Resultat: Hur följer du årets säsong av Robinson?
Enbart via TV4
10,70%
108 röster
Enbart via TV4 Play / C More
76,71%
774 röster
En blandning av TV4 och TV4 Play / C More
12,59%
127 röster
2023-03-27, 11:46
Medlem
Rinaldo-Montalbanos avatar
2023-03-27, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelgubben
Synd att Christina åkte… Tyckte hon verkade härlig. Dessutom den överlägset sötaste deltagaren. Att hon ligger och läser om dagarna var tydligen ett problem. Känns som att det seriösa gänget i det laget tar överlevnadsgrejen på lite för stort allvar.

De gör nog betydligt mindre nytta än vad de tror.

Hoppas Christina kommer in igen och skickar ut Dennis.

Det borde ju vara lätt att lösa genom att alla ska bära sin egen vikt.
Hjälper man inte till att leta mat så äter man inte av gruppens mat.
Hjälper man inte till med hyddan så sover man inte där.
Osv... Enkelt.
2023-03-27, 13:19
Medlem
bonbonshrimps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Det såg ut som Oskar behövde gå och byta kalsonger när Marcus kom tillbaka.

Den relationen ska bli riktigt riktigt rolig att följa
2023-03-27, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Alldeles för tidigt att "låsa" sin åsikt om deltagarna. Den kommer ändå vända många ggr för flera deltagare.

Ja men är väl så, kommer nog sluta med att jag håller på Oskar ändå i slutändan haha
Men efter gårdagens öråd när Marcus kom tillbaka och höll sin monolog så fick jag Alex-vibbar direkt hahaha

Senast redigerad av Shieldhero 2023-03-27 kl. 13:50.
2023-03-27, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rinaldo-Montalbano
Skulle inte förvåna mig om Zeki i själva verket är råhomo. Nåt fel är det med att han måste sitta och betona sin manlighet i var och varannan mening. Han gör intryck av att vara en person, som har något att dölja.

Jag är en lejon! Jag är ett tiger! I varannan mening. Inte konstigt att deras länder är kvar i stenåldern. Hans psyke är för svagt, precis som den andre som lämnade, så det är nog inte långt kvar.

Markus är fruktansvärt dryg med sitt ältande om att han blev utröstad som svagaste länken. Måste vara riktigt blåst om han inte fattar att man kan åka ut även av helt andra anledningar. Hur länge ska det tjatas om det av Markus och Zeke. Deras gnäll tar aldrig slut..
Senast redigerad av Hurrunge 2023-03-27 kl. 14:39.
2023-03-27, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Jo, det är nog så. Det är nog väldigt mycket instruktioner bakom kameran

Undrar förresten hur mycket de får betalt för sin medverkan? Förutom chansen att vinna en halv miljon menar jag. De som jobbar måste ju ta tjänstledigt och missar en löning. Själv skulle jag aldrig ta ledigt för att delta om jag inte fick en summa motsvarande minst en månadslön.

Ej säker men har för mig de får en klumpsumma för hur lång period de varit borta men tror det var cirka 20 000 för hela perioden. Kan ha ändrats såklart.
2023-03-27, 15:14
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soulmatexx
Ej säker men har för mig de får en klumpsumma för hur lång period de varit borta men tror det var cirka 20 000 för hela perioden. Kan ha ändrats såklart.

Vanligaste summan som dyker upp när man kollar runt verkar vara 8000kr. Och sen har det några enstaka (ofta headhuntade) som fått lite mer.

Här är exempelvis ett citat från Julia Franzen:
Citat:
Alla fick 8000 kr totalt oavsett hur länge man var med. Förutom någon som förhandlade sig till 16000 kr det tyckte vi var helt otroligt mycket. Men man gör ju inte Robinson för pengarna.
2023-03-27, 15:25
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Som vanligt skjuter du från höften. Mirre var 44 år när hon vann.
Jaha där ser man så det fanns trots allt iaf en tant som vunnit R
2023-03-27, 16:04
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Ja alltså - jag gillar inte heller tanter i klimakteriet som är trevliga som enda attribut i tävlingar som Robinson. Hemma i privatlivet är det Okej - men tillför inte ngt tycker jag i en tävlingssåpa.

Nu anser jag dock att egotrippade mansgrisar som är lättkränkta också borde skippa att söka till Robinson. Spelar ingen roll om de är fysiskt starka. Har de inte den minsta sociala förmåga att respektera eller samarbeta med andra så undrar jag vad de gör där? För att visa sig macho troligtvis men de blir också så osams med många andra så de blir utröstade till slut och vinner ingenting på den stilen. Vi har redan sett två stycken blivit utröstade på det viset och en har redan pga av lättkränkt personlighet dragit hem självmant ... Jösses säger jag bara!
Vem får söka då enligt dig? Det är ju det som är poängen med en tävlingssåpa att sätta ihopp helt olika människor och låta den samarbeta. Jag har inget problem att samarbeta med såna män. Tror han kan samarbeta i tävling. Skulle satt han som lagledare. Du kommer få se i dag vad rätt jag hade. Gulligull laget samarbetar inte helt värdelöst. "Lagledaren" sätter den som vill på en plats som inte funkar alls det jag redan sagt fast det blir humor när tanter ska "samarbeta" i en grop. Man får se att dom inte bara är slöa dom har inte förmåga att samarbeta och är rent korkade.
2023-03-27, 16:40
Medlem
greta75s avatar
Grejen med Zaki är liknande som Hayes 2 säsonger. Det funkar ett tag men de fixar inte det sociala så det slutar alltid illa. Men bra TV blir det alltid.
Senast redigerad av greta75 2023-03-27 kl. 17:00.
2023-03-27, 16:41
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shieldhero
R mån 27/3
2023-03-27, 16:47
Medlem
greta75s avatar
Marcus är troligtvis inte min typ heller. Gnäller hela tiden om att han inte var det svagaste kortet och utan att berätta vem de skulle tagit istället för honom. Någon var tvungen att ryka och han borde fundera på varför det blev han och korrigera så det inte händer igen genom att vara ödmjuk och försöka komma in i gruppen igen.

För tidigt för att säga säkert men risken är stor att han är en väldigt jobbigt person.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in