2023-03-27, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quentin5
En fråga: Ponera att de båda inte svarar på frågor eller är tysta, kan de ändå dömas?

Ja.
Citera
2023-03-27, 15:14
Medlem
notknapparens avatar
Lite lamt från MHs försvarare, men nödvändigt ändå. Alla invändningar måste ett försvar ta upp:

Svt
"Han visar bilder från lägenheten, en etta med sovalkov. Han menar att den rörelse som hennes mobiltelefon gjort inte betyder att det är 18-åringen som håller i den."
Citera
2023-03-27, 15:14
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quentin5
En fråga: Ponera att de båda inte svarar på frågor eller är tysta, kan de ändå dömas?

Ja? Annars skulle ju varenda jävel som sitter inför rätta hålla Käften om det gav dig en frisedel.
Citera
2023-03-27, 15:15
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paradisss
Nu har ju MH ADD, och inte ADHD. Då har medicinen lite mer motsatt effekt jämfört med om man har H:et också. Jag har ADD och har tidigare medicinerat med Elvanse och Attentin för att bli mer pigg/få en jämn energinivå under dagen.

Jo, jag vet att Hyperaktiv saknas i diagnosen men någon i tråden påstod att man tar samma medicin som om man har H.
Citera
2023-03-27, 15:17
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Jo, jag vet att Hyperaktiv saknas i diagnosen men någon i tråden påstod att man tar samma medicin som om man har H.

Amfetaminet har motsatt effekt en med adhd blir lugn medans en med add blir pigg
Citera
2023-03-27, 15:17
Medlem
Citat:
Jag har adhd och äter conserta, min polare har add och äter samma medicin som jag
Citera
2023-03-27, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Det tog hon tillbaka i sista förhöret.

Måste ha missat det. Ursäkta. Men min poäng var i alla fall att hon ljugit om mycket, och detta höll hon på väldigt länge i så fall. Tror definitivt att hon är delaktig. Synd bara att det nog är svårt att bevisa.
Citera
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Hon hävdar ju att hon spydde på toaletten/över golvet på toaletten och det har ju inte hittats några spår efter detta alls. Så ljuga kan hon uppenbarligen,

Men det tar hon ju tillbaks i sista förhöret. I de första säger hon ju vad JJ sagt att hon ska säga.
Citera
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Ja alltså jag får det inte att stämma jag försöker visularisera hur hon ska sitta med kroppen för att få till det.

Enligt JLJ var ju Tove vid medvetande? Men visst det är säkert möjligt det är bara det att jag inte får till det i mitt huvud hur hon ska sätta sin kropp, för att orsaka dessa skador på Toves armar.

Nä det är säkert ej omöjligt jag försöker bara tänka mig hur fan hon ska ha gjort det!
Sen är det som du säger.

Ja jag hoppas Rullman kan övertyga rätten... för det luktar som att båda varit delaktig i strypningen.

Ja, om det är något som verkar stämma med sanningen, är väl de ljud som JJ bekriver när Toves tunga kommer ut. Väsande ljud.

Det är något som jag tror kan vara svårt att hitta på för en oerfaren 19- åring. Men Toves medvetandegrad kan ändå varit påverkad.

Vi får se.
Bra rapporterin från svt iaf så vi kan hänga med i rättegångens viktigaste delar.
Citera
2023-03-27, 15:19
Medlem
Citat:
Det är samma medicin man tar oavsett om man har ADHD eller ADD. Effekten ger bara olika effekt beroende på vilken variant man har.
Citera
2023-03-27, 15:20
Medlem
SweKingCalles avatar
Några som är på plats ?

Går det beskriva de 2 ?
Citera
2023-03-27, 15:20
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koping-king
Jag har adhd och äter conserta, min polare har add och äter samma medicin som jag

Vad händer då om du dricker 2 sexor sprit?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in