sexarbete är den sexuella närheten och den professionella distansen rör den privata sfären. Och den professionella närheten inom tex. vården är den empatiska närheten och den professionella distansen rör den privata sfären (din privata sfär). Det var alltså min hypotes utifrån det du skrev. Jag kan ju ha missförstått dig. Men för mig låter det som du har en "professionell sexuell närhet" med kunderna och en "professionell distans" till kunderna vad gäller den privata sfären. Hoppas jag gjorde min hypotes tydligare nu? Och säg gärna till om jag har fel. Jag försöker förstå här, genom att leverera en hypotes som svar och se om jag därmed har uppfattat dig fel eller korrekt, vet du!
Yrket fattar jag att jag inte kommer förstå, det jag däremot ville se om jag förstått rätt var det du skrev, gällande att du vill hålla det privata privat, men inte har problem med sex med främlingar.

Ja, det måste ju givetvis vara du som sätter ramarna, annars skulle det precis som du skriver: kunna sluta mycket illa. Det har jag helt förstått. Men inom dina ramar, så måste det väl ändå vara kundens behov och din professionella insats som står i gemensamt fokus?
Citera
2023-03-27, 15:30
Medlem
majaparonpajs avatar
Citat:
Jo, det kan jag tänka mig att många kunder vill diskutera sexköpslagen... Trist då att de inte ser den ur ert perspektiv. Jag anser ju personligen att ni som trivs i yrket och vill vara i det borde få inneha ett certifikat, vilket gör att ni kan sälja sex obehindrat och utan att polisen får ha span på er etc. och så att era kunder får köpa sex av er utan att behöva betala böter. Prostituerade som gör det av fel skäl, tex. som en del av självskadebeteende, trafficking, för att finansiera drogmissbruk osv. ska givetvis inte få certifikat och det blir därmed olagligt att köpa sex av dessa och borde då även ha fängelse i straffskalan för sexköparen. Detta skulle skydda både er som trivs med yrket och skydda dem som inte har i yrket att göra. Sorry att jag kom in på detta uttjatade ämne. Men som humanist ser jag detta som det enda vettiga.

Har du någon gång yppat dina politiska åsikter för en kund?
Det har jag gjort. Vid ett tillfälle när en kund babblade på ganska länge och självsäkert om hur livet för en "hora" ser ut som han kallade så fint. Han verkade känna väldigt många enligt han själv. I hans perspektiv var denna lag jävligt bra för horor eftersom vi kunde tjäna hur mycket som helst och behöver inte skatta eller något. Dessutom hade vi schyssta och rena kunder eftersom de inte vågar göra nåt.

Ehhhhhhhhhh va!? Nej jag måste skatta på mina pengar. Skulle jag sätta in tiotusentals kontanter varje månad på banken skulle jag bli avstängd, vilket jag har blivit. Dessutom kan man knappt överleva med enbart kontanter idag. Schyssta och rena kunder vette fasen. Som jag skrev tidigare har de flesta internationella kunder varit både renare och schysstare av min erfarenhet. Finns många dåliga kunder även här som drar av kondomer, tar tillbaka pengar när man är i duschen, prutar, korsar gränser, inte dyker upp osv.
Citera
2023-03-27, 15:37
Medlem
Sokoke.Cutes avatar
Citat:
Då missuppfattade du mig, jag var otydlig. Jag menar på intet sätt att dessa yrken är jämförbara (det vet ju alla som vårdat någon och som inte är oskuld, att sex och vård är två helt olika saker). Utan det jag syftade på var mer förhållandet mellan "professionell distans/professionell närhet". Där verkar det finnas en gemensam nämnare mellan samtliga yrken där man jobbar med människor. Där den professionella närheten inom sexarbete är den sexuella närheten och den professionella distansen rör den privata sfären. Och den professionella närheten inom tex. vården är den empatiska närheten och den professionella distansen rör den privata sfären. Det var alltså min hypotes utifrån det du skrev. Jag kan ju ha missförstått dig. Men för mig låter det som du har en "professionell sexuell närhet" med kunderna och en "professionell distans" till kunderna vad gäller den privata sfären. Hoppas jag gjorde min hypotes tydligare nu? Och säg gärna till om jag har fel. Jag försöker förstå här, genom att leverera en hypotes som svar och se om jag därmed har uppfattat dig fel eller korrekt, vet du!
Yrket fattar jag att jag inte kommer förstå, det jag däremot ville se om jag förstått rätt var det du skrev, gällande att du vill hålla det privata privat, men inte har problem med sex med främlingar.

Ja, det måste ju givetvis vara du som sätter ramarna, annars skulle det precis som du skriver: kunna sluta mycket illa. Det har jag helt förstått. Men inom dina ramar, så måste det väl ändå vara kundens behov och din professionella insats som står i gemensamt fokus?

Det är det underlineade jag pratade om jag också och nej jag tycker inte att den professionella distansen och närheten ens är jämförbar med vårdjobb el andra jobb där man jobbar med människor (vilket man ju faktiskt gör i de allra flesta jobb). Som sagt du -- du kommer inte att förstå eftersom du inte har de erfarenheter en sexarbetare har. Varken intellektuell el känslomässig förståelse kommer du att uppnå oavsett vilka "hypoteser" och jämförelser du kommer farande med. Jag menar att det är en bransch som inte är jämförbar med nån annan -- av så många olika orsaker -- och det går inte att förklara för utomstående. Vad du tror dig fatta om sexarbete och den relationen vi har till kunder och vårt är arbete är inte ämnet just i den här tråden va? Det är lätt hänt att du nu bara kommer att slajda in i facket "välvillig person som utan nån som helst erfarenhet av sexarbete ändå tror sig kunna fatta hur det faktiskt är". I det facket kan man faktiskt även räkna lagstiftaren och swerfs. Men politik ska inte diskuteras i den här tråden. Det finns så sjukt många andra trådar där andra kan bre ut sig och prata om sexköp, relationen kund-sexarbetare, vem som gagnas av lagen osv. Den här tråden är ganska så tydlig -- här pratar sexarbetare om kunder och träffar. Dina "hypoteser" (va?) för att förstå enskilda sexarbetares arbetssätt hör inte hemma här. Man är så klart välkommen att ställa frågor men då måste de höra till TS.
Citera
2023-03-27, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av majaparonpaj
Det har jag gjort. Vid ett tillfälle när en kund babblade på ganska länge och självsäkert om hur livet för en "hora" ser ut som han kallade så fint. Han verkade känna väldigt många enligt han själv. I hans perspektiv var denna lag jävligt bra för horor eftersom vi kunde tjäna hur mycket som helst och behöver inte skatta eller något. Dessutom hade vi schyssta och rena kunder eftersom de inte vågar göra nåt.

Ehhhhhhhhhh va!? Nej jag måste skatta på mina pengar. Skulle jag sätta in tiotusentals kontanter varje månad på banken skulle jag bli avstängd, vilket jag har blivit. Dessutom kan man knappt överleva med enbart kontanter idag. Schyssta och rena kunder vette fasen. Som jag skrev tidigare har de flesta internationella kunder varit både renare och schysstare av min erfarenhet. Finns många dåliga kunder även här som drar av kondomer, tar tillbaka pengar när man är i duschen, prutar, korsar gränser, inte dyker upp osv.

Låter som han var en riktig översittartyp. Bra att du hade modet att säga din mening, folk är i regel rädda för att säga sin mening. Har du träffat på honom vid senare tillfällen?

Usch, vilket vidrigt beteende av dem att dra av kondom, ta pengarna och hålla på! Sådant borde polisanmälas... Men fint att de internationella kunderna sköter sig korrekt och bra. Undrar vad det kommer sig av?
Citera
2023-03-27, 15:53
Medlem
Citat:
Det är det underlineade jag pratade om jag också och nej jag tycker inte att den professionella distansen och närheten ens är jämförbar med vårdjobb el andra jobb där man jobbar med människor (vilket man ju faktiskt gör i de allra flesta jobb). Som sagt du -- du kommer inte att förstå eftersom du inte har de erfarenheter en sexarbetare har. Varken intellektuell el känslomässig förståelse kommer du att uppnå oavsett vilka "hypoteser" och jämförelser du kommer farande med. Jag menar att det är en bransch som inte är jämförbar med nån annan -- av så många olika orsaker -- och det går inte att förklara för utomstående. Vad du tror dig fatta om sexarbete och den relationen vi har till kunder och vårt är arbete är inte ämnet just i den här tråden va? Det är lätt hänt att du nu bara kommer att slajda in i facket "välvillig person som utan nån som helst erfarenhet av sexarbete ändå tror sig kunna fatta hur det faktiskt är". I det facket kan man faktiskt även räkna lagstiftaren och swerfs. Men politik ska inte diskuteras i den här tråden. Det finns så sjukt många andra trådar där andra kan bre ut sig och prata om sexköp, relationen kund-sexarbetare, vem som gagnas av lagen osv. Den här tråden är ganska så tydlig -- här pratar sexarbetare om kunder och träffar. Dina "hypoteser" (va?) för att förstå enskilda sexarbetares arbetssätt hör inte hemma här. Man är så klart välkommen att ställa frågor men då måste de höra till TS.

Nu tror jag du missförstår mig igen. Jag vill förstå det du skrev kring att du håller det privata väldigt privat, men inte har problem med att ha sex med främlingar. Så jag skippar alla metaforer, eftersom min huvudfråga försvinner i bruset av metaforerna. Och citerar det jag skrev i förra inlägget och hör om jag har uppfattat dig korrekt:

Men för mig låter det som du har en "professionell sexuell närhet" med kunderna och en "professionell distans" till kunderna vad gäller den privata sfären (din privata sfär). Hoppas jag gjorde min hypotes tydligare nu? Och säg gärna till om jag har fel. Jag försöker förstå här, genom att leverera en hypotes som svar och se om jag därmed har uppfattat dig fel eller korrekt, vet du!

Tja, det jag skrev här ovan har ju inte med politik att göra. Jag är genuint nyfiken på just detta. Då det är väldigt främmande för mig. Så. Det blir ju intressant att ta in en annan persons perspektiv som är helt annorlunda än ens eget. Jag hoppas att du förstår att jag är öppen och nyfiken till dina förklaringar. Och min hypotes handlar om att höra om jag har förstått dig korrekt eller fel. Det är absolut ingen besserwisser-hypotes, för jag vet ju ärligt talat inte! Det är ju därför jag frågar! Ungefär som när någon säger "jag vill ha salt potatis" och jag frågar "menar du att du vill ha chips? Säg gärna till om du menar något annat".
Citera
2023-03-27, 16:14
Medlem
Sokoke.Cutes avatar
Citat:
Nu tror jag du missförstår mig igen. Jag vill förstå det du skrev kring att du håller det privata väldigt privat, men inte har problem med att ha sex med främlingar. Så jag skippar alla metaforer, eftersom min huvudfråga försvinner i bruset av metaforerna. Och citerar det jag skrev i förra inlägget och hör om jag har uppfattat dig korrekt:

Men för mig låter det som du har en "professionell sexuell närhet" med kunderna och en "professionell distans" till kunderna vad gäller den privata sfären (din privata sfär). Hoppas jag gjorde min hypotes tydligare nu? Och säg gärna till om jag har fel. Jag försöker förstå här, genom att leverera en hypotes som svar och se om jag därmed har uppfattat dig fel eller korrekt, vet du!

Tja, det jag skrev här ovan har ju inte med politik att göra. Jag är genuint nyfiken på just detta. Då det är väldigt främmande för mig. Så. Det blir ju intressant att ta in en annan persons perspektiv som är helt annorlunda än ens eget. Jag hoppas att du förstår att jag är öppen och nyfiken till dina förklaringar. Och min hypotes handlar om att höra om jag har förstått dig korrekt eller fel. Det är absolut ingen besserwisser-hypotes, för jag vet ju ärligt talat inte" Det är ju därför jag frågar! Ungefär som när någon säger "jag vill ha salt potatis" och jag frågar "menar du att du vill ha chips? Säg gärna till om du menar något annat".
'

Och jag har svarat dig -- du kommer aldrig nånsin att förstå -- varken känslomässigt eller intellektuellt -- eftersom du inte har egen erfarenhet av att vara sexarbetare. Som jag sa så finns det dessutom lika många förhållningssätt till sexarbete som det finns sexarbetare och den här tråden är inte till för att DU ska kunna förstå vårt förhållningssätt till vårt arbete (eftersom du liksom aldrig kommer att fatta om du inte själv sexarbetar) oavsett hur mycket du än VILL förstå och hur GODA intentioner du än har. IMO är det inte hypoteser (antaganden om verkligheten som kan användas i en sk hypotesprövning) du kommer med utan snarare vilda gissningar -- där du dessutom inte lyssnar på de svar du får -- och ett fokus på att DU ska förstå sexarbetares förhållningssätt till sitt arbete. Jag är väl förmodligen helt jädra pantad men jag trodde att det här är en casual tråd där sexarbetare diskuterar kunder och träffar och svarar på frågor men du kanske har uppfattat den på annat sätt. Och jag vet inte jag men har du inte tagit upp lite för mycket plats här med dina sk hypoteser? De och din vilja till förståelse är inte ämnet här. Ciao!

____

Nu byter vi ämne och pratar om TS ist! Det här med kunder som skriver till en att de vill ses men att de inte har råd just nu. Varför?! Som att jag skulle kontakta en dyr frisörsalong och säga att jag vill klippa mig där men att jag inte har råd just nu. De: Öhhhh...? Ok...? Ring igen när du HAR råd!

Skumt beteende!! Och ja visst fattar jag att det är många som gillar att ha kontakt med sexarbetare och få en känsla av att vi liksom är lite kompisar men det är ju en vrickad företeelse faktiskt. Jag ringer till min ICA och säger att jag vill köpa oxfilé men har inte råd just nu. Personen som svarar: Okej! Antecknar det här! (lägger på och knölar ihop pappret och slänger i närmaste papperskorg)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in