Citat:
Har du någon gång gått med på att träffa sådana (eventuellt snokiga) kunder igen?
Ja, eller så kanske de är nyfikna på dig? Just där och då. Utan att besvära dig på din fritid.
De får lita på vad du säger. Det blir ju då även lite upp till den som vantrivs med att vara sexarbetare att faktiskt lyfta detta. Och den erfarna psykologens uppgift att också vara lyhörd om de sitter med en person som inte egentligen vill vara i yrket/mår dåligt av det (varför nu dessa ens skulle komma på tanken att ansöka om certifikat?). Ansökan om certifikat i sig, är den största vägledningen på att personen vill vara i yrket av "rätt" anledningar. Dvs.: trivs med det och vill tjäna pengar på det.
Certifikatet kan ju vara kodat. Du identifierar dig via din PIN-kod när på "Företagshälsovårdens" sida i mobilen och där finns ditt certifikat, där det endast behöver stå "cert. sexarbetare" och "företagshälsovården" logga. På så vis är det endast du som kommer åt certifikatet genom din personliga hemliga PIN-kod och du kommer inte avslöja något personligt om dig.
Men visst. Det kanske är en extremt dålig ide´ med tanke på de farhågor du lyfter. Då blir ni sexarbetare som vill vara i yrket inte skyddade. Och systemet kan utnyttjas av de som vill göra det legitimt med trafficking. Så japp. Dålig ide´. Men bra att få diskutera den med dig, som är i branschen och vet hur saker och ting fungerar. Jag vet då inte hur man ska kunna skydda er som vill vara i yrket och samtidigt skydda dem som mår dåligt av yrket och absolut inte ska vara i yrket.... De skyddas av sexköpslagen. Men den skyddar inte er som vill vara i yrket, den stjälper snarare er. Tack för att jag fick diskutera detta lite med dig! Och förlåt TS om jag gått väldigt off topic...
Certifikatet kan ju vara kodat. Du identifierar dig via din PIN-kod när på "Företagshälsovårdens" sida i mobilen och där finns ditt certifikat, där det endast behöver stå "cert. sexarbetare" och "företagshälsovården" logga. På så vis är det endast du som kommer åt certifikatet genom din personliga hemliga PIN-kod och du kommer inte avslöja något personligt om dig.
Men visst. Det kanske är en extremt dålig ide´ med tanke på de farhågor du lyfter. Då blir ni sexarbetare som vill vara i yrket inte skyddade. Och systemet kan utnyttjas av de som vill göra det legitimt med trafficking. Så japp. Dålig ide´. Men bra att få diskutera den med dig, som är i branschen och vet hur saker och ting fungerar. Jag vet då inte hur man ska kunna skydda er som vill vara i yrket och samtidigt skydda dem som mår dåligt av yrket och absolut inte ska vara i yrket.... De skyddas av sexköpslagen. Men den skyddar inte er som vill vara i yrket, den stjälper snarare er. Tack för att jag fick diskutera detta lite med dig! Och förlåt TS om jag gått väldigt off topic...
Har du någon gång gått med på att träffa sådana (eventuellt snokiga) kunder igen?
Ja, eller så kanske de är nyfikna på dig? Just där och då. Utan att besvära dig på din fritid.
Min åsikt är att varken de som vill eller inte vill vara i branschen blir hjälpta av sexköpslagen men prat om politik och lagstiftning hör inte till den här tråden så vi släpper det nu.
Jo precis det kan ju vara så att det är nån sorts kombination av nyfikenhet (försök att lära känna) och artighet utan en tanke på att det kan uppfattas som påträngande och snokigt. Och det handlar ju inte så mycket om att jag tror att nån kund skulle dyka upp utanför mitt hem, det är mer det att jag inte vill att folk jag inte känner ska ha den möjligheten till insyn i mitt privatliv. Jag har inga problem med att vara sexuellt intim med personer jag inte känner och egentligen inte tänder på -- jag säljer en upplevelse och en show typ -- men jag vill inte att kunder ska ha för mycket insyn i mitt privatliv. Det är väldigt svårt att förklara det här för folk som inte själva är i branschen, försök har gjorts tidigare i tråden och jag orkar inte dra det igen nu. Det handlar om intimtet på olika sätt och jag är en den sortens sexarbetare som vill hålla borta ganska så mycket av mitt privata jag från mitt sexarbetarjag.
Om träffarna annars har varit enkla och bra så har jag träffat kunderna igen ja, det är ju inte så att jag har upplevt det som nåt korsförhör el påflugna försök att ta reda på min identitet. Det har nog mest varit fråga om oförargligt småprat och dessutom kanske den här lite desillusionerade synen på den "vanliga tjejen" som säljer sex på fritiden för att hon är så kåt och där man tror att den "vanliga tjejen" verkligen är så vanlig att hon vill berätta allt om sitt liv för en sexköpare. Svårt att säga faktiskt men en del verkar glömma att det är en professionell relation man har. Diskussionen om den sk "vanliga tjejen" har vi haft så många ggr i tråden att jag inte orkar dra den igen heller. Men kort så handlar det om att många svenska kunder vill träffa vad de kallar för "en vanlig tjej" och inte ett vad de kallar "heltidsproffs" och så brukar de basha de som har sexarbete som huvudsyssla, särskilt utländska sexarbetare. Väldigt, väldigt tröttsamt.
Senast redigerad av Sokoke.Cute 2023-03-27 kl. 05:30.
Senast redigerad av Sokoke.Cute 2023-03-27 kl. 05:30.
Han måste varit extremt sugen på att prata politik! Har du träffat honom fler gånger? 
Men för mig låter det som du har en "professionell sexuell närhet" med kunderna och en "professionell distans" till kunderna vad gäller den privata sfären. Hoppas jag gjorde min hypotes tydligare nu? Och säg gärna till om jag har fel. Jag försöker förstå här, genom att leverera en hypotes som svar och se om jag därmed har uppfattat dig fel eller korrekt, vet du!