2023-03-24, 17:03
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tratten52
Det kan också bli en riktig katastrofsommar för börsen eftersom ingen kommer våga ligga kvar under semestern. Den som lever får se, jag har sålt av rubbet och kommer avvakta tiden när det är dax att hoppa in igen. Trevlig helg 😎

Ja många säljer för o säkra semestern men dom kommer losa fett istället för att sitta stilla i båten.

Typiskt utfall i dessa lägen

Sen sitter många o ser ATH om ett-två år i många papper dom haft och kan inte gå in igen
Senast redigerad av 448 2023-03-24 kl. 17:06.
Citera
2023-03-24, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 448
Ja många säljer för o säkra semestern men dom kommer losa fett istället för att sitta stilla i båten.

Typiskt utfall i dessa lägen

Sen sitter många o ser ATH om ett-två år i många papper dom haft och kan inte gå in igen

Repris av i princip alla björnmarknader i historien. 100+ år av data ljuger inte.
Citera
2023-03-24, 17:20
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E-pluribus-unum
Repris av i princip alla björnmarknader i historien. 100+ år av data ljuger inte.

Ja nått sånt , var desutom väntat me dipp oavsett bankkris eller inte.
Citera
2023-03-24, 17:44
Medlem
Begravningsvibbar att logga in på sina plattformar nuförtiden. Får väl till viss mån klappa mig på axeln att jag lyckas ligga back runt -1% bara ....än så länge.

Men efter regn kommer solsken, visst!?!?!?!?!
Citera
2023-03-24, 18:40
Medlem
Börsen är död för denna runda. Nästa glädjeyra kommer inte förens 2035 igen. Så köpa aktier runt 2034 är ett tips.
Citera
2023-03-25, 14:14
Medlem
Bob-Dylans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ignoramibus
Jag menade tacka mig för min överlägsna mönsterigenkänning (fed, inflation, us state) ditt grottmongo.

Imponerande mönsterigenkänning.
Du är ju meningslös, dra en gammal DI över dig och somna om.
Sluta skriv nu du förstör tråden med OT.
Hoppas ditt dipp köp igår blir bra.
Citera
2023-03-25, 15:54
Medlem
Bob-Dylans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tratten52
Hur står det till med Avanza bank? Jag har en kapitalförsäkring där, hur stor är risken att man blir rökt på laxarna man har insatta där om det börjar skaka där också?

Tanken har slagit mig med.
Bara ISK som är ”säkert” med insättningsgaranti.
KF så är man rökt.
Sannolikheten för att det blir så tror jag är nästintill omöjligt att räkna på dock.
Men i veckan sålde jag av de svenska innehaven jag hade i KF av just anledningen du tar upp. Har tidigare inte brytt mig utan kört allting i KF.
Citera
2023-03-25, 18:01
Medlem
kato85s avatar
Räknar med uppgång på Måndag då Europa borde följa efter USA:s stängning på plus i fredags.
Citera
2023-03-27, 12:40
Medlem
Black.Panthers avatar
Trevligare siffror idag men räcker inte för de senaste dagarnas nedgång. Köpte på mig av speqta och sparebank nord idag.
Citera
2023-03-27, 15:35
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bob-Dylan
Tanken har slagit mig med.
Bara ISK som är ”säkert” med insättningsgaranti.
KF så är man rökt.
Sannolikheten för att det blir så tror jag är nästintill omöjligt att räkna på dock.
Men i veckan sålde jag av de svenska innehaven jag hade i KF av just anledningen du tar upp. Har tidigare inte brytt mig utan kört allting i KF.

Fan, det har jag inte tänkt på, ISK räknas ju till garantins tak, då ligger jag över taket hos den banken (och har låst likvider på tre månader). Får flytta till en annan bank direkt när cashen släpps. Varför chansa liksom.

Dagen går annars bra, Intrumköpet börjar bra. Samt fyllde på Handelsbanken som jag varit lack över, nytt GAV 90,25
Senast redigerad av MrLevaLivet 2023-03-27 kl. 15:38. Anledning: Gav
Citera
2023-03-27, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Fan, det har jag inte tänkt på, ISK räknas ju till garantins tak, då ligger jag över taket hos den banken (och har låst likvider på tre månader). Får flytta till en annan bank direkt när cashen släpps. Varför chansa liksom.

Dagen går annars bra, Intrumköpet börjar bra. Samt fyllde på Handelsbanken som jag varit lack över, nytt GAV 90,25

Det är inte banken som äger pappren i ISK utan du själv.

Och KF ligger väl i separat bolag???
Citera
2023-03-27, 16:11
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Det är inte banken som äger pappren i ISK utan du själv.

Och KF ligger väl i separat bolag???

Tack, efter obligatorisk dubbelkoll, stämmer, det är bara de "ickeinvesterade" likviderna på ISK som man måste tänka på. Värdepapper är separerade från bankens tillgångar.

KF får någon annan kika på, not applicable
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in